Gå til innhold

Hvordan er Lord Of The Rings Online?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg spilt 2 dager og 2 timer, har kommet til level 16, og er vel akkurat ferdig (for nå) med the Shire! :)

 

Har tatt (i spoiler grunnet antall.. Hvis du ikke vil vite, så..);

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Alle questene (ca 150, raskt regnet)

 

17 deeds, the Shire

3 deeds, Race & Social

 

2 traits, Race

12 traits, Virtue

 

18 skills, active

34 skills, passive

4 skills, fellowship

 

Tror jeg har fått hjelp til kanskje rundt 5 av questene i fellowship (absolutt ikke mer enn 10).

 

Dette spillet er GØY! :D ..nå skal jeg ut og utforske østover, mot Bree! :w00t:

8559761[/snapback]

 

 

Imponerende :D

 

For første gang i et mmo spill har jeg syntes det har vært gøy å queste! I WoW var det kjedeligste å queste, så jævla lite variasjon! I Shire er det så mye varierte og oppfinnsomme quests! Hadde også en morsom samtale med en alv :p

Lenke til kommentar

Okey, kjøpte meg LOTRO i dag i nyåpna Gamezone her på Lillehammer. Må vente noen dager, til jeg er hjemme hos madammen og god-PCn igjen. Sitter på en grusom laptop nå, som kun klarer laveste grafikk. Allikevel klarte jeg ikke å motstå fristelsen av bare å prøve littegrann. Med kjempestygg grafikk og litt lag, mekka jeg meg en liten random hobbit. Lurer på noen småting utifra de få tingene jeg opplevde på den halvtimen jeg gadd på denne maskina:

 

Jeg begynte i på et postkontor i The Shire et sted. Da jeg kom uttafor døra møtte jeg på en livredd hobbitfyr som nettopp har fått besøk av en Black Rider. Deretter hjelper jeg ham gjennom endel hinder, han må åpne noen dører og lignende mens jeg kverker edderkopper som er ute etter ham. Etter hvert kommer vi til enda en Black Rider, som igjen blir overraska av noen alver og mennesker. Neste øyeblikk er jeg i Bri! Gadd ikke fortsette etter at jeg havna her, så jeg står igjen med noen spørsmål:

 

Hoppa jeg over all questinga i The Shire og gikk rett på en slags "main quest" som skal føre meg til Bri, etter at jeg er ferdig med hobbitun, eller var dette bare en slags intro som igjen skal føre meg tilbake til The Shire?

 

Finnes det noe man kan kalle et main quest?

 

Hvordan er det med startområdene? Kan jeg som hobbit velge å starte i samme land som menneskene (Bree-land?) og komme like godt ut av det som å starte i The Shire (ikke at dette egentlig er aktuelt)?

 

Folk snakker mye om at vi endelig har fått en historiebasert MMO med interessante quest. Hvordan følger disse questene levlen din? Må man være selektiv på questene man velger i f.eks. The Shire, før man egentlig er for høy level til å trenge å ta fler der?

 

Gleder meg sjukt til å begynne å spille når jeg kommer hjem igjen!

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

Bare for å roe deg "litt" ned ( :p ) ..ja, det er en intro! Og en veldig flott en, hvis du leser litt i tekstene som popper opp.. synes jeg i hvert fall! Jeg likte den veldig godt (Den er forresten veldig fint flettet sammen med "race of man" -introen).

 

Det finnes så absolutt noe du kan kalle en Main Quest ja! Når har riktignok ikke jeg kommet så veldig langt i den enda.. men, synes den fanger atmosfæren kjempegodt (og så er disse side-questene en haug med småbonuser, som også er realtert til main-questen) :)

 

Du, som hobbit, har the Shire som startområde! Du er jo en hobbit! Og, jeg tror ikke du kan velge et annet område som startpunkt (det ville jo ødelegge main-questen litt, -hvis du skjønner)

 

Jeg tror main-questen er scalet bra i forhold til den jevne spiller! Jeg kan til tider være bittelitt "for sterk", men jeg har jo tatt "rubbel og bit", også.. Men, på en annen side! Så er det flere områder hvor jeg har følt meg "svak" også, så slikt sett er jeg veldig imponert! :)

Lenke til kommentar

Godt å høre! Skal selvfølgelig begynne helt på nytt igjen på topp grafikk om noen dager. :)

 

Veldig glad for at man ikke kan velge å "stikke over til et annet startområde, fordi man syns det er kulere der" i LOTRO. Misliker virkelig å se Undeads fly rundt i startområdet til Tauren i WoW. Startområdet er identiteten vår, det vi kan tenkte tilbake på når vi er ute i den store verden. Dette blir også veldig korrekt i forhold til det litterære verket dette spillet faktisk er basert på.

 

Kom på et annet spørsmål. Hva med byene? Blir det noen "hovedsteder" (ala Orgrimmar, Ironforge, Undercity etc.) med AH o.l., der veldig mange spillere er samla samtidig? Eller er det bare en masse mindre byer som alle inneholder det vi trenger?

 

Huff, kjempeslemt å lansere dette midt i eksamenstida...

Lenke til kommentar

En annen liten ting jeg vil si når det gjelder dette med RP-servere..

 

Det kommer veldig på hvordan en selv setter sine grenser.. Noen er jo super ekstreme og kan Tolkiens verk inn og ut til fingertuppene (ikke jeg), også har man jo "GandalfKiller1337" -folka, som jeg tror bare spiller fordi de føler de må, siden "LotR er kult"..

 

Anyway..

 

Mine grenser går som følger;

 

Spørre om hjelp i Main Channel er helt uaktuelt! Main Channel generelt er totalforbudt!

 

"Hvor er ditt og datt?" -(ooc) spørsmål til en venn er også uaktuelt!

 

Unntakene er som følger; Hvis dere går sammen, eller står ved siden av hverandre, DA er det lov til å spørre om hva som helst, i grunnen!

 

Feilen for meg blir at man ikke kan spørre noen som er i Bree, om hvor f.eks Tom Bombadill er, når man selv er i Michel Delving! Står begge i Bree, er det lov igjen, hvis dere skjønner..

 

/tell er selvfølgelig lov til å bruke til å chatte med hverandre!

 

Kort fortalt;

 

Main Channel = NO! NO!

Lov å spørre om noe quest-relatert = Når man står ved siden av hverandre!

Ikke lov å spørre om quest-relatert = Ellers..

 

:)

 

 

EDIT: Tips og trick er lov! Tekniske ting om spillet, osv..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Godt å høre! Skal selvfølgelig begynne helt på nytt igjen på topp grafikk om noen dager.  :)

 

Veldig glad for at man ikke kan velge å "stikke over til et annet startområde, fordi man syns det er kulere der" i LOTRO. Misliker virkelig å se Undeads fly rundt i startområdet til Tauren i WoW. Startområdet er identiteten vår, det vi kan tenkte tilbake på når vi er ute i den store verden. Dette blir også veldig korrekt i forhold til det litterære verket dette spillet faktisk er basert på.

 

Kom på et annet spørsmål. Hva med byene? Blir det noen "hovedsteder" (ala Orgrimmar, Ironforge, Undercity etc.) med AH o.l., der veldig mange spillere er samla samtidig? Eller er det bare en masse mindre byer som alle inneholder det vi trenger?

 

Huff, kjempeslemt å lansere dette midt i eksamenstida...

8562010[/snapback]

 

Jeg har så vidt kommet meg ut av the Shire! Men, Bree er litt slik som Stormwind / Ironforge, osv.. tror jeg (Har egentlig ikke vært der enda).

 

Men, det er masser av "mindre byer" ..små "Goldshire'er, liksom! :p

 

Kjempeslemt å lansere dette mot sommeren! :D

 

Men, det er flere alver og dverger i startområdene.. så det er ikke bare hobbiter!

Lenke til kommentar
Godt å høre! Skal selvfølgelig begynne helt på nytt igjen på topp grafikk om noen dager.  :)

 

Veldig glad for at man ikke kan velge å "stikke over til et annet startområde, fordi man syns det er kulere der" i LOTRO. Misliker virkelig å se Undeads fly rundt i startområdet til Tauren i WoW. Startområdet er identiteten vår, det vi kan tenkte tilbake på når vi er ute i den store verden. Dette blir også veldig korrekt i forhold til det litterære verket dette spillet faktisk er basert på.

 

Kom på et annet spørsmål. Hva med byene? Blir det noen "hovedsteder" (ala Orgrimmar, Ironforge, Undercity etc.) med AH o.l., der veldig mange spillere er samla samtidig? Eller er det bare en masse mindre byer som alle inneholder det vi trenger?

 

Huff, kjempeslemt å lansere dette midt i eksamenstida...

8562010[/snapback]

 

Jeg har så vidt kommet meg ut av the Shire! Men, Bree er litt slik som Stormwind / Ironforge, osv.. tror jeg (Har egentlig ikke vært der enda).

 

Men, det er masser av "mindre byer" ..små "Goldshire'er, liksom! :p

 

Kjempeslemt å lansere dette mot sommeren! :D

 

Men, det er flere alver og dverger i startområdene.. så det er ikke bare hobbiter!

8562013[/snapback]

 

Høres jo hyggelig ut med drøssevis av Goldshires. :)

 

Ingenting galt med at det finnes dverger og alver i og rundt The Shire. Må innrømme at jeg er Tolkien-nerd, har nok lest boka en fem-seks ganger. The Shire er faktisk et gjennomgangsområde både for alver og dverger mot landene mot øst og vest. Hobbitene vil bare ikke innrømme det selv. :nei:

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

hehe.. Ja, the Shire er et veldig livlig sted! Gled deg! :D

 

Jeg har akkurat kommet inn i Old Forest, og den var litt scary! :cry: hehe..

 

Er jo en liten "Tolkien -nerd" selv, og har gått igjennom boka noe sånt jeg også (2-3 ganger på norsk, og 2-3 ganger på engelsk, eller noe sånn).. the samme med the Hobbit (1/1), og the Silmarillion (1/1) (1/1 = 1 engelsk og 1 norsk).. Men, føler allikevel ikke at jeg kan stille i en "superklasse" som mange andre gjør.. ..hehe.. Noen har (faktisk!) mindre liv enn meg! :p

 

Men, du gleder deg med rette til spillet! Har spilt noen timer over 2 dager selv (og jeg er ikke en "super-gamer").. har hatt noen dager fri, også har jeg vært syk! Men, i morgen er det på jobb igjen! :)

Lenke til kommentar

Er ufattelig godt at det finnes spillutviklere som endelig har tatt denne lisensen på alvor. Dette er jo lisensen som baserer seg på det litterære verket, som er en mye større utfordring enn om man baserer et spill på filmene. Husker det kom ut noen hastespill tima til filmene som også var basert på denne lisensen. Grusomt. Puster letta ut når jeg hører så mye herlig skryt av LotRO. :)

 

Vel, natta! :)

Lenke til kommentar

Så absolutt! :)

 

Jeg storkoser meg, som nevnt mange ganger før! Jeg er derimot veldig spendt på om de har klart å holde nivået like høyt utover i spillet, som de har klart med starten.. med the Shire! For the Shire er rett og slett genialt etter min mening! :w00t:

Lenke til kommentar
De er bannet ja. Har enda ikke sett noen som har hatt likt eller lignende navn med noen av karakterene fra bøkene.

Jeg har sett flere som har kalt seg ting som "Saoron" osv., men alt i alt er det ikke så mye av sånt som man skulle tro.

 

Uansett er spillet helt fantastisk så langt, tror jaggu jeg skal spille litt igjen nå...

Lenke til kommentar

Gammelalf, Bildo , Gogo , Ankerkorn, Legoglass er vel typiske eksempler på dårlig oppfinsomhet^^ har sett gammlealf of Legoglass, men ikke de andre.

 

Ser ut til at de vil klare å holde tempoet oppe, jeg er nå snart level 30...har vært på lat sia de siste dagene hvor jeg bare har drivi med crafting...er stort sett noe å gjøre uansett..vanklig å legge seg til riktig tid er i hvertfall et problem.

 

De blir en god del Fellowship quests utover, så de fleste bør belage seg på det, det er noe vi ikke kan gjøre noe med dessverre, men det er fortsatt mye mer solo quests, selv om jeg ville anbefalt dere å gjøre de fleste.

 

Er ikke 100% sikker men jeg tror det er 45 quests pr område det kreves til for at du skal få (final) delen av quest deed'en, hvertfall er det 45 i Bree, har ikke fulgt med på de andre, for å si det sånn, det er alltid nok solo quests til å fylle ut deeds quest completed parten, det er ganske mange da...45 stk inklusive followups.

Er faktisk plagsomt mange quests til tider, jeg drev på i hele dag for å gjøre ferdig alle de questene som har blitt grønne, vil dere slippe det så gjør dere ferdig et sted før dere vandrer videre, litt vansklig når det kommer til Great Barrows forresten. levle til level 22-24 blir litt tynt bare i bree.

 

Hvis noen vil ta kontakt ingame eller noe så er navnet mitt Siomir og jeg spiller på Laurelin, jeg er woodworker så kan hende jeg kan lage noe kult til dere. spørs hva dere trenger. buer, armbrøst, spyd etc

 

Edit: de bør lage en egen forum part for Lotro her, hvis ikke blir det rot med alle postene etterhvert :!:

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg forsatt ikke har helt skjønt her og det er forskjellene mellom klassene. For eksempel så er jeg i lvl 15 og jeg dør (vis jeg ikke har bjørnen min da) mot en orc i lvl 14-15-16.

En venn av meg som er av samme rase, er Champion. Når han var i lvl 15 drepte han elite-orcs o.l. i lvl 15-16 uten alt for sore problemer.

Snakka med GM om dette og han sa at'n ikke viste mye om lore-masers. Han sa også at champions hitter mye og kan bruke medium armour. Hva har lore-masers, spurte jeg og da sendte meg til LOTRO forumet og seksjonen Lore-masers.

 

Tenkte jeg kunne stille spørsmålet her ogsÅ: Hva HAR egentlig lore-masters opp mot champion! Jeg synes det store flertallet er champion, er det fordi det liksom er best at folk velger det?

 

BTW så har jeg ikke sett snurten av noen Out-of-book navn på RP-serveren Leruelin.

Lenke til kommentar

Man kan flytte den fritt rundt på skjermen Olsenhower :)

Er ikke helt sikker på copy/paste på den, emn kan finne det ut..

Man kan også lage flere vinduer om jeg ikke tar helt feil og til slutt er /tell funksjonen mye bedre enn i wow, du ender opp med å ha en "tab" på chaten, (tab som i firefox) der du kan holde kontroll over alle du chater privat med, uten alle andre kanaler :)

 

håper dette gav deg noen svar..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...