EspenE Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Har har jeg forsøkt meg på et enkelt "dokumentarfoto" av en gardist på jobb i de omgivelser der jobben gjøres. Temmelig tett utsnitt for å unngå turister og andre med fotoapparat i bildet. Føler at det funker etter intensjonen, men ønsker gjerne en kommentar eller to om hvordan gjøre det bedre (Gardister er velkomne motiver, de bare er der alltid.... :-) Endret 28. april 2007 av EspenE Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Føler meg litt slem, men vil gjerne utlever litt "slakt" Det er litt uheldig at mannen går i ett med vinduet bak, på venstresiden. Telefonen som er synlig inne i "bua" er også ganske ødeleggende. Et fint bimotiv etter min mening ville vært det røde "skjoldet" som du har valgt å plassere helt øverst til høyre. Det blir et blikkfang, og skaper etter min mening ubalanse i bildet. Jeg syns derimot du har klart å fange gardisten bra, og at han ikke står rett og glor rett frem er helt klart et pluss! Chris Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Det er litt uheldig at mannen går i ett med vinduet bak, på venstresiden. Telefonen som er synlig inne i "bua" er også ganske ødeleggende. Et fint bimotiv etter min mening ville vært det røde "skjoldet" som du har valgt å plassere helt øverst til høyre. Det blir et blikkfang, og skaper etter min mening ubalanse i bildet. Jeg syns derimot du har klart å fange gardisten bra, og at han ikke står rett og glor rett frem er helt klart et pluss! Chris 8493966[/snapback] Det med vinduet har jeg ikke tenkt over, men du har jo helt rett Telefonen vurderte jeg å fjerne, men den hører med i miljøet og jeg lot den derfor bli. Noen ville vurdert annerledes og det er ok. Riksvåpenet er litt langt oppe til høyre ja, men det var den eneste måten jeg klarte å få bajonetten til å "stikke" riksløven i foten..... (Noen ganger har jeg en sær sans for humor) Når det gjelder gardisten er vi helt på linje. Takk for tilbakemelding :-) Endret 29. april 2007 av EspenE Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg likte bildet veldig godt, og kan bare si meg enig i kritikken til Chris_LoX, minus det med telefonen, der er jeg helt enig med deg, at det passer inn i miljøet. Fortsett sånn. Er sikkert litt småpirk jeg kunne tatt og, men alt i alt et veldig tiltalende bilde, og det er mye viktigere enn å pirke i unødvendigheter som du ikke har noen kontroll på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå