Martin A. Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei sveis $str = "[color=red]Dette blir en rød tekst[/color][color=blue]dette blir blått[/color]"; $str = preg_match_all('/\[color\=(.*?)\](.*?)\[\/color\]/i', $str, $matches); Så langt har jeg kommet med denne koden. Den skal sjekke hvor mange forskjellige verdier jeg har i $mathes[1] (som da blir fargenavnet (red/blue osv)), men her stopper det opp. Jeg klarer ikke å komme frem til en logisk måte å gjøre dette på. Fant heller ingen array_*()-funksjoner som så ut til å gjøre noe slikt. Google kunne heller ikke fortelle noe lurt. -Martin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) $str = "[color=red]Dette blir en rød tekst[/color][color=blue]dette blir blått[/color]"; $str = preg_match_all('/\[color\=(.*?)\](.*?)\[\/color\]/i', $str, $matches); $forskjellige = array(); foreach($matches as $value){ if(!in_array(strtolower($value), $forskjellige)){ $forskjellige[] = strtolower($value); } } $antall_forskjellige = count($forskjellige); kanskje denne fungerer til ditt formål? - utestet. edit: aii. jeg har passert 1000 innlegg Endret 29. april 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Excellent! At jeg ikke tenkte på det. Tusen takk! Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Du kan bruke count(array_unique($matches)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå