Iril Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det er jo i grunn ikke så veldig OT egentlig.. Vi drar bare paralellen mellom jenter og gutter.. Og prøver å forklare noe vi egentlig ikke kan, med å forklare at dere gjør ting som ikke kan forklares og.. skjønner? Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det er helt klart et tema som bør diskuteres, men det er ikke tema i denne debatten. Hold dere OnT! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Uansett, er det veldig OT! Hold dere til tema! 8500987[/snapback] Vi trekker bare paraleller. Og jeg mener forsåvidt at unnskyldningene "jeg er kvinne" og "jeg er mann" er sidestilt idiotiske. Vi forsvarer vel egentlig ikke kvinner som bruker den unnskyldninga, men viser at akkurat samme blir brukt om gutter. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Uansett, er det veldig OT! Hold dere til tema! 8500987[/snapback] Vi trekker bare paraleller. Og jeg mener forsåvidt at unnskyldningene "jeg er kvinne" og "jeg er mann" er sidestilt idiotiske. Vi forsvarer vel egentlig ikke kvinner som bruker den unnskyldninga, men viser at akkurat samme blir brukt om gutter. 8501064[/snapback] Joda, men man hører ikke ofte unnskyldningen "Ikke bland deg! Mannegreier" om du skjønner? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hehe.. jeg må si jeg syns no dere er litt søte jeg da.. Det var da og en ting å fundere over.. men jeg skjønner at dere er frustrert.. men beklageligvis har jeg ingen svar til dere.. jeg aner rett og slett ikke hvorfor mange jenter er sånn.. Lurer egentlig liker mye som dere Så hvis noen faktisk vet dette så skriv ut 8500226[/snapback] Har ikke du et ganske bra svar på dette du da? Som har skrevet det flere ganger i Sex og Samlivsforumet? Ang. Gutter's oppførsel. Om en gutt tar en jente på rumpa kan det ende i utrop fra jenta om at han er en kåtsekk, og faenskap. Om det er jenta som tar på rompa til en gutt, gjør denne gutten ikke så mye med det, enten fordi han liker det, ikke bryr seg, eller gidder ikke lage så forbanna stpr sak ut av det, å skjefte henne huden full. En jente i klassen ertet meg fordi jeg fikk tilbake en KRL-prøve, og dette var en av få prøver jeg faktisk ikke hadde pugget til. Så med mange morsomme svar, fuglte mange rettelser fra lærer med rød penn, noe jeg bare tok med et smil. Så noen uker senere fikk vi tilbake en tekst vi hadde levert inn til respons til en lærer før vi skulle levere de som skulle overlappe en skrivedag. Denne teksten som ikke var satt karakter på til henne, var helt rød av merker fra en rød penn. Læreren hadde virkelig tatt seg tid, og rettet ALT. Så siden hun hadde mobbet meg sist gang skulle jeg ta samme spøken tilbake å sa: Haha! Det ser jo ut som om læreren har blødd neseblod på oppgaven din :!: " Hun ble mildt sagt FLY FORBANNA! Hun passet på at alle hørte hva jeg hadde sagt, og var skikkelig sur. Hun gikk så til læreren som hadde rettet til henne å sa hva jeg hadde sagt. Han kom bort til meg å sa at jeg burde holde meg for god til dette, og ikke erte noen for deres feil. Nå burde det også være viktig å fortelle at hun fikk 5+ på teksten når feilene var rettet. Så ikke kom her å si at kvinner er koselige dyr, forbanna mannehatere! Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Uansett, er det veldig OT! Hold dere til tema! 8500987[/snapback] Vi trekker bare paraleller. Og jeg mener forsåvidt at unnskyldningene "jeg er kvinne" og "jeg er mann" er sidestilt idiotiske. Vi forsvarer vel egentlig ikke kvinner som bruker den unnskyldninga, men viser at akkurat samme blir brukt om gutter. 8501064[/snapback] Enig i at det er tåpelige unnskyldninger. Om vi menn bruker de samme unskyldningene så har vel ikke der noe med saken å gjøre? Det er ikke det vi diskuterer her. Hvorfor ikke lage en ny tråd, eller kontakte trådstarter å få han til å gjøre den mer generell? Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Så du mener at en kåt liten 12 åring går under definasjonen Mann? 8500931[/snapback] Nei, det har jeg ikke sagt. Det var et eksempel, men jeg kan jo dra det lengre; Puberteten er vel hovedsaklig da et menneske vokser og former sin egen personlighet mest. Når gutter går igjennom puberteten og får høre at "Det er helt greit at du tar det friheter når det gjelder jenters kropper, du er jo GUTT", hva tror du det gjør med de? Eller hva med kvinner som har blitt voldtatt av egen partner? Han hadde jo -rett- på sex. Hu skulle aldri ha oppført seg som hun gjorde! Og det er ikke sånn at alle gutter er så klåfingra heller Er nok flere jenter som gir sånne unnskyldninger enn gutter som klår! 8500931[/snapback] Jeg håper du kødder? Edit: Det er kvinners egen skyld at de blir voldtatt. De har for korte skjørt på seg. De flørter for mye. De har for stor utringning. Ikke menn sin skyld at de ikke klarer styre seg. De er jo menn, og kvinner må slutte å friste de. 8501006[/snapback] Jeg er enig i at gutter klår mye på jenter, men dette har da aldri vært greit? Det Bazukh skriver tolker jeg som at gutter i 12-årsalderen lærer at det er helt greit å klå på jenter, noe jeg mener er helt feil. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi en periode hvor alle gutta gikk og klapsa jentene på rompa hele tida, det ble en lang tale fra læreren om at dette er ikke greit og at jentene bare måtte si ifra hvis det skjedde. Endret 29. april 2007 av Kramstogen Lenke til kommentar
Iril Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har ikke du et ganske bra svar på dette du da?Som har skrevet det flere ganger i Sex og Samlivsforumet? Hun ble mildt sagt FLY FORBANNA! Hun passet på at alle hørte hva jeg hadde sagt, og var skikkelig sur. Hun gikk så til læreren som hadde rettet til henne å sa hva jeg hadde sagt. Han kom bort til meg å sa at jeg burde holde meg for god til dette, og ikke erte noen for deres feil. Så ikke kom her å si at kvinner er koselige dyr, forbanna mannehatere! 8501077[/snapback] Sånn som jeg skrev, så aner jeg ikke hvorfor vi er sånn.. Og da kan jeg jo ikke forklare det, kan jeg? Hehe, jeg tror rett og slett jenter er mer hårsåre enn gutter.. Hun erter deg på gøy, mest sannsynlig uten å mene noe med det.. Og når du gjør det samma så tar hun det som kritikk.. Sånn som vi har snakket om før.. Det tror jeg du husker.. Så hun tror du kritiserer henne og blir drit sur.. hun husker sikkert ikke at hun erter deg og du bare erter litt tilbake... Jepp det er kjempe teit.. helt enig.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 At læreren griper inn skjer så sjeldent at det er faen meg ikke rart at så mange mannfolk blir overgrepsmenn siden de gjennom hele oppveksten har blitt forklart at det er greit at de tar seg til rette på andres kropp. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 At læreren griper inn skjer så sjeldent at det er faen meg ikke rart at så mange mannfolk blir overgrepsmenn siden de gjennom hele oppveksten har blitt forklart at det er greit at de tar seg til rette på andres kropp. 8501142[/snapback] er ikke akkurat ALLE gutter som klår heller da! Blir ganske mye generalisering i denne tråden her Noe jeg selv ser jeg har gjort litt oppover her Lenke til kommentar
Iril Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) At læreren griper inn skjer så sjeldent at det er faen meg ikke rart at så mange mannfolk blir overgrepsmenn siden de gjennom hele oppveksten har blitt forklart at det er greit at de tar seg til rette på andres kropp. 8501142[/snapback] Det har du egentlig litt rett i.. Hvis ting hadde blitt tatt hyppigere i en yngre alder hadde kanskje folk ikke gjort slike ting når de ble voksne Endret 29. april 2007 av Iril Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 er ikke akkurat ALLE gutter som klår heller da! 8501156[/snapback] Et ganske så stort flertall, though. Blir ganske mye generalisering i denne tråden her 8501156[/snapback] No shit? Omg, alle jenter er så teite som skylder på at de er jenter az. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tror fleste ungdommer i 12-16 alderen har en sånn periode der de får et slag i trynet og våkner opp om hvordan det egentlig funker... Men så er det som sagt de som da aldri lærer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Har ikke du et ganske bra svar på dette du da?Som har skrevet det flere ganger i Sex og Samlivsforumet? Hun ble mildt sagt FLY FORBANNA! Hun passet på at alle hørte hva jeg hadde sagt, og var skikkelig sur. Hun gikk så til læreren som hadde rettet til henne å sa hva jeg hadde sagt. Han kom bort til meg å sa at jeg burde holde meg for god til dette, og ikke erte noen for deres feil. Så ikke kom her å si at kvinner er koselige dyr, forbanna mannehatere! 8501077[/snapback] Sånn som jeg skrev, så aner jeg ikke hvorfor vi er sånn.. Og da kan jeg jo ikke forklare det, kan jeg? Hehe, jeg tror rett og slett jenter er mer hårsåre enn gutter.. Hun erter deg på gøy, mest sannsynlig uten å mene noe med det.. Og når du gjør det samma så tar hun det som kritikk.. Sånn som vi har snakket om før.. Det tror jeg du husker.. Så hun tror du kritiserer henne og blir drit sur.. hun husker sikkert ikke at hun erter deg og du bare erter litt tilbake... Jepp det er kjempe teit.. helt enig.. 8501128[/snapback] Jeg sa: Hvorfor er du så sur, du sa jo det samme til meg for bare noen få få uker siden? Hun I gnålestemme: Ja men hvorfor må du være så ekkel å erte meg, jeg liker det ikke... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tror fleste ungdommer i 12-16 alderen har en sånn periode der de får et slag i trynet og våkner opp om hvordan det egentlig funker... 8501206[/snapback] En kan jo håpe? Seinest i fjor blei ei venninne utsatt for ufrivillig puppeklåing av en mann på mellom 25 og 30 år Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Ja der er jo de som ikke lærer Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 er ikke akkurat ALLE gutter som klår heller da! 8501156[/snapback] Et ganske så stort flertall, though. 8501196[/snapback] Dette er en kraftig overdrivelse. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Dette er en kraftig overdrivelse. 8501247[/snapback] Der fikk vi den endelige bekreftelsen på at du ikke er jente, i hvert fall Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 er ikke akkurat ALLE gutter som klår heller da! 8501156[/snapback] Et ganske så stort flertall, though. 8501196[/snapback] Dette er en kraftig overdrivelse. 8501247[/snapback] Enig.. Jeg tror jeg tenker ganske mye på sex og den slags, men klarer lett å holde meg fra å tafse på de jeg omgås! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg sa: Hvorfor er du så sur, du sa jo det samme til meg for bare noen få få uker siden? Hun I gnålestemme: Ja men hvorfor må du være så ekkel å erte meg, jeg liker det ikke... 8501214[/snapback] Hehe ser det får meg.. Og har vel egentlig sett det mange ganger og.. Det er som jeg har sagt en del ganger, at vi jenter er mer hårsår.. Mange av oss tror de kan erte/mobbe gutter uten at de tar seg nær av det.. Men med en gang de sier noe tilbake så tar de seg nær av det.. Nå lærte jeg meg selv faktisk noe.. hmm.. pokker.. jaja.. må nesten tenke litt over noe her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå