Gå til innhold

Hvordan er Lord Of The Rings Online?

Anbefalte innlegg

Sett litt på dette spillet selv, blir nok RP server (Laureline eller noe?) på meg, som mange andre her. Blir da sammen med gamle guilden (WoW, CoH/CoV, GW, etc). Fikk en buddy key av en guildie, noen som vet om det fungerer fint med betaklienten (fileplanet) ?  Skal kjøpe spillet etterhvert, men kunne tenke meg å prøve det inntil det er i boks.

Ellers angående selve spillet.

Ser veldig pent ut til å være et MMO, samt at det (ut ifra hva jeg leser og hører) er mye quests og slikt noe som er bare bra, samt at det tar litt tid å "maxe" seg. Liker bedre at det er quests, selv om det kanskje er mye "drep 50 ulver og skaff meg 20 ulvetenner"-quests, da har man i det minste noe konkret å jobbe mot synes nå jeg.

8545298[/snapback]

Questene er ganske artige, hvis du bare tar deg tid til å lese de og å leve deg inn i historien. Er vel litt forskjellige typer quester avhengig av hvor du befinner deg også. The Shire for eksempel, som er et veldig rolig og koselig sted. Her vil du kunne samle egg, levere post, hjelpe til med fyrverkeri, levere paier rundt omkring mens du samtidig unngår sultne hobbiter som vil sinke tempoet ditt etc. etc... ganske fornøyelig, det formerlig oser av stemning i spillet. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så jævla mye jeg har tenkt å skrive i denne tråden, om alt som gleder meg! For det er så mye som gleder meg med dette spillet, at det er helt genialt, men nå klarte jeg bare ikke å la vær lengre..

Hvis du er en LotR -fan, som meg selv, og sikkert mange andre her, så er dette et "må ha" -spill!!

Jeg har startet som hobbit, spilt i 1 dag og 8 timer allerede, og er på level 14.. Jeg koser meg! Jeg løper frem og tilbake i the Shire og hjelper hobbiter, gjør quester og kjemper mot ulver.. dette er knall!

Det er så utrolig deilig å utforske the Shire (har ikke kommet lengre enda, og jeg er enda ikke ferdig)! Prøver å gjøre alle questene jeg kommer over! Noe såkalt "grinding" har jeg ikke kommet over enda.. ikke i "kjent stil", i hvert fall!

Jeg har ikke lyst, men skal trekke frem én negativ ting med noen av questene til nå, slik jeg føler det; Noen av dem kan være litt for lange!

Men, jeg vil også fort forsvare disse! Du trenger ikke å gjøre dem! Men, det som er stas med å gjøre dem, det som gjør at du holder ut (og sikkert hvorfor noen av dem er såppas "lange"), er at du får en "medalje" for dem, i form av "traits og deeds"! Små titler du kan bære med stolthet som andre kan se (og ikke minst er det en "trophy" for det selv!!).

Det er hærlig å være hobbit! :D

Synes starten er veldig digg også! Her kommer en knøttliten spoiler, men legger den ikke i spoiler-tag;

Jeg langde 3 characters helt i starten, en fra "the race of men", en hobbit og en alv! Det var veldig morsomt med alv og hobbit -starten, da "introen" var flott og morsomt flettet sammen, og man "støtte på hverandre" litt uten å gjøre det.. Dere skjønner hvis dere prøver! Har dere ikke prøvd anbefaler jeg at dere som enten var hobbit, eller "man", lager en character og tester ut den andre rasen et lite øyeblikk! :)

Grafikken er også helt utrolig! Jeg har tatt så mange bilder! Og, siden jeg likte å være i "hobbit-land" så mye, så ville jeg ikke gå glipp av noe og har nå tatt en haug med bilder i .png -format! (Desverre er de for store til at imageshack tar dem)

Ikke vet jeg hva dere er ute etter, men jeg spiller på RP-serveren (den engelske). Men, jeg har hatt SÅ mye glede av å "snakke høvisk" med spillere jeg møter (og de har vært veldig så flinke tilbake)!! Kjempestas, og gjør atmosfæren SÅ mye bedre!! (Bortsett fra en jævla knoll som bare MÅTTE spørre "ARE YOU HORNY?" -var så gira på å fysisk sparke dusten, men snudde bare og gikk! Er det mulig å få slike idioter VEKK fra en RP-server?)

Questene virker veldig(!) "naturlige" satt til scenarioet å være (i hvert fall foreløpig), slik jeg føler det.. Kanskje jeg er inhabil, men samma det.. Jeg har det gøy! :D

Det er morsome dialoger, og jeg leser alle questene grundig, og prøver å "leve meg litt inn i spillet"! Det er mye mulig at man må være litt "hekta" på verkene til Tolkien og (bør) ha pløyd igjennom the Stilmarillion og Ufullendte Hitorier, osv, for å få med alle poengene.. kanskje.. Men, for oss x antall ganger har murt oss inne med bøkene, satt med en tåre i øyekroken og nerver i spenn under filmene, vi (i hvert fall jeg) STORKOSER meg med dette spillet!

Jeg klarer knapt nok å bli ferdig med the Shire, for så å komme meg over til Bree og resten av Eriador.. Rohan og Gondor, osv.. :)

Det som også er positivt synes jeg er drops til mobsene(? -er ikke helt inne i terminologien); Ulver dropper ikke edelstener, eller sverd! De dropper det som er naturlig for dem.. slik har det vært med resten av mobsene også (med foreløpig ett unntak, men som til gjengjeld var litt morsomt!) :)

Det som fikk meg til å "tippe over" og skrive denne posten var dette;

Karlsvogna på stjernehimmelen! :D hehe.. Er det ikke knall!? :D Synes slike små detaljer er helt råe.. Mulig dette ikke er noe nytt i spill (er ikke noen super-gamer), men etter alle positive inntrykk jeg sitter igjen med så langt, så ble dette liksom "prikken over i'en"! Hadde jeg oppdaget dette litt tidligere, så hadde det sikkert vært noe annet morsomt som jeg hadde jublet høyt over! :D

Det eneste jeg kanskje synes er litt trist, er at jeg blir "for fort ferdig"! Men, på en annen side, så har jeg jo brukt 32 timer på 14 nivåer.. Poenget er at jeg prøver å gjøre alle questene jeg kommer over (og litt til), og til slutt så blir jeg liksom kanskje litt for "stor og sterk" for noen av questene som jeg ikke har rukket over enda.. og jeg vil egentlig ikke gå glipp av noen! Se positivt på det; Dette er et spill jeg vil ha med til minste detalj!!

Spillet er også supergenialt for de som liker å queste litt alene også (slik som meg)! Det kommer noen missions som du BØR være flere på (og da får du med deg noen), men for de av dere som er litt slik som meg; Utforske alene i "true adventure stil" så er dette helt topp!! Og slik jeg har forstått det på andre, så er det ikke noe problem å kjøre "fellowship" til du griner, heller! ;)

Jeg gir spillet foreløpig 9 av 10! :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg hva dere er ute etter, men jeg spiller på RP-serveren (den engelske). Men, jeg har hatt SÅ mye glede av å "snakke høvisk" med spillere jeg møter (og de har vært veldig så flinke tilbake)!! Kjempestas, og gjør atmosfæren SÅ mye bedre!! (Bortsett fra en jævla knoll som bare MÅTTE spørre "ARE YOU HORNY?" -var så gira på å fysisk sparke dusten, men snudde bare og gikk! Er det mulig å få slike idioter VEKK fra en RP-server?)

8546780[/snapback]

RP atmosfæren er fantastisk i LOTR. Synd med de som må ødelegge. Så jeg spør, om folket kunne tenke seg om en gang før de velger RP server. Helst så burde det nesten bare være RP'ere der, men så kommer det til å bli. Men navn som Fr0d0 osv. (Ikke Tolkien'sigh navn generelt) kan ødelegge litt av atmosfæren, det samme kan OOC (Out of Character) i say og yell gjøre. CM har også sagt at de vil være nøye på sånne ting i fra starten av. Har hørt om de som har blitt kastet ut av servere pga det jeg forklarte over her. Jeg sier ikke hva dere skal gjøre, men spør om dere kan ta dette med i betraktning hvis/da dere lager en character på en RP server. :)

Lenke til kommentar

Flott innlegg Bone, det forklarte egentlig spillet sånn jeg også opplever det. Siden jeg har det litt travelt for tidene er det greit at jeg kan gjøre mye solo også, jeg har ofte ikke mer tid enn at jeg stikker innom en tur på 15-30min og da er det ikke så mye tid til grouping.

Siden jeg er stor stor hobbit fan er dette egentlig en liten drøm som kommer i oppfyllelse, men er vel lvl 12 nå så the shire går vel mot slutten....snufs

Lenke til kommentar

Er drops og slikt noe fra mobs mer logiske i LOTRO enn i for eks WoW?

I WoW har man jo for eks en prest med en "staff of punyness", men som kan droppe "the über 2-hander of pwnage", sånn for å sette det litt på spissen, noe som etter min mening er litt latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg er en som absolutt ikke likte wow, likte det passe istarten men etter 2 månder så var det borte fra min pc.. Dette spillet er så artig og gøy, den atmosfæren som er i det spillet og grafikken er så nydelig..Synd det lagger litt når det er sted et med mye folk men vil ikke sette ned grafikken:P.. Anbefaler de fleste dette spillet, spesielt hvis du er veldig opptatt av ringenes herre eller bare synes filmene/bøkene er bra.. Testet ut alver, dverger og mennesker og liker menneskene best hittil.. bare synd dama er her, mye klaging men men:P

Lenke til kommentar
Er drops og slikt noe fra mobs mer logiske i LOTRO enn i for eks WoW?

I WoW har man jo for eks en prest med en "staff of punyness", men som kan droppe "the über 2-hander of pwnage", sånn for å sette det litt på spissen, noe som etter min mening er litt latterlig.

8548228[/snapback]

Godt spørsmål. Kan ihvertfall si at bare humanoids dropper våpen, mens beasts dropper rabbit's paw osv. Men utover det så har jeg ikke tenkt så mye over hva de dropper i forhold til hva de bruker (mobs altså).

Lenke til kommentar

Takker for gode tilbakemeldinger! :)

Ja, LotRO er kjempestas! :D

Når jeg snakket om starten og historiene, så snakket jeg selvfølgelig om "men and hobbits", og ikke alver.. Det er de 2 rasene som henger best sammen forløpig (men, nå er min alve-char kun på level 2, eller noe da..)

Ja, spillet fortjener 9,5 av 10 også, men for ikke å gå helt av hengslene så tenkte jeg skulle utforske litt mer først! ..spillet har MYE å forsvare etter the Shire!! :)

Som Crispin sier, så er spillet genialt for dem som bare vil innom bittelitt (nå vet jeg ikke hva som skjer etter the Shire), men man får gjort MASSE solo! Det er som sagt noen oppgaver man trenger flere folk til, men.. til og med jeg skal bøye meg litt der; Det er et MMO -spill, så burde det nesten være lov! :p

Og, siden folka jeg velger å være med er kun folk jeg VIL være med, så blir det gøy allikevel! Det er gøy å spille med andre folk, men for meg (i WoW) har det stått på et par problemer; "Historiemessig", for folk bare kommer og joiner, så forsvinner de igjen (det blir litt rart for meg, feeling-messig), og det at jeg ikke kan ha tid til å utforske når jeg er i gruppe -for da har man på en måte det litt mer travelt enn meg (de aller fleste i hvert fall)..

Slik har det ikke vært i LotR enda; Der har jeg bare blitt med folk i "fellowship" som jeg på en eller måte kjenner litt til (som jeg har snakket med tidligere i spillet)..

Det hender ofte at jeg har gått bort til fremmede folk og bare sagt;

"Greetings, tall elf! What are you doing in this part of the Shire? Any news from afar?" :)

Også svarer de, også kommer de med artige kommentarer tilbake, slik som noen er f.eks ute etter ølet vi brygger, andre bare utforsker, osv, osv.. og slike folk er det da jeg tar kontakt igjen med hvis jeg trenger å være med i en gruppe! Legger dem til vennelista, osv.. har ikke så mange enda da.. men, de jeg har snakker om questene slik man SKAL snakke om dem ( :p )

- Young hobbit, do you know the path to Stock? I must haste to bring back a bad pie for Holly Hornblower!

- Of course, stranger! Take the path east out of Waymeet, and stay on the road; You can't miss it!

Slik, f.eks kan en samtale være! :D heheh.. japp, er litt sær! Men, svarte så mye mer artig det blir! :w00t:

Når det gjelder navn i LotR, som Zenzen var litt inne på, så (mulig det bare er på RP-serveren), så har de begrensninger på hvordan navnet ditt kan være (kanskje det er slik på alle serverene); Man får ikke lage navn med tall i, og man må ha riktig med vokaler i navnet, osv.. Flott slik! Har bare støtt på et par dumme navn av alle de jeg har sett, men de får jeg bare tåle (i WoW, derimot, har du ikke tenkt 2 ganger på dem en gang.. tror det ene var; Beautyhunter, på en menneske-hunter, eller noe..).. Slikt sett man spart for MANGE tullenavn..

Jeg heter Aralia, forresten.. (men, jeg snakker kun engelsk, selv om det nok hadde gått mye bedre på norsk.. og tar noen kontakt, så "oppfør" deg! :D hehe) :)

Lenke til kommentar

Kom på en ting. Quests er den beste måten å levle på i LOTRO, mobs får du generelt lite xp for. Så det er genialt å gjøre quests 2 og 2. Det er raskere du får nesten like mye xp som du får ellers, det går raskere og det er alltid en quest du ikke har gjort.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt wow i snart et år må jeg si at jeg kommer nok til å sige litt mere over på dette spillet.

Grafikken er noe av det flotteste jeg har sett, questene er morsome, mange men bare det å få kunne utforske Midgard er nok for meg :p og så det er utrolig morsomt å spille eget instrument. Så jeg ser for meg at hvis du er ute etter en RP opplevelse er nok det både lettere og bedre med dette spillet. (da sammenlikner jeg med wow)

Det er bare et par småting jeg savner eller ikke liker og det er.

loot systemet i grupper, natt og dag systemet samt at jeg synes det er vanskelig å 'targette' ting noen ganger.

EDIT: Buddy coden er borte.

Endret av stekri88
Lenke til kommentar
Etter å ha spilt wow i snart et år må jeg si at jeg kommer nok til å sige litt mere over på dette spillet.

Grafikken er noe av det flotteste jeg har sett, questene er morsome, mange men bare det å få kunne utforske Midgard er nok for meg :p og så det er utrolig morsomt å spille eget instrument. Så jeg ser for meg at hvis du er ute etter en RP opplevelse er nok det både lettere og bedre med dette spillet. (da sammenlikner jeg med wow)

Det er bare et par småting jeg savner eller ikke liker og det er.

loot systemet i grupper, natt og dag systemet samt at jeg synes det er vanskelig å 'targette' ting noen ganger.

EDIT: Har den buddy coden om noen vil ha.

8551363[/snapback]

Sendte deg en PM.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...