stabell Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hallo, scooter-guruer! Jeg har kjøpt en Habana med litt større sylinder, 80cc e.l. Med prøving og feiling med varator-ruller/vekter, oppfører den seg bra når det gjelder turtall og fart. Alt bra. Men: Den bråker mye, særlig ved pådrag og høyt turtall. Det satt på en Technigas-potte da jeg kjøpte den, så jeg tenkte den var den som lagde bråket (som ikke tok vekk bråket, heter det vel). Så jeg byttet til originalpotta, men det hjalp ikke mye. Hva kan det være som lager sånn lyd? Det er litt motorsag-aktig, ikke myk, soft lyd. At det er 80cc forklarer jo ikke saken, for en 125cc bråker jo ikke på denne måten. Noe av lyden kommer fra potta, men det høres ut som om det kommer like mye fra luftfilter, samt fra "motoren i seg selv..". Det er normalt turtall, men det blir altså for mye lyd av det hele. Har noen forslag til lyddempning? (det er jo pga. unaturlig lyd man blir stoppet) Mvh, Tore Stabell Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 ny lyddemper på potta:P? Lenke til kommentar
stabell Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Takk for svar! Jo, jeg ser at de selger "ull" til å ha i potter. Men potta er vel et sammensveiset lukket system? Eller er den til å ta fra hverandre? Mvh, Tore Stabell Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 skal vel være mulig å skru fra hverandre den ja:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå