Articfare Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hei. Nettet hjemme hos meg er veldig ustabilt og detter ut nesten hele tiden. Jeg pleier å nedlaste demo'er med Bittorrent som tar lang tid innimellom og jeg gjør dette mens jeg er borte, sover eller noe annet. Siden nettet detter ut nedlaster ikke pcen mer, og kanskje 5 timer går i dass. Derfor har jeg tenkt å programere ett program jeg starter når jeg skal dra bort som starter kommandoen shutdown -(for dvalemodus) når nettet detter ut. Jeg er litt noob i programmering og vet ikke ossen jeg skal gjøre dette, så håper jeg kan få litt hjelp. Hadde også vært greit om programmet eller et side program hadde prøvd å reparere tilkoblingen når den mistet tilkoblingen med sereren. Ja, jeg har trådløs nettverk, men den er nede i stua og jeg er oppe på rommet mitt. En kabel blir upraktisk for både meg og resten av huset, siden den da må gå gjennom stua, gangen, trappa, forbi søstra mi, doen og moren min sitt rom før den når meg. Ikke kom meg forslag som "jalejale" sier. Jeg ber moderatorer slette og/eller redigere innlegg som ikke passer med til med selve emnetittelen eller noe som går mot dette avsnittet. Vanlige forslag til ossen jeg kan forbedre rutern tas over PM. Articfare . Endret 29. april 2007 av Articfare Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 hvis du bruker trådløst bare sett en kabel inn i pcen så er problemet løst:) eller bytt ut den trådløse routeren så er også problemet løst Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 hvis du bruker trådløst bare sett en kabel inn i pcen så er problemet løst:)eller bytt ut den trådløse routeren så er også problemet løst 8495440[/snapback] Det er ikke ofte jeg sier lol, men nå må jeg si lol... For det første har det du sier nada med problemet å gjøre, for det andre er det ikke sikkert det er det trådløse det er noe galt med, du vet jo ikke engang om han har trådløs. Han var ute etter et program som kicker inn når nettet detter ut, ikke forslag på hvordan forbedre kvaliteten på et trådløst nett. Han var heller ikke ute etter kjeftesmeller som kjefter på de som ikke svarer på spørsmålet, så da går jeg å legger meg. Lykke til. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jale: Han HAR trådløst nett. Kan du ikke lese? Og Articfare: Sitt nede når du skal laste ned ting! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Hvis ping ikke får tak i en server (vg.no for eksempel) så vil miljøvariabelen ERRORLEVEL bli satt til 1. Men hvordan løser det problemet ditt å sette den i dvalemodus? Bittorrent klienter og de fleste andre ting vil enkelt nok fortsette som før når nettet kommer tilbake igjen. Men hvis du setter den i dvalemodus vil jo ikke det skje. Endret 11. mai 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå