Gå til innhold

Hvordan er Lord Of The Rings Online?


Anbefalte innlegg

hvordan er en instance her i forhold til wow sine? bedre, dårlige? kan dere gi eksempler av kule og nye ting dere har sett som wow manglet? når man tenker på scripta ting, events og sånn. terrain?

 

djengo

8685991[/snapback]

 

Mange av instancene har historie som ja feks følg etter en dverg og beskytt ham, også skjer det ting underveis som du må prøve å løse, hvis du får tak i en 7 day trial du får se et godt eksempel allerede i starten, etter level 5-6

 

Okei her er tingen, jeg syns ikke det å kose spille er kult lengre, levlinga tar for lang tid, jeg er enig i at det å gå opp i level hver dag kanskje kunne vært kjedelig, men når det går en uke i mellom hver gang så blir jeg frustrert, klart jeg har ikke så mye tid til å spille heller, det har faktisk irritert meg så mye det her at når jeg logger på så står jeg heller i en by å spiller instrumentet mitt eller driver RP med andre...greit nok det er jo å spille det å...jeg lurer på hva jeg ville gjort om det ikke var en RP server jeg egentlig..i mange månder med everquest 2 har jeg irritert meg over all gankinga i pvp, nå savner jeg det grusomt :S

Tingen er at det er ikke akkurat nok folk som er level 50 enda til at jeg kan mose dem i monster play =(

 

dog, spillet er nydelig, det er skikkelig digg å explore, men det er bare det at jeg går sakte oppover som går meg på nervene, virker som mange andre som kanskje spiller mindre enn meg klarer seg bra...kan vel være min lathet kanskje?

Jeg tror jeg har mange grå fellowship quests i quest log'en min som jeg ikke har giddi å gjort tingen er at jeg orker nesten ikke gå i gruppe med randoms fordi stort sett så er det for mange nubs for å si det mildt...en guardian som løper inn i en høne flokk med 1 i morale og går berserk når ministrelen som sitter ved leir bålet mitt og regenrer power når han dør ikke healer....folk skylder for mye på andre og tar ikke på seg skylda enda hele gruppa mener det var den personens feil også stikker nooben fra gruppa.....ikke alltid like lett å få tak i en ny en hvis man er halveis eller nesten ferdig, go da stikker alle....dette er det som gjør at jeg går mye solo og kanskje henger etter, ikke vet jeg, noen som har klart seg bra solo etter level 30 så kom med tips jeg tar imot^^

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt enig i det du sier Sk8on. Med tanke på at de fleste som spiller dette spillet ser ut til å komme fra WoW, og ikke er totalt ferske på MMORPG markedet er det utrolig hvor lite folk skjønner når det gjelder fellowships etc. Blir alltid like fascinert over spillere som ikke har tatt seg tid til å prøve å forstå hvilken rolle man har i et fellowship til den minste grad. Men dette er vel noe som er i alle spill kanskje. Jeg ble litt frustrert selv over mengden med fellowship quests, da blir det så stort tiltak å skulle lvle, å måtte være avhengig av andre hele tiden. For øyeblikket har jeg canclet subscription min til spillet, noe pga dette og mye pga eksamens pes for tida...

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Nå har jeg lest maaaange sider om dette spillet og får berre mer og mer lysst på å kjøpe det :)

 

Så kommer til å kjøpe 1 til meg å 1 til min bror, så vi kan spille i lag.

men jeg lurer på et par ting.

(Har ikkje spillt Wow.)

 

Hvordan er det når man skal joine et game ? må man gå på den samme serveren hver gang ? hva er forskjellen på serverene ?ser folk snakker mye om RP (role play?) hvordan funke det ? servere og sånnt.

 

å en ting til hvis jeg vil være en hobbit, og bruttern en alv, kan vi fremdeles spille i lag ? å gjøre oppdrag å sånn i lag ? eller får vi forskjellige oppdrag da ? eller quest som dere sier :):blush: Bør vi velge samme "karakter" eller no får å spille i lag ? :hm:

Lenke til kommentar

Har også lagt merke til at folk spiller på en annen måte en jeg liker å spille. Å levle kan godt ta evigheter for meg, ser ikke poenget med å frese gjennom det. Det må jo være mye greiere å nyte det, stoppe opp av og til og kikke på utsikten, drive litt professions, chatte med andre, etc. Jeg har også spilt WoW i 2 år og det spillet er nok mer utsatt for "power-levling" folk enn noe annet skulle jeg tro. Kan forstå at folk blir litt skuffet hvis de tar med seg denne holdningen fra WoW over i LOTRO. :)

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

Nå har jeg lest maaaange sider om dette spillet og får berre mer og mer lysst på å kjøpe det :)

 

Så kommer til å kjøpe 1 til meg å 1 til min bror, så vi kan spille i lag.

men jeg lurer på et par ting.

(Har ikkje spillt Wow.)

 

Hvordan er det når man skal joine et game ? må man gå på den samme serveren hver gang ? hva er forskjellen på serverene ?ser folk snakker mye om RP (role play?) hvordan funke det ? servere og sånnt.

 

å en ting til hvis jeg vil være en hobbit, og bruttern en alv, kan vi fremdeles spille i lag ? å gjøre oppdrag å sånn i lag ? eller får vi forskjellige oppdrag da ? eller quest som dere sier :):blush:  Bør vi velge samme "karakter" eller no får å spille i lag ? :hm:

8687620[/snapback]

 

RP er bedre fordi man slipper som sagt navn som traktorn etc og at du slipper barnslig snakk u /say...får liksom ikke feeling i spillet uten RP imo^^

 

Alle rasene starter adskilt på forskjellige steder, men Dverger og Alver er i nærheten av hverandre i starten, samme med Hobbit og Man.

Men etter ca level 15+ så kan dere begynne questinga sammen i Bree.

Så dere vil ikke få spilt så mye sammen før dere er rundt level 8-9. en av dere skal kunne dra til hverandre etter den tid, men det er jo bare i starten av karrieren din, bli enig om at dere levler maks til level 15 eller noe da vettu også quester dere sammen derfra^^ det tar ikke lang tid å nå level 15 hvis du er litt agressiv på quest fronten.

 

Du må velge samme server hver gang hvis du vil spille med den samme characteren du har spilt på tidligere.

Lenke til kommentar

Heia! :)

 

Skal prøve å svare litt kort..

 

Når det er snakk om server, så "må" man liksom spille på samme server hele tiden.. Det er ikke helt sant.. det vil si; Hvis du har EN karakter (din person), så lager du den på EN gitt server, og der MÅ den være. Du får ikke flyttet spilleren din til en annen server.. Men, du KAN ha flere karakterer på flere servere, så slikt sett kan du velge.

 

Forskjellen på servere er ikke så store..

 

Først er de delt opp i 3 hovedgrupper, EN, FR og DE, for Engelsk, Fransk og Tysk - språklig. Så har du vanlige som er for den "vanlige" spiller, også har du da RP - servere som da er "roleplaying" - servere.

 

Roleplaying - servere fungerer på den måten at du ROLLESPILLER. At folk forventer litt at hvis de går bort til deg tilfeldig i spillet, så snakker du først og fremst VOKSENT, og på mest mulig måte slik som de ville ha gjort i en bok av Tolkien. Ordet n00b brukte aldri Tolkien, for å si det sånn..

 

Slik som jeg tenker når jeg prøver å skal bestemme meg for jeg skal si og svare, er rett og slett hva jeg selv ville ha sagt hvis dette "var ekte", om du skjønner..

 

La oss si at jeg trenger hjelp med en quest..

 

JEG(!) går IKKE bort og sier; Hey, wanna help me with "a treath from the east" ?

