Gå til innhold

Hvordan er Lord Of The Rings Online?


Anbefalte innlegg

@Webmaster Esso:

Nå vil det alltid være slik at noen klasser er bedre enn andre til solo-spill (f.eks. angripe en bjørn på samme level som deg alene), mens andre klasser fungerer bedre i grupper eller fellowships. Det kommer helt an på hvordan du ønsker å spille. Jeg for min del spiller hunter blant annet fordi jeg liker å gjøre mye skade uten å måtte ta imot for mye skade, så da passer avstandsangrep veldig bra for meg.

 

Som lore-master må du anta en støtterolle. Din hovedoppgave i en gruppe er "crowd-control". Du skal ha muligheten til å fange motstanderene og hindre dem fra å angripe, slik at dine medspillere ikke blir angrepet på alle kanter, for eksempel. Og så vil jeg jo sterkt anbefale deg å ha med "kjæledyret" ditt i kamp. Det er ment som din egen, personlige tank. ;)

 

En champion på den annen side har rollen som nærkampkriger. En champions oppgave i en gruppe er rett og slett å skade motstanderene og helst flere på én gang. Siden en champion kan bruke heavy armour i tillegg som gir god beskyttelse, er det en relativt lett klasse å spille solo, i alle fall i starten (er kanskje den letteste etter guardian?). Når man når høyere nivåer og monstrene blir vanskeligere og ikke lenger er push-overs som på de lavere nivåene, vil de andre klassene sine spesialiteter bli mye viktigere for å holde liv i gruppa og gjøre skade.

 

Personlig tror jeg rollen til en lore-master er mer interessant på sikt enn rollen til en champion, men samtidig er det mer krevende. En champion skal, for å si det veldig enkelt, bare stå der og dele ut skade. Aller helst følger en champion med på hva som skjer og angriper motstandere som har angrepet svakere medspillere. En lore-master må ha et større overblikk over hva som skjer, og bruke evnene sine spredt over mange flere motstandere for å forsøke å hindre dem fra å angripe medspillerene dine. Så du vil ikke drepe så mange, men gjør du jobben din vil du gjøre det mye enklere for medspillerene dine å drepe for fote. :)

 

Min anbefaling til deg er at du forsøker å bli med i fellowships nå, og at du der fokuserer mer på å oppfylle rollen din, framfor å gjøre så mye skade. Overlat det til hunter- og champion-klassene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par bilder jeg hadde liggende på dataen fra jeg spilte i betaen:

http://img181.imageshack.us/img181/3347/sc...hot00006ha7.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/8831/sc...hot00010vv3.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/7164/sc...hot00011qx2.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/9680/sc...hot00013al3.jpg

(Desverre må jeg nok kjøpe meg en stasjonær pc før jeg kan kjøpe meg spillet, den bærbare klarte ikke å dra gode nok framerates til at det ble spillbart nok :cry: )

Men som mange andre har sagt, spillet anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Dukker fram noen nye spørsmål angående klasser her hos meg:

 

Jeg har god erfaring med rogue-klassen fra WoW, og tenkte derfor jeg skulle velge meg en hobbit burglar. Den stemmer også veldig for meg, da jeg får gode assosiasjoner til Bilbo fra "Hobbiten"-boka. Hvordan er den klassen i forhold til rogues i WoW? Like imba i forhold til dps og rask dreping? Og hva slags profession kan det lønne seg å fokusere på som burglar?

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

Rogue i wow er en dps maskin. Burglar er i hovedsak ikke en dps klasse, men skal ikke uttale meg så mye om det. Min lille hobbit burglar er bare lvl 7 :p

Slik jeg har forstått det, er burglar en debuffer. En burglar gjør det enklere for et fellowship å ta ned slemminger.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

En champion er vel mer lik rogue i grupper, mens burglar ligner mer på Rogue solo. Det jeg har blitt fortalt om Burglar, du kan nærmest one shotte en motstander, men du er ganske sårbar selv. Bortsett fra det så er jeg usikker.

 

Se litt rundt på lotro-wiki.com :)

Lenke til kommentar
@Webmaster Esso:

Nå vil det alltid være slik at noen klasser er bedre enn andre til solo-spill (f.eks. angripe en bjørn på samme level som deg alene), mens andre klasser fungerer bedre i grupper eller fellowships. Det kommer helt an på hvordan du ønsker å spille. Jeg for min del spiller hunter blant annet fordi jeg liker å gjøre mye skade uten å måtte ta imot for mye skade, så da passer avstandsangrep veldig bra for meg.

 

Som lore-master må du anta en støtterolle. Din hovedoppgave i en gruppe er "crowd-control". Du skal ha muligheten til å fange motstanderene og hindre dem fra å angripe, slik at dine medspillere ikke blir angrepet på alle kanter, for eksempel. Og så vil jeg jo sterkt anbefale deg å ha med "kjæledyret" ditt i kamp. Det er ment som din egen, personlige tank. ;)

 

En champion på den annen side har rollen som nærkampkriger. En champions oppgave i en gruppe er rett og slett å skade motstanderene og helst flere på én gang. Siden en champion kan bruke heavy armour i tillegg som gir god beskyttelse, er det en relativt lett klasse å spille solo, i alle fall i starten (er kanskje den letteste etter guardian?). Når man når høyere nivåer og monstrene blir vanskeligere og ikke lenger er push-overs som på de lavere nivåene, vil de andre klassene sine spesialiteter bli mye viktigere for å holde liv i gruppa og gjøre skade.

 

Personlig tror jeg rollen til en lore-master er mer interessant på sikt enn rollen til en champion, men samtidig er det mer krevende. En champion skal, for å si det veldig enkelt, bare stå der og dele ut skade. Aller helst følger en champion med på hva som skjer og angriper motstandere som har angrepet svakere medspillere. En lore-master må ha et større overblikk over hva som skjer, og bruke evnene sine spredt over mange flere motstandere for å forsøke å hindre dem fra å angripe medspillerene dine. Så du vil ikke drepe så mange, men gjør du jobben din vil du gjøre det mye enklere for medspillerene dine å drepe for fote. :)

 

Min anbefaling til deg er at du forsøker å bli med i fellowships nå, og at du der fokuserer mer på å oppfylle rollen din, framfor å gjøre så mye skade. Overlat det til hunter- og champion-klassene. :)

8562801[/snapback]

 

Takk for svar! Du har et poeng, for jeg elsker fellowships! Det som da er idiotisk er at "min personlige tank" som du så pent kalte det blir mindre angrepet enn meg som oftest.. Men som du sier så synes jeg det er mer utofrdrende å spille på lore-maseren min enn på min champion-dwarf.

Nok en gang, takk for bra svar :)

Lenke til kommentar
Takk for svar! Du har et poeng, for jeg elsker fellowships! Det som da er idiotisk er at "min personlige tank" som du så pent kalte det blir mindre angrepet enn meg som oftest.. Men som du sier så synes jeg det er mer utofrdrende å spille på lore-maseren min enn på min champion-dwarf.

Nok en gang, takk for bra svar :)

 

Du må jo sende din personlige tank til å angripe, ikke snike deg innpå å håpe at monsteret tar tanken og ikke deg :p

 

(det var iallefall slik jeg forstod det du skrev)

Lenke til kommentar

Hm, nå er jeg plutselig litt i tvil. Har fryktelig lyst til å prøve Champion-klassen som dwarf. Men jeg har virkelig ikke lyst til å gå glipp av The Shire som startområde. Noen som har erfaring med startområdet og startquestene til dvergene?

Lenke til kommentar
Hm, nå er jeg plutselig litt i tvil. Har fryktelig lyst til å prøve Champion-klassen som dwarf. Men jeg har virkelig ikke lyst til å gå glipp av The Shire som startområde. Noen som har erfaring med startområdet og startquestene til dvergene?

8565184[/snapback]

 

Start området til dvergene er veldig artig, passer dverg rasen veldig bra. Og and The Shire så ikke vær redd...du kommer dit rundt lv 13-15 og om du vil så kan du gjøre alle q som er der.

 

Jeg gjør ivertfall det med min dverg, jeg er ute etter å gjøre alle Deed's som vil gjøre min figur bedre. Så en kommer til å bruke endel timer i The Shire også.

Lenke til kommentar
Takk for svar! Du har et poeng, for jeg elsker fellowships! Det som da er idiotisk er at "min personlige tank" som du så pent kalte det blir mindre angrepet enn meg som oftest.. Men som du sier så synes jeg det er mer utofrdrende å spille på lore-maseren min enn på min champion-dwarf.

Nok en gang, takk for bra svar :)

 

Du må jo sende din personlige tank til å angripe, ikke snike deg innpå å håpe at monsteret tar tanken og ikke deg :p

 

(det var iallefall slik jeg forstod det du skrev)

8565023[/snapback]

 

Selvfølgelig! BTW er personlig tank et meget godt kallenavn på tank. Skal bruke det fra nå av :p

Lenke til kommentar
Dukker fram noen nye spørsmål angående klasser her hos meg:

 

Jeg har god erfaring med rogue-klassen fra WoW, og tenkte derfor jeg skulle velge meg en hobbit burglar. Den stemmer også veldig for meg, da jeg får gode assosiasjoner til Bilbo fra "Hobbiten"-boka. Hvordan er den klassen i forhold til rogues i WoW? Like imba i forhold til dps og rask dreping? Og hva slags profession kan det lønne seg å fokusere på som burglar?

8564277[/snapback]

 

Burglars er ikke DPS som sagt tidligere, men de er drit gode å ha i fellowships siden de kan utløse Fellowship skills på kommando (dette skjer også med komboer i vanlig fellowship uten Burglar, men ingen andre klasser kan gjøre det på kommando, hvertfall er det dette som står om burglar^^

 

Fellowships skills er veldig nyttig, og enda nyttigere er det nok når man begynner med endgame instances.

 

Det er Hunter som er main DPS i LOTRO, champion er også go, men er best på AOE dmg.

 

Vil bare si at jeg bestillte også fra Play.com 30.april. Ble sendt 1.mai, men har ikke sett snurten av spillet enda...  Skuffende.

 

Jeg ville heller valgt www.game.co.uk, bra valg og spillet kommer til grei tid, husk at bestillinger kan ta litt extra tid fra utlandet pga tollen osv, hvertfall har det gjort det med meg de fleste gangen, blir dessverre sånn når det du bestiller koster over 200 =/

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Er det folk som får logget inn nå? har skikkelig problemer med å logge inn :cry:

 

Edit: Det står her 08/05/07 17:14 GMT+1

 

We are still investigating the cause of the login server issue and as of yet have no further information. As and when more information becomes available, you will of course be updated.

 

Apologies once again for this inconvenience, rest assured we are working as hard and as fast as possible to resolve the issue in a timely manner.

Endret av Nekroh
Lenke til kommentar

må vel nesten regne med login problemer og slikt med ett nytt mmo :-) selv etter beta stadiene, bare se på Wow noen servere har jo login problemer i fra tid til annen.

 

den dagen ett mmo kommer uten barne sykdommer som dette, bøyer jeg meg i støvet og donerer 10 000kr til dem :-) (med fare for å brenne meg og lomme boka hardt lar vi dette gå som et fiktivt utsagn ;-) )

Lenke til kommentar
må vel nesten regne med login problemer og slikt med ett nytt mmo :-) selv etter beta stadiene, bare se på Wow noen servere har jo login problemer i fra tid til annen.

 

den dagen ett mmo kommer uten barne sykdommer som dette, bøyer jeg meg i støvet og donerer 10 000kr til dem :-) (med fare for å brenne meg og lomme boka hardt lar vi dette gå som et fiktivt utsagn ;-) )

8566902[/snapback]

 

Men, fortsatt! døds irriterende :p Jeg som hadde sett fram til å spille i hele dag, skikkelig kjip dag!

Lenke til kommentar

Ga endelig etter å kjøpte Lotro i dag og etter å ha sliti i evigheter med å sette igang payment og aktivere kontoen min (skulle være kortnummer, ikke kontonummer DOH!) så kan jeg ikke logge inn pga at login servern har problemer. Skuffende, men håper at den kommer opp senere i kveld så jeg ivertfall får starta

 

Noen som hvet om det er mye etterspørsel etter Defenders? Er litt usikker på om jeg skal starte Defender eller Ministrel, men har mest lyst til å prøve det å tanke, sånn at jeg har prøvd det også

Lenke til kommentar
Noen som hvet om det er mye etterspørsel etter Defenders? Er litt usikker på om jeg skal starte Defender eller Ministrel, men har mest lyst til å prøve det å tanke, sånn at jeg har prøvd det også

8567133[/snapback]

 

Har ikkje hatt problemer med å finne Guardian i og med at eg er ein men har merka att det ikkje alltid er like enkelt å finna Minstrel (ikkje ministrel) eller Burglar. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...