Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan et rekomandert brev videresendes?

JohndoeMAKT

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg opprettet for et par minutter siden en ny bankkonto i en ny bank, men etter å ha skrevet inn navn, personnummer samt godkjent kundeavtalen fikk jeg beskjed om at noe var sendt som rekomandert brev til min personregistrerte adresse uten mulighet for å velge hvor denne skal sendes. Jeg som student i Oslo har fortsatt Haugesundadressen i folkeregisteret hvor jeg så får viktig post omadressert over til Oslo, men jeg lurer på om dette vil fungere med rekomanderte brev?

Jeg tror det er mulig å lage en fullmakt som gir f.eks min mor lov til å få brevet, men siden dette også er verifisering av en bankkonto og nye regler per 01.03.2007 hvor du må verifisere deg på posten med gyldig pass har jeg vanskelig for å tro at dette vil fungere i denne saken.

Så hva er mine alternativer i denne saken for å få dette brevet i Oslo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å ringe Postens kundeservice, de kan sette deg over til det aktuelle postkontoret som brevet sendes til i Haugesund. Vedkommende du snakker med på postkontoret kan ganske sikkert endre adressen til den du har i Oslo.

Hvis Posten setter seg på bakbeina, så kan du jo alltids ringe banken og be de om å sende et nytt brev til nye adresse i stedet for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...