Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkort blir ikke oppdaget i Vista

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har innstallert vista på pc'en min, jeg har møtt på flere prob. det første er at jeg må ha inne vista-DVD'en når jeg starter. Det andre prob. mitt er viktigest, audio devisen min (audigy ZS2) blir ikke oppdaget.

Min teori er at det er et problem mellom hovedkortet, lydkortet og vista. Men hvordan skal jeg fikse det?

Kjempe takknemmelig for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
problemet mitt er at maskinen må finne devicen før den i det hele tatt kan installere drivere... tror jeg dropper vista om dette ikke kan løses :S

8688102[/snapback]

Vista fant heller ikke mitt Live! Extrememusic, men det virket da jeg installerte korrekt driver fra creative sine hjemmesider. Du kan også for sikkerhets skyld disable evt onboard lydkort i bios om du ikke bruker begge to.

Hva angår problem med at du må ha cd'en i for å starte vista; har du sjekket at hardisken du har installert til står som primary boot device* i biosen din ? Selv om du har satt dette riktig tidligere, så har jeg sett at dette på merkverdig vis har blitt endret av seg selv. Du får sjekke i manualen til hovedkortet hvordan dette endres, da det er litt forskjellig fra produsent til produsent.

*jeg vet at dette ikke alltid i prinsippet er nødvendig, men det hjelper ofte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...