nets Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Jeg har denne Zalman blokka: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311472 Jeg får 40C uten noen clock i det hele tatt, og 47C med 800mhz clock på min E6400 (ved Load ja, er 42 idle med clock). Jeg får ikke presset den mer desverre, og jeg tror det er pga. temperaturen. Det er da merkelig hvorfor jeg bare får 5C økning med 800mhz clock, 1.3 volt. Selv om jeg skrur volten høyere så vil den jo ikke clocke mer. Skjermkortblokka mi, som er en Waterchill sak har temp på 28C, og den ligger etter CPU'n! Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få mindre temperatur? For det er veldig kjipt å ha en "ubrukelig" CPU blokk Kansje denne blokka er designet for "low-flow"? Jeg aner ikke om det eksisterer noe slikt, men mulig den er designa for det Reserator settet. Takker for alle svar, ingen svar er for dumme - kom med teoriene deres EDIT: Glemte å legge ved hva annet jeg har i systemet. Har en 2x120mm BlackIce pro radiator. Og en WaterChill Extreme pumpe. Endret 28. april 2007 av Nets Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hva er temperaturen på vannet? Etter hva jeg har hør så er vel ikke det den besten blokken på markede... Lenke til kommentar
nets Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Tempen på vannet vet jeg ikke, men siden skjermkortet holder en stabil ca 30 - 32 ved load. Så er vell noe godt under det. vil tro ca 23-24c. Fikk nemlig med denne blokka når jeg kjøpte et Waterchill set uten støtte for 775 på lagersalg på datakjeden i Tønsberg. Så jeg har Waterchill antartica blokka ligende, men den støtter så si alle andre CPU utenom 775. Noen som vil kjøpe den? For trenger jo ny blokk uansett. Eller noen som har en blokk som støtter 775 til salgs. Noen som har noen anbefalinger på andre CPU blokker evt.? Pris er ubetydelig nesten Og et spm nr2. Når jeg skal tømme systemet, hvordan gjør jeg det? Skal jeg bare ta ut en av slangene og få pumpa til å pumpe alt vannet opp i en bøtte, for så å helle det på igjenn etter jeg er ferdig å montere ny CPU blokk? Har en Waterchill pumpe med 1020 liter i timen, tror det er ganske high flow? Så en blokk som passer den hadde vert fint Endret 28. april 2007 av Nets Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Swiftech agpogree er bra! Då eg skulle sette på blokk til NBm så rekna eg med at eg måtte kappe slangen og sette på pumpa for å få ut av vatnet, men det behøvde eg ikkje. Eg kappa slange, og helte det kom opp ei bøtte, så rista/pressa eg på slangane slik at det kom litt litt. Det var nok for meg og det gjekk smerte fritt å montere blokka... Lenke til kommentar
fysj Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fikk nemlig med denne blokka når jeg kjøpte et Waterchill set uten støtte for 775 på lagersalg på datakjeden i Tønsberg. Så jeg har Waterchill antartica blokka ligende, men den støtter så si alle andre CPU utenom 775. Noen som vil kjøpe den? For trenger jo ny blokk uansett. Eller noen som har en blokk som støtter 775 til salgs. 8494749[/snapback] di FIKK blokka? det er jo den billigste de har, hvis ikke jeg tar helt feil ihvertfall så satt han jon øyvind i butikken der opp en budsjettløsning til meg med den blokka. jeg har også bittelitt høye temps, men jeg bruker en prescott prosessor også, da. når jeg klokket opp fra 3,2 til 3,8ghz, og +0,1V så steg temp med 1c, forresten du har ikke brukt for mye kjølepasta eller noe sånt? Lenke til kommentar
nets Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Tror ikke jeg har brukt for mye kjølepasta. Men når jeg bøyde den greia som presser på CPU hardere så den presser hardere på CPU så ble det 2C mindre temp Men må skaffe meg en bedre blokk, har sjekka litt på bruktmarkedet. Var noe brukbart der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå