Matias Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hva er best for tannhelsen? Etter å ha pusset tennene: A: Skylle munnen B: Ikke skylle munnen (spytter bare ut) Noen som har ordentlig informasjon omkring dette? Kan tenke seg at det er bedre å ikke skylle, for da får tannkremen tid til å virke lenger. Men, så er det kanskje ikke bra å svelge den tannkremen som blir igjen? Vil den ha andre virkninger, som å tørke ut munnen? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Pleier å skylle godt selv. Da jeg har en tro på at dette motvirker dårlig ånde. Chris Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg skyller alltid munnen godt etter puss... Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hva er best for tannhelsen?Etter å ha pusset tennene: A: Skylle munnen B: Ikke skylle munnen (spytter bare ut) Noen som har ordentlig informasjon omkring dette? Kan tenke seg at det er bedre å ikke skylle, for da får tannkremen tid til å virke lenger. Men, så er det kanskje ikke bra å svelge den tannkremen som blir igjen? Vil den ha andre virkninger, som å tørke ut munnen? 8493587[/snapback] tannlegen til broren min sa at han kunne godt la være å skylle etter tannbørsten! Noe med fluor sa hun Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Spørs, skal jeg spise noe etterpå skyller jeg, men har som oftest ikke tid Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 flourskyll etter å ha børstet tenna er det beste koster ikke så mye på apoteket. (stor hvit flaske) Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 En god frokost skal vist være bra for tennene og munnhygienen. Da dette setter igang produksjon av spytt og andre stoffer som er bra for munnens bakterieflora. Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Skyller alltid etter tannpuss... vann smaker utrolig godt når du har tannkremsmak i munnen fra før. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Slik gjør jeg: 1 - Puss tenner morgen og kveld. 2 - Fluorskyll hver eneste kveld, etter tannpuss. 3 - Tanntråd en gang da og da. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 har lest en plass at man ikke skal skylle så godt etter tannpuss.. uten at jeg vet hvorfor eller hvor Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Pusser tenner morgen og kveld, skylder munnen godt etterpå også. Om kvelden tar jeg fluor. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Eg har blitt fortalt av ein tannlege at det beste er å skylle med fluorvatn. Han meinte det ikkje var heldig å ha masse tannkrem i kjeften og på tennene når du gjekk til sengs/starta dagen. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tannlegen sier altid til meg at jeg ikke skal skylle... pga av noe i tannkremmen som beskytter tennene eller noe... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Her var det mye forvirring. Ingen som har noen begrunnelse? Tannlegene motsier jo hverandre. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Pleier å skylle godt med vatn etter eg har pussa så bruker eg sånn fluroskyll-sak, skyller ikkje munnen etter den Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Grunnen til at du ikke skal skylle munnen godt med rent vann etter tannpuss, er fordi da skyller du vekk fluoren og/eller andre virkestoffer i tannkremen. Skal du skylle munnen etter tannpuss, gjør det som nevnt med fluorvann. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Pusser først, så skyller jeg med vann, tanntråd og til slutt fluor skyllevann. Den komboen tror jeg funker bra =) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Puss tennene morgen & kveld. Voksne skal pusse tennene i ca 3 minutter. Skyll med fluor dersom du har det. hvis ikke skyll med vann. Det er ikke dumt å gurgle litt når du har tatt vann eller fluor skyll i munnen for at det skal komme til over alt. Hvorfor skyller vi? Fordi det kan være dritt som ennå er i munnen, som ikke kommer ut under spytting. Som kan bli liggende igjen i munnen. puss selvfølgelig nøye overalt. og bruk tann tråd + tyggis. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Skyll med fluorskyll etter pussing og tanntråd. Ingen skylling. Da blir det null hull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå