Gå til innhold

4600+ windsor @2,9GHz og da er det stopp!

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer lengre enn 2,9GHz? kommer meg ikke i windows hvis jeg prøver meg på noe høgre en 2,9 Ghz har litt lyst å prøve meg på WR på akkurat denne cpu'en.. sliter med å komme høgre!

BTW tviler på at det er hovedkorte, PSU, kjølingen, RAM'en som stopper meg... hva er det da som kan stoppe meg i å klokke høgre? specs står nedenfor.

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmm bra at du har fått den opp i 2,9

mange får stopp på 2,6.

skulle nesten trodd det var lagt inn en sperre mange sliter med klokking av 4600+

8495722[/snapback]

Eneste man må gjør for å komme lengre en 2,6 er jo bare å få ned ht-link'en å skru litt opp på vcoren ^^

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer lengre enn 2,9GHz? kommer meg ikke i windows hvis jeg prøver meg på noe høgre en 2,9 Ghz har litt lyst å prøve meg på WR på akkurat denne cpu'en.. sliter med å komme høgre!

BTW tviler på at det er hovedkorte, PSU, kjølingen, RAM'en som stopper meg... hva er det da som kan stoppe meg i å klokke høgre? specs står nedenfor.

8493543[/snapback]

Har 4600+ ,hos meg stopper det på 2869mhz.

oppsett:

hk: msi K9N sli platium

ram: 2gb CM2X1024-6400C4

sk: x1900xt

går å starte windows når eg har klokka den til 2,9ghz men då blir det blåskjerm nett før skriveboret viser. for at det ikkje skal bli blåskjerm med 2,87ghz så må volten stillast opp 0,25 (max 3,5), vist eg ex. har den på 0,2 så får eg blåskjerm nett etter at skrivebordet viser. har ikkje våga meg å stillt volten opp til 0,3 pga det er på farefeltet (rødt felt). Kan det vere skadlig for cpu/hk at eg stiller volten så høgt?

vist ikkje bør eg ta sjansen på å stille den til 0,3 volt og 2,9 ghz?

ka har du stilt multi, htt og volten din til? sjå vedlegg:post-134040-1187179684_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8493543[/snapback]

Har 4600+ ,hos meg stopper det på 2869mhz.

oppsett:

hk: msi K9N sli platium

ram: 2gb CM2X1024-6400C4

sk: x1900xt

går å starte windows når eg har klokka den til 2,9ghz men då blir det blåskjerm nett før skriveboret viser. for at det ikkje skal bli blåskjerm med 2,87ghz så må volten stillast opp 0,25 (max 3,5), vist eg ex. har den på 0,2 så får eg blåskjerm nett etter at skrivebordet viser. har ikkje våga meg å stillt volten opp til 0,3 pga det er på farefeltet (rødt felt). Kan det vere skadlig for cpu/hk at eg stiller volten så høgt?

vist ikkje bør eg ta sjansen på å stille den til 0,3 volt og 2,9 ghz?

ka har du stilt multi, htt og volten din til? sjå vedlegg:post-134040-1187179684_thumb.jpg

9284912[/snapback]

Begynner å bli en stund siden jeg har prøvd max klokk nå, men klarte 2912MHz om jeg ikke husker feil, men RAM'en min tok kveld da=/ så nå må jeg underklokke rammen min for at den skal funke fint til mitt daglie bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...