BigJackW Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei Leier en dedicated server fra Netdirekt.de. om jeg f.eks. skriver "ping www.vg.no" får jeg bare: ping: unknown host www.vg.no. Jeg tok å sjekka i /etc/resolv.conf fila og den var tom. På brukerpanelet til servern, er det en meny som heter "Reverse-DNS". Bitte klicken Sie auf einen der Links angegebenen Server um die DNS-Reverse Einträge editieren zu können. Så velger jeg IPen til servern i lista der da og det står: Bitte ändern Sie den Revers-Eintrag im Eingabefeld "ip-til-server-her.internetserviceteam.com" Noen som har peil hva jeg skal gjøre? Edit: Ja jeg har sendt e-post men ikke fått svar. Endret 28. april 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Kan du ikke editere /etc/resolv.conf slik at du får gjort oppslag i DNS fra maskina? nameserver 10.0.0.1 nameserver 10.0.0.2 Reverse DNS er noe annet. Det er hva din offisielle IP svarer til når noen gjør et oppslag på denne. F.eks. dig -x <ip> +short Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå