Gå til innhold

Problem med temp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått meg vannkjøling, men sliter med tempen.

Jeg har følgene blokker

1x Swiftech Apogee GTX

2x Swiftech MCW30 (NB og SB)

1x Swiftech MCW60

2x AC MOSFET

1x Swiftech MCP655 pumpe

3x120mm Radiator med 3 PAPSET vifter (140m3/timen)

ca 2 meter 1/2 slange med 1/2 nibler

Bruker frostvann (1 til 3)

Jeg har montert slik at pumpen suger ifra tanken og pumper vannet ut i radiatoren (står vertikalt) og videre til CPU, GPU, NB, SB så MOSFET blokkene så inn i tanken igjen. Flowen er god, da vanner som kommer inn i tanken har en grei hastighet.

Jeg kjører en E6600 på 3.1 Ghz å idle tempen er på 40 grader og load på 55!! Jeg kjører viftene på fult, og har nå koblet 2 deltavifter som også blåser på radiatorene. Jeg vet jeg har montert kjøleren riktigt med et tynt lag med kjølepasta. Med viftene på fult så er det varmere enn hva jeg hadde med Zalman 9700 på low. Jeg har et LSC kabinett, der jeg har 2 120mm vifter blåse inn i selve kabinettet og 1 120mm og 3 80mm vifter som blåser ut så tempen inni kabinettet er lavt.

Noen som kan ha peiling på hva som er galt?

Jeg bruker Coretemp, Everest og Speedfan. (TAT funker ikke på Asus kortet vist) Disse gir meg 40, mens Asus Probe 2 gir meg 10 grader mindre.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken radiator har du?

8492749[/snapback]

En Thermaltake. Men uansett hvilket merke jeg har så skulle jeg kunne kjøle mer enn dette, med tanke på at jeg kjører 3 PAPSET vifter på fult, og har koblet 2 deltavifter til. (140+140+140+325+325m2 luft i timen)

Jeg kjenner en som kjører samme system, bare med en Apogee GT blokk og uten mosfet og chipsett blokkene å han har et 8800 GTS kort. Han har en maks load på 30 grader, klokket til 3.6 Ghz. Han harlik radiator men 3 vifter som har halve effekt som mine.

Huff, dette blir jeg ikke klokk på. Enten er det noe fucked opp med hvordan CoreTem, Everest, Rivertuner (med C2D plugin) og speedfan måler tempen ifra HK'et til Strikerkortet, eller så vil bare ikke temperaturen ned :( Kjører jeg på stock klokk får jeg 3 grader mindre, 37 idle og 48 load. Til å med boxed kjøleren kjøler bedre enn dette....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...