Heilage Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei. Sitter nå med filserveren min, som brutalt og uventet døde i februar. Først kom jeg til konklusjonen om at strømforsyningen hadde takket for seg, da jeg ikke fikk PCen på. Ny PSU ankom, og jeg fikk på PCen, men fikk null bilde på skjermen samt at knappene (av/på og reset) ikke funket som de skulle. Jeg tenkte at dette måtte være skjermkortet, så jeg kjøpte et nytt og billig av det og, for å teste. Det var ikke skjermkortet, fortsatt null bilde på skjermen. Så byttet jeg ut hovedkortet. Splitter nytt, ikke demotestet. Maskinen går på, nå funker av og på knappen som den skal, men jeg får fortsatt ikke bilde på skjermen. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Høres ut som at det er CPU-en. Du har jo byttet hovedkort, PSU og grafikkort. Det eneste som gjenstår er CPU og RAM - og sistnevnte tviler jeg på at det er, men det kan du jo lett sjekke med Memtest86. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg kjenner til pipeintervallene ved RAM-feil, og vet med sikkerhet at det ikke kan være RAMen. Jeg får prøve med ny CPU og håpe at jeg er heldig. Snart har jeg helt ny PC. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Da er det vel case closed and solved - med mindre det er strømkabelen som er feilen Lenke til kommentar
Holten Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Har ødelagt prosessoren på gamle PCen min jeg også, svart skjerm Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Litt kjipt når det var en 1,1TiB filserver da. Da har jeg lært noe nytt. Aldri kjøp Hiper. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Så diskene tok også kvelden (innholdet, that is)? Hvilket filsystem brukte du? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Så diskene tok også kvelden (innholdet, that is)? Hvilket filsystem brukte du? 8495164[/snapback] Det som er kjipt er at jeg ikke vet om diskene tok kvelden. Har ikke kommet langt nok til å sjekke det enda. Forøvrig kjørte jeg NTFS på alle diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå