Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige streker på spill.

Anbefalte innlegg

Når jeg fikk ny maskin med skjermkort ATI Radeon x1900 xt, får jeg merkelig grafikk i enkelte spill. Det er som om det kommer streker ut av vegger. Dette er kjempe irriterende. Jeg har reinstallert driveren flere ganger uten at dette fungerte. Lurer på om dette er en driver feil eller en HW feil?

Kunne vært fint om andre har hatt dette problemet kunne skrevet hva de gjorde for å løse feilen.

Lagt ved 2 screenshots

post-23374-1177777859_thumb.jpg

post-23374-1177777879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjette på at den typen feil kommer av for varmt minnet på skjermkortet. Har du overklokket det eller noen andre komponenter?

8492812[/snapback]

Skjermkortet er ikke overklokket, det er heller ikke noe annet i maskinen.

Det som skjer innimellom er at maskinen lager en lyd som høres ut som om den slår seg av. Skjermen blir da svart. Men man må slå maskinen fysisk av med å trykke på Power knappen.

Lenke til kommentar
Som tidligere sakt så må du sjekke tempen på kortet..kan vere noe feil med det som gjør at det blir høy temp og da kommer artifacts.

EDIT: http://www.techpowerup.com/atitool/

8492872[/snapback]

Ser ut som kortet har 58 grader før test, når jeg kjører scan for artifacts, maskinen hang seg etter 3 minutter, og 79 grader. men er dette en hw feil, eller er det noe som jeg kan ordne selv?

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt det samma problemet. Du må bytte ut skjermkortet. Så skal nok alt gå bra.

Det er en hvit strek som går tvers gjennom. Ikke bli redd. Hvis du har et annet skjermkort så prøver du det med den. Hvis det fortsatt ikke funker, så vet jeg ikke.

PS: Sjekk tempen i maskinen. Det kan også være problemet

Lenke til kommentar
Jeg hadde helt det samma problemet. Du må bytte ut skjermkortet. Så skal nok alt gå bra.

Det er en hvit strek som går tvers gjennom. Ikke bli redd. Hvis du har et annet skjermkort så prøver du det med den. Hvis det fortsatt ikke funker, så vet jeg ikke.

8494478[/snapback]

Det har vært slik som dette helt siden jeg kjøpte maskinen, bare det at nå er det blitt verre. Nå er det begynnt å flimre på skjermen... flaks jeg ikke har eplepsi... da hadde maskinen konket meg....

Men det gjelder bare i spill....

Endret av ozzo
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

8494478[/snapback]

Det har vært slik som dette helt siden jeg kjøpte maskinen, bare det at nå er det blitt verre. Nå er det begynnt å flimre på skjermen... flaks jeg ikke har eplepsi... da hadde maskinen konket meg....

Men det gjelder bare i spill....

8497116[/snapback]

Jeg har samme problem. (X1900 GT). Var sånn som beskrevet ovenfor, men nå kan jeg ikke spille mer enn maks noen minutter, før skjermen slår seg av, og maskina henger seg. Men lyden fortsetter faktisk å spille! Det er da merkelig at man designer sånne små kjørere til noe som blir steikvarmt! Etter jeg klarte å spille før, og rett etter artifakts'a kom, var kortet så varmt at jeg klarte ikke å ta på det engang! Tror det var oppi 80-85 grader!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...