 

Prøver heller å si;

/bow ( som er en kommando for å bukke)

- Greetings, stranger! Any news for afar?

..prøver å snakke litt.. siden jeg møter en person for "første gang"..

- I could really need some help from a strong and brave hunter like yourself! I see your sword is not unfamiliar with the blood of orcs! Could you assist me in slaying these orcs north of here? They are becoming a serious danger to the village..

 

 

SLIK er RP for meg .. og slik "forventer" jeg litt at folk møter meg også.. Det er jo selvfølgelig forskjellig grad.. Men, du skjønner tegninga, håper jeg! :)

 

 

Dere KAN være forskjellige karakterer.. Det eneste er at startområdene (til level 5-6), eller noe, så er man litt for seg selv.. Dette er for å få historien i gang.. Men, så er det bare å joine opp, så vidt jeg vet! Men, dere begynner IKKE på samme sted, så den ene av dere må liksom løpe et sted.. Men, så har man noe som heter "main quest", eller "epic quest", som er liksom "hovedhistorien".. Den er jeg faktisk ikke sikker på om er forskjellig fra rase til rase.. lurer litt på det.. Men, det er bare å hjelpe hverandre i de også.. :)

Lenke til kommentar
Dere KAN være forskjellige karakterer.. Det eneste er at startområdene (til level 5-6), eller noe, så er man litt for seg selv.. Dette er for å få historien i gang..

8687722[/snapback]

Vel, velger man samme rase, så kan man fint spille sammen i nybegynnerområdene. Dverger og alver deler samme nybegynnerområde (området rundt Thorin's Gate), men har ikke de samme oppdragene. Nybegynnerområdene er som du sier for å sparke i gang historien, og som en opplæring i hvordan spillet fungerer.

 

Men, så er det bare å joine opp, så vidt jeg vet! Men, dere begynner IKKE på samme sted, så den ene av dere må liksom løpe et sted.. Men, så har man noe som heter "main quest", eller "epic quest", som er liksom "hovedhistorien".. Den er jeg faktisk ikke sikker på om er forskjellig fra rase til rase.. lurer litt på det.. Men, det er bare å hjelpe hverandre i de også.. :)

8687722[/snapback]

Epic quest-prologen er forskjellig fra rase til rase, men når man kommer til kapittel én og så videre, så er det de samme oppdragene. Dvergene starter ved Thorin's Gate nordvest i Ered Luin, mens alvene starter ved Celondim, sør i Ered Luin. Menn starter i Archet og hobbitter ved The Shire. Så avstanden mellom dverger og alver er ganske kort, mens menn starter lengst unna. Hobbittene starter midt mellom menn og alver/dverger.

 

Jeg tror at hvis dere ønsker å være forskjellig rase at dere bestemmer dere for å spille igjennom introduksjonen (nybegynnerområdet) og prologen (startområdet) hver for dere og møtes i Bree. Det går nokså raskt. Velger dere dverg og alv, kan dere gjøre oppdrag sammen tidligere, da de deler startområde og etterhvert får mange av de samme oppdragene.

 

Når det er sagt, så er det som Bone sier, ingenting i veien for å reise mellom startområdene, men det kan være en hasardiøs reise før du kommer litt opp i level. :)

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så er det som Bone sier, ingenting i veien for å reise mellom startområdene, men det kan være en hasardiøs reise før du kommer litt opp i level. :)

8687790[/snapback]

 

Det skulle ikke være noe problem å komme seg ifra Thorins Gate til bree når du er har gjort ferdig start/trennings området. Så lenge du holder deg til veien er det ikke mye som angriper deg. Hvis man bare holder seg til veien skulle man ikke ha problemer med å komme seg til Rivendell heller på lav lvl (under 15), med unntak av den siste bakken, som er full av bjørner eller no. hm..... nå kommer jeg til å måtte teste dette med minstrelen min :cry:

Endret av FourEyes
Lenke til kommentar

Noe jeg irriterer meg over er at det kun er enten "pass" eller "roll"

 

Jeg har jo lyst til å rolle tilfelle noen ikke trenger den, men hva om noen trenger den å jeg roller -_-

Opplevd flere ganger at jeg har mistet ting jeg trenger fordi alle bare velger roll.

