Christian86 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Akkurat nå sitter jeg på både en powerbook og en vanlig windows maskin. Windows maskinen skal utrangeres i år/neste år, men jeg har begynt å tenke på hva jeg vil ha. Valget står mellom følgende muligheter: - Macbook vanlig - Macbook pro - Lifebook/Thinkpad/Latitude eller Travelmate seriene Kravene er: - portabilitet (viktigst) - batteri (viktigt) - egenskaper for bilde og officeapplikasjoner (lett bildefiksing on the run og office) - holdbarhet da den skal brukes mye (viktig) En annen ting er også erfaringene knyttet til service på produktene. Tingen er; jeg har fint råd til å kjøpe macbook pro, men, jeg begynner å lure på om det jeg trenger kan hentes i andre mer portable maskiner? T43,T60,D620 og S-serien (lifebook) gir mye av det samme i forhold til mine behov, så jeg lurte. Med de kravene jeg har? Er jeg kanskje bedre tjent med en bærbar windows maskin fremfor powerbook/pro? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Akkurat nå sitter jeg på både en powerbook og en vanlig windows maskin. Windows maskinen skal utrangeres i år/neste år, men jeg har begynt å tenke på hva jeg vil ha. Valget står mellom følgende muligheter: - Macbook vanlig - Macbook pro - Lifebook/Thinkpad/Latitude eller Travelmate seriene Kravene er: - portabilitet (viktigst) - batteri (viktigt) - egenskaper for bilde og officeapplikasjoner (lett bildefiksing on the run og office) - holdbarhet da den skal brukes mye (viktig) En annen ting er også erfaringene knyttet til service på produktene. Tingen er; jeg har fint råd til å kjøpe macbook pro, men, jeg begynner å lure på om det jeg trenger kan hentes i andre mer portable maskiner? T43,T60,D620 og S-serien (lifebook) gir mye av det samme i forhold til mine behov, så jeg lurte. Med de kravene jeg har? Er jeg kanskje bedre tjent med en bærbar windows maskin fremfor powerbook/pro? 8494585[/snapback] macbook pro kan du få til å yte mer enn du trenger, samtidig så er det få, veldig få virus til det så langt. De eneste virusene du kan få på mac er filer du laster ned. Mac er jo en oversiktlig "arbeidspc". De nyeste kan du jo få innstallert vista osv. men da er du ikke så beskyttet mot virus lenger(mener jeg å huske) Er nok flere her som vet mye mere og kan skrive mere enn meg, men allikevel. Lykke til med valget Endret 28. april 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå