Gå til innhold

Kommende bærbare på markedet?

Anbefalte innlegg

Hei. tenkte å kjøpe meg ny laptop i den nærmeste kvartfal framtid, da mener eg sikkert med neste studiestart. Høst 07. (ser langt fram i tid :p)

Tenkte å bruke en ca. 15-16000 kr. MAX.

Eg lurer om det er noe nytt rundt hjørnet, markert synkende priser, nye modeller. osv.

Noen som vet noe som helst?

I noe lunne det samme klasse som ASUS G1. (pris og ytelse)

Syntes det hvar hvert så stille på fronten i det siste. nesten hvert Samme specs. på en laptop nå som det var for et år siden ( litt grovt sett).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det vil alltid komme nye modeller og bærbare med bedre egenskaper.

Men trenger du en maskin nå, så kjøper du en nå. Har du en grei maskin ifra før, så kan du jo alltids vente. Jeg regner med at Intel-maskinene vil synke litt i pris etter hvert. De er ganske overpriset i forhold til AMD.

Men hva skal du bruke maskinen til? Hvor stor skjerm vil du ha? Hvor mye betyr lang batteritid for deg? Trenger du stor harddisk og et kraftig skjermkort?

Lenke til kommentar

Maskiner basert på Intels nye brikkesett I965xM (aka Santa Rosa) vil bli lansert i mai/juni og byr på ytelsesøkning bla. i form av høyere bushastighet på 200 Mhz (enkelte AMD-baserte maskiner har hatt dette en stund), Intel GMA X3000, det overlegent kraftigste integrerte skjermkortet som såvidt jeg vet skal yte på nivå med ATI X1400/Go7400 og nye Core 2 Duo-prosessorer som også kjører på 200 Mhz bushastighet (800 Mhz FSB), med navn som T7100, T7300, T7500.

Mot slutten av sommeren/høsten vil også utrullingen av Geforce Go 8x00-skjermkort starte, og det er ikke utenkelig at nye ytelseskonger i klasse med Asus G1/G2 og Dell XPS M1710 vil komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...