Gå til innhold

Spørsmål vedrørende Studio/Spill-pc

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge meg ny pc i løpet av året, i og med at jeg får igjen 7500 på skatten og får rundt 10k i feriepenger.

Jeg vil ha en pc jeg kan bruke til spill og samtidig ha støtte for å muligens drive med litt musikk.. Har planer om å kjøpe et brukbart, men ikke superdupert, lydkort med støtte for ASIO-drivere

Det jeg da lurer på er hva slags socket er det jeg bør gå for?

Takk

-SnittLeif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å bygge meg ny pc i løpet av året, i og med at jeg får igjen 7500 på skatten og får rundt 10k i feriepenger.

Jeg vil ha en pc jeg kan bruke til spill og samtidig ha støtte for å muligens drive med litt musikk.. Har planer om å kjøpe et brukbart, men ikke superdupert, lydkort med støtte for ASIO-drivere

Det jeg da lurer på er hva slags socket er det jeg bør gå for?

Takk

-SnittLeif

8494643[/snapback]

Intel = LGA775 :)

AMD = AM2 ;)

Lenke til kommentar
Intel = LGA775  :)

AMD = AM2  ;)

8494732[/snapback]

Takketakk.. Vært ute av gamet i noen år nå, og da vet man plutselig ingenting lenger :p

Hva er forskjellene, fordeler og ulemper ved disse to?

8494764[/snapback]

kjører du med Intel's 775 socket så kjører du også mest sannsynlig på med Intel's flerkjernede processorer. alså Core 2 Duo E6400, E6600 osv. osv.

Det jeg prøver å komme fram til er at Intel's processore er de kraftigste på markedet i dag :)

Lenke til kommentar
kjører du med Intel's 775 socket så kjører du også mest sannsynlig på med Intel's flerkjernede processorer. alså Core 2 Duo E6400, E6600 osv. osv.

Det jeg prøver å komme fram til er at Intel's processore er de kraftigste på markedet i dag  :)

8494825[/snapback]

Har hittil bare hatt AMD-prosessorer, med untak av min første (en 386 :love:), men jeg begynner sterkt å vurdere denne 775'n..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...