Gå til innhold

Kjøpe olympus e-330

Anbefalte innlegg

Jeg ser at olympus e-330 selges for 3999,- m/kitobjektiv. Plutselig blir dette et mer interessant kamera å kjøpe, da det før har vært i prisklasse med f.eks Canon 400D som må kunne sies å være et bedre kamera. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med et kamera i denne prisklassen (under 6000) som vil være et bedre kjøp? (Må være speilrefleks). Kan jo også nevne at jeg tar mest landskapsbilder, men det jo et pluss om kameraet er kjapt uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke E-330, men jeg kjøpte nylig E-400 med dobbeltkit (14-42 + 40-150) til 4995,- som vi vel kan plassere i samme prisklasse. Jeg er iallfall veldig fornøyd med denne pakken, jeg synes det var utrolig mye kamera for den summen. Jeg måtte spise et par porsjoner kameler da jeg egentlig hadde sett meg ut en D80-pakke, men fant prisen noe for høy for tiden, så da E-400-tilbudet dukket opp ga jeg avkall på den ønskede superstore søkeren på D80 samt flatt grep der de fleste SLR har en god klump. Men det har vist seg helt greit, kameraet sitter påfallende godt i hånden. Jeg husker ikke i farten hvordan grepet er på E-330, men iallfall ikek neo dårligere. Du skal derimot merke deg at E-330 grunnet sitt banebrytende system med live-søker på LCD'en har fått litt pepper for altfor mørk søker grunnet dette. Jeg har derimot ikke sett det selv, så det er jo bare å finne en velutstyrt fotosjappe og se om det ser greit ut likevel. Kitobjektivene til Olympus er iallfall overraskende gode av det jeg har prøvd hittil. Har også kjøpt et 35mm F3.5 makroobjektiv i tillegg, og har da en passe objektivpakke. Kan derfor godt gå god for Olympus SLR. Litt førsteinntrykk finner du på min kameraside.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett siden din fikk jeg lyst på et e-400 også :) Har lest flere tester for begge kameraene og sammenliknet litt. De virker ganske like på ytelse og billedkvalitet bortsett fra antall megapixels. Så etter det du skriver og etter bildene å dømme holder begge kameraene i lange baner for min del. Jeg lurer da på hvordan du opplever hurtigheten på ditt e-400? Det er ikke så viktig å ha det kjappeste kameraet, men jeg vil ikke irritere meg over at det er treigt heller.

Lenke til kommentar

Nå står jo jeg med et bein i hver "leir", da jeg i tillegg til E-400 også flittig benytter mitt Panasonic FZ30 superzoom. Det har jeg hatt i halvannet år før jeg skaffet meg E-400. Jeg synes det hele tiden har vært kjapt i bruk, men må jo nå bare innrømme at E-400 er svært kjapt. Jeg er i skrivende stund på tur ved Bohuslänkysten og har i dag hatt med E-400 og begge kitlinsene ned til et naturreservat ved sjøen, og fyrt av borti et par hundre bilder. Det mysset av motiver, fra storslått natur til fugler og planter, og fulgte bl.a noen kanadagjess under flukt forbi meg. Da satte jeg det i sportsmodus og serieopptak, og fulgte de flotte fuglene, og E-400 snatret i vei som en mitraljøse og fanget flotte bilder. Jeg blir mer og mer fornøyd med det, og setter nå veldig stor pris på at jeg gikk for det for tiden minste SLR på markedet. Vekten er en drøm når man skal rusle noen timer rundt. Jeg hadde det andre objektivet i en belteveske, så bytte gikk veldig kjapt, og vekslet dermed ofte mellom de to objektivene.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Nå er e-330 bestilt! Jeg likte grepet på det og antall mp tenker jeg ikke på. Har fått fine utskrifter fra mitt gamle 3 mp-kamera. Til den prisen får jeg leve med en litt mørk søker. Og at søkeren er liten fikses med å kjøpe ny øyemusling med forstørrelse til 360.- Den passer forresten til de fleste olympus speilrefleks. Nå sitter jeg ved postkassa og venter i spenning ;)

Lenke til kommentar
Nå er e-330 bestilt! Jeg likte grepet på det og antall mp tenker jeg ikke på. Har fått fine utskrifter fra mitt gamle 3 mp-kamera. Til den prisen får jeg leve med en litt mørk søker. Og at søkeren er liten fikses med å kjøpe ny øyemusling med forstørrelse til 360.- Den passer forresten til de fleste olympus speilrefleks. Nå sitter jeg ved postkassa og venter i spenning ;)

8503046[/snapback]

3990,- er jo en strålende pris for et spennende kamera. Har tidligere fotografert med E-1 og 300E og Olympus er alle tiders hvis man ser bort fra litt dårlig ytelse på høy iso. Nesten så jeg får lyst til å bestille et selv og :)

Lenke til kommentar
Hvor fant du dobbelkit'et til den prisen ?

Det var hos Preus Foto i Horten. Jeg glemte visst å nevne at det var en kampanje de kjørte en helg på kjøpesenterets årlige "Tåpelige Dager" (eller noe liknende..). Det var i grunnen bare det uimotståelige tilbudet som gjorde det aktuelt å handle der, da det desverre er for få Afseth'er bak diskene i enkelte fotosjapper...

Men den prisen er kanskje ikke så lett å finne for tiden ellers?

Jeg ville vel tro at prisen på E-400 vil synke betydelig fremover nå som E-410 og E-510 er i vinden. Hvis man ikke på død og liv må ha live-søker er jo forgjengeren et helt kurant kamera. Men nå har jo trådstarter valgt E-330, så da avsluttes vel tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...