Civix Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei! Har planer om å sette sammen en ny pc . Blir en ganske standard pc med E6600, 8800GTX, 500W MIST og sannsynligvis en Zalman cpu kjøler. Hadde egentlig planer om å kjøpe Lian li Scand6070, men frykter at dette kan bli for varmt når CPU klokkes. Er det noen som har anbefaling til et kabinett som ser bra ut, kjøler bra og som er stille? Evt. har erfaring med lian li 6070 eller tilsvarende kabinetter i forhold til varme og til overklokking? Takker for alle svar!! Civix Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Lian Li kan verken kategoriseres som, og er verken stille. LL bruker utelukkende aluminium foruten enkelte detaljer, og tynne aluminiumsplater er noen mestre på å vibrere med engang en vifte eller en disk starter opp, uavhengig om du har gummifester eller ei. Selv bruker jeg Antec P180B(B=Black), hvis du kombinerer dette med noen stille disker, bytter ut stock-viftene med noe som er hakket mindre støyende og evt. om du vil sette inn noen støydempende/vibrasjonsisolerendematter så har du en stille pc som kjøler bra. Nå vet ikke jeg lydnivået på 8800GTX, men jeg kan ikke tenke med at det er direkte hyggelig og derfor bør du tenke på å bytte ut kjøleren, om ørene vil det. Et 8800GTX skulle igrunn passe perfekt, og om du fjerner det øverste harddiskburet i kabinettet så har du masse plass til overs. Det nederste buret tillater fire disker, noe som burde holde for de fleste. Antec P180. (Forøvrig er det kommet en ny versjon, P182 som er hakket bedre, og P190 er ubekreftet, men det finnes bilder av det ute på nett.) Endret 28. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Civix Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei! Takk for svar, hadde dette kabinettet som et av alternativene . Så da spørs det om det ikke bli et sånt på meg. Hvilke vifter er det du bytter ut? Eller mao hvilke vifter er det du bytter til.. Civix Endret 28. april 2007 av Civix Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Jeg har selv ikke byttet vifter enda, men kan si av erfaring at MIST-vifter er ett godt alternativ. En venn av meg har et par-tre slike vifter. Jeg har selv ikke byttet til noe _stillere_ that is. Har ikke penger. Endret 28. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå