Gå til innhold

Maskinen klikker når jeg spiller/åpner filer.strek

Anbefalte innlegg

Hallo

Sitter med et irriterende problem på linux 7.04.

Mens jeg spiller spill, eller skal åpne opp et bilde på internett eller liknende, pleier datamaskinen å klikke i 5 sekunder, for så å bli grå med mange streker som dekker hele skjermen (de beveger seg opp og ned). Det er ingenting som får den til å reagere.

Tenkte det kunne ha noe med beryl (beta) å gjøre, siden det er en beta, men forrige gang jeg skrudde på datamaskinen, var det første jeg gjore å høyereklikke på diamanten oppe til høyre, og så trykke avslutt.

Noen idè om hva dette kan skyldes, og hvordan jeg kan fikse dette problemet?

har en hp pavilion dv82231 med oppløsning 1440x900...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

linux har dårligere støtte en andre operativ systemer vettu:(

spesielt dårlig spill støtte

legg inn xp eller vista der får du bredere spill støtte,

har ikke vært så mye borti bilde, men ligger sikkert noe i det

Endret av rulator
Lenke til kommentar
linux har dårligere støtte en andre operativ systemer vettu:(

spesielt dårlig spill støtte

legg inn xp eller vista der får du bredere spill støtte,

har ikke vært så mye borti bilde, men ligger sikkert noe i det

8495419[/snapback]

Det du snakker om er bare svada. Linux har aldri hatt dårlig spill støtte. Native linux spill fungerer helt glimrende, noen ganger bedre enn i windows. (openGL) Det eneste som er at spill industrien ikke støtter linux. Det er to vidt forskjellige ting. (håper du ikke er her for å trolle)

Over til temaet. Hvordan skjermkort har du? Det hjelper ikke å avslutte beryl-manager. Du må klikke på "diamanten" å velge en annen vindusbehandler. Eks : metacity hvis du bruker gnome eller kwin hvis du bruker kde. :)

Lenke til kommentar

For å slå av Beryl holder det ikke å avslutte beryl-manager (fjerne edelstenen i notification area), men høyreklikke og velge en annen "window manager", f.eks. Metacity.

Jeg har dessverre ingen idé om årsaken til problemene dine, men et tips kan kanskje være å sjekke noen systemloggfiler som f.eks. /var/log/messages , /var/log/dmesg , /var/log/Xorg.0.log og /var/log/syslog dersom problemene opptrer også uten Beryl.

Lenke til kommentar

etter at jeg byttet til compiz, har jeg ikke fått det problemet. Går derfor utifra at det er det som var problemet. har noe nVIDIA greier som grafikkkorat, men er ikke helt sikker på type (derfor jeg la til hva slags datamaskin jeg har, så dere selv kunne se specs...)

edit: specs er:

Prosessor: Intel Core Duo

Prosessorhastighet: 1660 MHz

Minne installert: 1024 MB

Harddisk #1: 80 GB

Harddisk #2: 80 GB

Grafikkontroller: NVIDIA GeForce Go 7400

Grafikkoppløsning: 1440x900

Skjermstørrelse: 17,0

Trådløst nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps)

Optisk enhet: DVD-brenner (DVD±R)

Vekt: 3.7 kg

Alle detaljer »

edit: siden etter at jeg skrudde av beryl, har den "bare" klikket to ganger, Det vil si at det sikkert hjelper, men det blir ikke helt bra, selv uten beryl...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...