Nei, trengs virkelig Need/greed system som i wow

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på noe om de såkalte barrows og north-barrows(north downs?)

Det finnes vel en barrows som er en instance? Jeg har en del quester til noe som heter barrows. Men så er det også noe som heter north barrows/downs. Hva er forskjellen? Hva er hvor? :roll:

 

(Det jeg trenger er bare en oppklaring på dette her)

Lenke til kommentar
Noe jeg irriterer meg over er at det kun er enten "pass" eller "roll"

 

Jeg har jo lyst til å rolle tilfelle noen ikke trenger den, men hva om noen trenger den å jeg roller -_-

Opplevd flere ganger at jeg har mistet ting jeg trenger fordi alle bare velger roll.

Nei, trengs virkelig Need/greed system som i wow

8688010[/snapback]

 

Støttes. I tillegg er det jo ikke mulig å se hva folk har valgt før alle har gjort valget sitt.

Lenke til kommentar
Har også lagt merke til at folk spiller på en annen måte en jeg liker å spille. Å levle kan godt ta evigheter for meg, ser ikke poenget med å frese gjennom det. Det må jo være mye greiere å nyte det, stoppe opp av og til og kikke på utsikten, drive litt professions, chatte med andre, etc. Jeg har også spilt WoW i 2 år og det spillet er nok mer utsatt for "power-levling" folk enn noe annet skulle jeg tro. Kan forstå at folk blir litt skuffet hvis de tar med seg denne holdningen fra WoW over i LOTRO. :)

8687678[/snapback]

 

Slik spiller jeg og ^^

Selv synes jeg ikke at lvling går tregt gjør så veldig mye (foreløpig). Dette gjør bare lvl'r mere ettertrakta men fortsatt synes jeg enkelte ting kommer inn j spillet i for høy lvl, eks kjøp av egen hest. Desuten kunne det kommet noen elegendary traits man kunne få fra lvl 35 til 40.. Ikke noen sotre funksjoner men hadde vært moro for når man er oppi i lvl 30-40 begynner man å bli legendary, i alle fall slik spillet er nå..

Lenke til kommentar

Har ikke spillt mere en 2,5 online spille dager nå (60timer), og er lvl 30 skjønner ikke hva folk snakker om når de sier det er hardt og lvle!! Når det gjelder spille opplevelse vil jeg si at spillet blir bare bedre og bedre som du lvler, folk har mere skills og bedre spells, og instancene begyner og bli hardere.

 

Ps. For dere normen som ska spille AOC søk på plass i THE AXEMEN. Det som kommer til og bli eliten av norske spillere.

 

Søk til: [email protected]

Forum: http://www.axemen.org/aoc/forum/

Lenke til kommentar

Heihei :)

takker for flotte svar. :thumbup:

 

skal til byen å kjøpe det om halv time.Gleder meg :D

 

Blir nok en RP server på oss 2 da :dribble: Hørtes helt konge ut.

men noen som har en god server å anbefale ? hvor er det flest Norske ? hehe eller hvor/hvilke server henger dere på ?

 

 

 

Men navn å sånnt , må jeg lissom velge et navn fra en karakter fra filmene når jeg skal på en RP server ? eller hvordan henger det ann ?

 

 

En ting til, hvis serveren forsvinner, (hosten ikkje vil ha den lenger) da mister jeg jo min karakter, å alle erfaringer som han har, men dette pleier vel ikkje å skje ? :blush:

Lenke til kommentar

Nope.. det vil ikke skje... Serverne styres av de som lager spillet.. det er derfor det koster penger i måneden! :)

 

EDIT: blant annet.. ;)

 

 

EDIT2: IKKE navn fra filmen.. Det er TABU! :p hehe.. sant! Hvis du vil være alv, søk etter en elvish name -generator på google, eller noe.. :) Du får tips når du kommer til making of a character..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Nope.. det vil ikke skje... Serverne styres av de som lager spillet.. det er derfor det koster penger i måneden! :)

 

EDIT: blant annet.. ;)

 

 

EDIT2: IKKE navn fra filmen.. Det er TABU! :p hehe.. sant! Hvis du vil være alv, søk etter en elvish name -generator på google, eller noe.. :) Du får tips når du kommer til making of a character..

8688171[/snapback]

 

Eller kom på et alvelignende navn selv.

Ingen som kan svare på mine spørsmål lenger opp i tråden?

 

Hei. Jeg lurer på noe om de såkalte barrows og north-barrows(north downs?)

Det finnes vel en barrows som er en instance? Jeg har en del quester til noe som heter barrows. Men så er det også noe som heter north barrows/downs. Hva er forskjellen? Hva er hvor? rolleyes.gif

 

(Det jeg trenger er bare en oppklaring på dette her)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Barrows er slags dal i Bree-land hvis jeg ikke husker feil. North er nord-delen

Er noen instance der og.. er blant annet et like rundt der men han lille bobittemn som jeg ikke husker navnet på. Chap 11 book 1 i alle fall..

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på noe om de såkalte barrows og north-barrows(north downs?)

Det finnes vel en barrows som er en instance? Jeg har en del quester til noe som heter barrows. Men så er det også noe som heter north barrows/downs. Hva er forskjellen? Hva er hvor?  :roll:

 

(Det jeg trenger er bare en oppklaring på dette her)

8688015[/snapback]

Barrows-Downs er området øst for Old Forest. North Barrows er den nordlige halvparten av Barrows-Downs, og et betydelig enklere område enn South Barrows.

 

I South Barrows finner du The Great Barrow. Den er gjenstand for to instanser. En epic quest instans, bok 1 kapittel 11, og en fellowship instance og du vil etterhvert ha en tre-fire oppdrag som vil ha deg inn i Great Barrow. Disse bør du vente med til du er level 23+, evt tidligere hvis du blir med i et sterkt fellowship. Epic questen (bok 1 kapittel 11) er forresten en god del enklere enn instansen generelt, så den kan du ta på lavere level, men det vil være det vanskeligste oppdraget du gjør så langt.

 

Forøvrig heter den lille hobbiten Tom Bombadill, og han er ingen hobbit, men mer en "force of nature", en skogsånd om du vil.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på noe om de såkalte barrows og north-barrows(north downs?)

Det finnes vel en barrows som er en instance? Jeg har en del quester til noe som heter barrows. Men så er det også noe som heter north barrows/downs. Hva er forskjellen? Hva er hvor?  :roll:

 

(Det jeg trenger er bare en oppklaring på dette her)

8688015[/snapback]

Barrows-Downs er området øst for Old Forest. North Barrows er den nordlige halvparten av Barrows-Downs, og et betydelig enklere område enn South Barrows.

 

I South Barrows finner du The Great Barrow. Den er gjenstand for to instanser. En epic quest instans, bok 1 kapittel 11, og en fellowship instance og du vil etterhvert ha en tre-fire oppdrag som vil ha deg inn i Great Barrow. Disse bør du vente med til du er level 23+, evt tidligere hvis du blir med i et sterkt fellowship. Epic questen (bok 1 kapittel 11) er forresten en god del enklere enn instansen generelt, så den kan du ta på lavere level, men det vil være det vanskeligste oppdraget du gjør så langt.

 

Forøvrig heter den lille hobbiten Tom Bombadill, og han er ingen hobbit, men mer en "force of nature", en skogsånd om du vil.

8688318[/snapback]

 

Når sa jeg at Tom Bombadill var en hobbit? Uansett, takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...