The Norwegian Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei, lurer på om man uttaler det engelske ordet Steak(biff) /steik/ eller /sti:k/ (lang i)? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det uttales «steik», akkurat som du beskriver det. Lenke til kommentar
da_weed Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) uttales steik edit: litt seint ute Endret 28. april 2007 av da_weed Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Men er det forskjell på uttalen når det kommer til amerikansk og engelsk? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 "Stake", slik uttales det (av mangel på kunnskaper innen lydskrift) Det eneste som jeg tror ikke det er noen forskjellig uttaleslse på det, fra engelsk til amerikansk, men det blir nok heller som to dialekter, hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor i all verden har egentlig uttalen "sti:k" kommet fra? Min far, som forsåvidt voldtar alle verdens språk han prøver seg på, sier også dette (blant andre grusomme feiluttalelser). Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Vetke jeg. Muttern sa det ble skrevet slik. Eehm hun ville vite det, ikke jeg. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Vel, når jeg tenker etter så kan det kanskje komme av at "ea" noen ganger uttales "i", som f.eks i "weak (wi:k)". Så blir slikt overført til andre ord også. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Stæik burde være mer korrekt fonetisk en steik. - D.J. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Men det sies ikke som "STEEK!" Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 http://www.answers.com/steak Korrekt uttale kan spilles av der. [stāk] Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 "Stake", slik uttales det (av mangel på kunnskaper innen lydskrift) Det eneste som jeg tror ikke det er noen forskjellig uttaleslse på det, fra engelsk til amerikansk, men det blir nok heller som to dialekter, hvis du skjønner hva jeg mener 8494930[/snapback] Blir sprø i hodet av slike feil, så må rette: Det finnes mange varianter av engelsk, ergo er det ikke noen forskjell på engelsk uttale og amerikansk uttale, det er derimot forskjell på britisk - engelsk og amerikansk - engelsk. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 "Stake", slik uttales det (av mangel på kunnskaper innen lydskrift) Det eneste som jeg tror ikke det er noen forskjellig uttaleslse på det, fra engelsk til amerikansk, men det blir nok heller som to dialekter, hvis du skjønner hva jeg mener 8494930[/snapback] Blir sprø i hodet av slike feil, så må rette: Det finnes mange varianter av engelsk, ergo er det ikke noen forskjell på engelsk uttale og amerikansk uttale, det er derimot forskjell på britisk - engelsk og amerikansk - engelsk. 8598581[/snapback] Takk for at du presiserte Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er ikke dette litt tomato vs. tomato? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Er ikke dette litt tomato vs. tomato? 8607918[/snapback] Nei, åssen det? Men har uansett fått svaret, men nå er ikke mamma interessert i svaret lenger Men thanks anyway! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Men har uansett fått svaret, men nå er ikke mamma interessert i svaret lenger 8607941[/snapback] Laget du denne tråden, sammen med alt dette oppstyret, fordi mora di lurte på hvordan man uttaler biff på engelsk? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Diskusjon mellom henne og en kollega.. "Det heter "Steek"" "Nei det er "Stake"" "Nei" "Jo" "Nei" "JO" "Vi spør forumet" Endret 14. mai 2007 av Acolyt3 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er ikke dette litt tomato vs. tomato? 8607918[/snapback] Nei, åssen det? Men har uansett fått svaret, men nå er ikke mamma interessert i svaret lenger Men thanks anyway! 8607941[/snapback] Tenkte på om det faktisk bare var dialektforskjeller. Tomato har jo to forskjellige uttalelser; [tåoma'tåo] eller [tåomei'tåo]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå