LucarioX Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei, Kjøpte 2000 Wii Points og en Classic kontroller for en stund siden. Lastet ned Super Mario 64 og har kost meg med det en stund. Men nå vil jeg liksom ha et spill til. Har 1000 Wii points igjen så har litt lyst på et N64 spill. Noen forslag til hvilket jeg kan velge? Har Mariokart og OOT på N64 så kanskje ikke så mye vits i å ta de. Hva med Starfox? Er det bra? Har også tenkt litt på Super Mario World til SNES, hvordan er det? Har lyst på et spill jeg kan kose meg lenge med, et som varer litt NES spill blir kanskje litt gamle for meg, men SNES er greit. Noen som kan anbefalle noen spill? Kan du forresten kjøpe Wii Points Card med 3000 og 5000 Wii Points? Eller bare 2000? PS: Vet at det finnes et eget VC emne, men ville gjerne lage meg et eget. Håper det går fint Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Kjøp deg a Link to the Past.. Strålende spill fra ende til annen Ellers så er både Lylat Wars og Super Mario World utrolig brae.. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Anbefaler gjerne att du søker etter spillene på youtube.com, der finner du videoer fra de aller fleste spillene som ligger på VC-store. Eventuellt kan du prøvehttp://www.vc-reviews.com/ eller http://www.1up.com/do/feature?cId=3157575 og se hva dem synes om spillene. Når det gjelder VC poeng så tror jeg du kun kan kjøpe 2000 poeng om gangen i butikk, tror du må bruke kredittkort gjennom VC-store viss du vil ha mer i gangen. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 A link to the past hvis du ikke har det.. uten tvil. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Mystical ninja er genialt om du har en å spille med Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Skjønner ikke hvorfor folk skryter sånn av Alttp, samt anbefaler det i hytt og pine. Ved mindre det vekker nostalgi i dem selvsagt, eller de har en interesse for tvspillhistorien uten om det vanlige. Jeg har rundet alle spillene fra Oot til TP flere ganger, men Alttp ble for primitivt Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 A link to the past serverer en meget god historie og et meget godt gameplay. Trenger ikke være nostalgiker for å like det, bare være glad i et godt gameplay og en god historie. Kan og anbefale Lylat war/Starfox (heter det vel her). Har bare spillet litt men synes allerede et er et meget godt spill og ikke minst morsomt å spille. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 A link to the past serverer en meget god historie og et meget godt gameplay. Trenger ikke være nostalgiker for å like det, bare være glad i et godt gameplay og en god historie. Men det er jo din subjektive mening! For å utdype oppfatningen min fra forrige post, kan jeg jo si at jeg for tiden koser meg andre Snes klassikere som Donkey Kong Country og Super Mario World. Grunnen til at jeg kan gjøre dette er delvis fordi jeg spilte disse som barn og har gode minner fra dem, delvis fordi spillenes oppfølgere er dramatisk videreutviklet og har et helt annet gameplay enn sine forfedre. Zelda Alttp er anderledes! Dets oppfølgere inneholder alt spillet hadde å skilte med tidlig på 90-tallet. Det gjelder imidlertid ikke andre veien. Oppfølgerene har alt Alttp hadde, med utrolig mye mer. For meg blir det kun en nedgradert versjon av Zelda franchiseet. Det blir som mannefotball, kontra kvinnefotball. Begge har gode kvaliteter og inneholder mye av de samme verdiene, men siden den ene er den andre så overlegen, blir det ingen vits å velge den underlegende. Zelda Alttp blir for minimalistisk i forhold til oppfølgerene for min del. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Føyer meg inn i rekken over folk som mener at ALTTP er et supert spill. Kanskje et av de aller beste. Å dra paraleller mellom 3D-varianten av Zelda-spillene og dette er like søkt som å sammenligne Super Mario World med Mario 64. Spillene er like ulike i praksis. Selv synes jeg at ALTTP er det absolutt beste av alle Zelda-spillene. Kanskje ikke teknisk overlegent, men det underholder og fanger meg mer enn de nyere titlene. Min bror på fjorten prøvde spillet for første gang når det ble lansert på GBA. Han elsket det likefullt. Og folk flest ser ut til å være enige om at også Minish Cap er et glitrende spill, som altså også er et Zelda-spill i 2D. Jeg tror du må akseptere å være i mindretall her, Jorchi. Lenke til kommentar
Blausen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Men det er jo din subjektive mening! Det gjelder vel de fleste av forumets poster vel? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Men det er jo din subjektive mening! For å utdype oppfatningen min fra forrige post, kan jeg jo si at jeg for tiden koser meg andre Snes klassikere som Donkey Kong Country og Super Mario World. Grunnen til at jeg kan gjøre dette er delvis fordi jeg spilte disse som barn og har gode minner fra dem, delvis fordi spillenes oppfølgere er dramatisk videreutviklet og har et helt annet gameplay enn sine forfedre. Zelda Alttp er anderledes! Dets oppfølgere inneholder alt spillet hadde å skilte med tidlig på 90-tallet. Det gjelder imidlertid ikke andre veien. Oppfølgerene har alt Alttp hadde, med utrolig mye mer. For meg blir det kun en nedgradert versjon av Zelda franchiseet. Det blir som mannefotball, kontra kvinnefotball. Begge har gode kvaliteter og inneholder mye av de samme verdiene, men siden den ene er den andre så overlegen, blir det ingen vits å velge den underlegende. Zelda Alttp blir for minimalistisk i forhold til oppfølgerene for min del. 8501130[/snapback] Og forskjellen blir? Jeg sier bare min mening og hva jeg tror. Det er akkurat det samme som du sier din mening. Her finnes ingen fasit. At du synes at det er en nedgradering blir din mening. For min del blir det et kjempespill med helt annen opplevelse enn The legend of Zelda, Zelda 2 Links awakning, Ocarina of Time, Majoras mask, Wind waker og Twilight Princess. Vært Zelda spill har sin sjarm og glede over seg. Men det er min mening. Skulle være unødvendig å si det, da forumet består av egene meninger. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Hei igjen. Takk for alle svar Nå har det seg slik at jeg vokste opp med N64 og Gmeboy. Derfor har jeg kanskje aller mest lyst på et N64 spill. Elsket Mariokart 64, men har sett at det ikke har fått helt like god kritikk på VC som de andre N64 spillene. Fungerer det bra på VC eller er det mange feil eller noe sånt? Også er det super Mario world som jeg også spilte endel før, ser det også greit ut på Wii? Står egentlig mest mellom disse spillene tror jeg Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 MK64 skal funke helt greit på VC. Har bare hørt enkelte tilfeller av slowdowns på spillet men ikke mye. Har dog ikke testet det på VC siden jeg har det blant mine 10 N46 spill. MK64 VC Review Super Mario world skal og fungere uten problemer på VC, men igjen har jeg dette spillet på min SNES maskin så jeg har ikke testet det. Super Mario world review Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ærlig talt Bear. Utsagnet A link to the past serverer en meget god historie og et meget godt gameplay. Trenger ikke være nostalgiker for å like det, bare være glad i et godt gameplay og en god historie. er ikke artikulert som en subjektiv oppfattning, men heller en påstand. En påstand som provoserer meg etter det jeg skrev innledningsvis i denne tråden. Jeg ytrer min mening, du buser ut med en påstand som i stor grad latterliggjør min oppfatning av saken. Jeg opplever til stadighet at du skalperer alt og alle av personer med oppfattninger av Zelda serien som ikke tilfredstiller deg. Om du gjør dette med vilje vet jeg ikke, med for meg framstår du hvertfall som veldig agressiv ovenfor kritikk av spesielt Zelda. Tenk litt på det. OT til trådstarter: Jeg tror du gjør lurest i å velge VC-spill du har vært borti før, eller har andre tilknyttninger til. Spill du kanskje har minner fra. For meg blir det hvertfall vansklig å nyte såpass gamle spill, om jeg ikke kan knytte det opp mot noe. Selv om det snakkes stort om det. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Av dei spela du nevnte sjølv trådstartar ville eg ha valg Starfox. Spelet er underhaldande, krevjande og morosamt. Eit av dei beste spela på VC atm =) Men om du ikkje liker spelet, vil du nok hate det. Det er anten "lik eller hat", finnes neppe ein mellomting for sånne spel, så prøv det ut ein annan stad fyrst. Eg nemner ikkje emulatorar eller noko, eg oppfordrar ikkje til piratvirksomhet, eller uskuldig testing på pc'n ved hjelp av n64 emulator.. Eg er skikkelig imot piracy faktisk.. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Tror nesten det må bli Mariokart 64. Har så utrolig gode minner fra det Er mange fine baner der som ikke var på MK DS. F.eks den banen der du kan kjøre inn i hagen til slåttet på Super Mario 64 Aller mest har jeg egentlig lyst på Mario Part 1/2/3 eller DonkeyKong 64, er det veldig lenge til disse kommer? Snakker vi kanskje om 2008? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ærlig talt Bear. Utsagnet A link to the past serverer en meget god historie og et meget godt gameplay. Trenger ikke være nostalgiker for å like det, bare være glad i et godt gameplay og en god historie. er ikke artikulert som en subjektiv oppfattning, men heller en påstand. En påstand som provoserer meg etter det jeg skrev innledningsvis i denne tråden. Jeg ytrer min mening, du buser ut med en påstand som i stor grad latterliggjør min oppfatning av saken. Jeg opplever til stadighet at du skalperer alt og alle av personer med oppfattninger av Zelda serien som ikke tilfredstiller deg. Om du gjør dette med vilje vet jeg ikke, med for meg framstår du hvertfall som veldig agressiv ovenfor kritikk av spesielt Zelda. Tenk litt på det. OT til trådstarter: Jeg tror du gjør lurest i å velge VC-spill du har vært borti før, eller har andre tilknyttninger til. Spill du kanskje har minner fra. For meg blir det hvertfall vansklig å nyte såpass gamle spill, om jeg ikke kan knytte det opp mot noe. Selv om det snakkes stort om det. 8504861[/snapback] Jeg mener at A link to the past har et godt gameplay og en bra historie, derfor sier jeg det. Blir jo det samme som folk som roser Final Fantasy opp i skyene, jeg skjønner det ikke, men respekterer deres meninger. Jeg mener det jeg sier, ikke noe mer. Om du har problemer med å takle mine meninger får du bare ignorere meg, har vel ikke noe annet valg. Aller mest har jeg egentlig lyst på Mario Part 1/2/3 eller DonkeyKong 64, er det veldig lenge til disse kommer? Snakker vi kanskje om 2008? Har ikke hørt noe om noen av dem, dessverre. Donkey Kong 64 kommer vel sikkert i løpet av enten året eller i løpet av 2008. Mario Party kommer vel og om ikke så alt for lenge, ser i alle fall frem til de andre i serien, har enern i N64 samlingen min, men ikke de andre. Endret 30. april 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
kottila Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei,Kjøpte 2000 Wii Points og en Classic kontroller for en stund siden. Lastet ned Super Mario 64 og har kost meg med det en stund. Men nå vil jeg liksom ha et spill til. Har 1000 Wii points igjen så har litt lyst på et N64 spill. Noen forslag til hvilket jeg kan velge? Har Mariokart og OOT på N64 så kanskje ikke så mye vits i å ta de. Hva med Starfox? Er det bra? Har også tenkt litt på Super Mario World til SNES, hvordan er det? Har lyst på et spill jeg kan kose meg lenge med, et som varer litt NES spill blir kanskje litt gamle for meg, men SNES er greit. Noen som kan anbefalle noen spill? Kan du forresten kjøpe Wii Points Card med 3000 og 5000 Wii Points? Eller bare 2000? PS: Vet at det finnes et eget VC emne, men ville gjerne lage meg et eget. Håper det går fint 8493081[/snapback] Punch Out til NESen er et utmerket spill, selv om det er voldsomt vanskelig. Fremgangen min har stoppet nesten helt opp nå. Virker akkurat som et rytmespill, du må lære deg slagene til motstanderne og hva de gjør rett før og så reagere lynraskt når de gjør moves'ene sine- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå