Gå til innhold

Nytt stereoanlegg - trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg stereoanlegg, men har null peiling :D

Tanken er å bruke rundt 15000 på høytalere og forsterker og bruke PS3 som spiller.

 

Jeg hører mye mer på musikk enn jeg ser film, men ønsker likevel å ha mulighet til senere å bygge ut til surround.

 

Hadde vært fint om noen kunne komme med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henter fra guiden:

 

Det er viktig å få med så mye informasjon som mulig når du ønsker tips, så det er lettere å hjelpe deg med et så passende anlegg som mulig for deg.

 

Punkter du burde få med:

Pris(Maks budsjett)

Romstørrelse

Stereo eller surround

Bruk(Musikk eller film-hva slags musikk?)

Lydbilde(Kvalitet vs kvantitet)

Bosted(Lettere å anbefale brukt utstyr)

 

Ser du har fått inn pris, surround og bruk, men om du fikk med de andre punktene også blir ting en del lettere ;)

 

Har en del tanker og ideer,men tror det får vente til i morgen. Trøtt som f... :whistle:

Lenke til kommentar
Henter fra guiden:

Det er viktig å få med så mye informasjon som mulig når du ønsker tips, så det er lettere å hjelpe deg med et så passende anlegg som mulig for deg.

8495195[/snapback]

 

 

Pris(Maks budsjett):

15000. Jeg kan strekke meg noen par tusen opp

 

 

Romstørrelse:

20-30 (Er på utkikk etter ny leilighet, så denne kan jeg ikke svare 100% på)

 

 

Stereo eller surround:

Stereo i første omgang, men ønsker å kunne bygge ut til surround senere.

 

 

Bruk(Musikk eller film-hva slags musikk?):

Musikk: http://www.last.fm/user/paalrune/ hmmmm. progressiv rock, alternativ, ambient, metal, "piano-syngedamer :D" ..... ikke noe rap eller techno vertfall

 

 

Lydbilde(Kvalitet vs kvantitet):

hmmm, kvalitet? Usikker, men jeg må ha muligheten til å "bråke" litt. (må tåle en fyllefest)

 

 

Bosted(Lettere å anbefale brukt utstyr):

Trondheim

Lenke til kommentar

Når du sier at du ønsker å utvide til hjemmekino så regner jeg med du tenker å kjøpe en forsterker som har støtte for det med en gang.

 

Du liker visst hard akustisk musikk osv, så jeg tenkte klipsch med en gang. Fant noen godt brukte Klipsch RF-3 til 6000.

 

Og skal man ha hjemmekino med kraft så er vel NAD en av de bedre valgene. Du burde ta en tur innom Hifiklubben og prøve NAD T754.

 

Flere har påpekt at når du skal kjøpe utstyr i denne prisklassen er det smartest å ta en tur selv innom en hifibutikk og lytte,finne ut hva som tiltaler deg best. Det er et veldig godt tips som du egentlig burde gjennomføre før du slår til på min anbefaling, eller noen andres.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt en slik forsterker på klipsch høyttalerne. Klipsch høyttalerne har horndiskant som er litt skarp, og det samme er nad forsterkeren. Så det vil bli for kvinete, eller skarpt å høre på. Jeg var selv inne på tanken å oppgradere til klipsch til min nad forsterker, men ble sterkt frarådet det grunnet dette. Så du bør tenke på en annen forsterker hvis du vil ha klipsch.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
kanskje dtte blir ot men hva me då kjøpe et sett med effektforsterkere og en stereo forforsterker. senere kan trådstarter bytte ut med en surround forforsterker når dette blir aktuelt...?

8533938[/snapback]

Nå var vel diskusjonen mer på hva slags forsterker som ville passe best med de høyttalerne som var ment for han, men skjønner hva du mener.

 

Men er nok det smarteste å gå rett på surroundforsterker så det ikke blir behov for utskiftninger etter kort tid, eventuelt kjøpe en effektforsterker til frontene om receiveren ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...