philrupp Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hva er forskjellen på en haspelstang og en spinnstang? Med tanke på bruksområde osv. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Haspelstenger brukes sammen med haspelsneller. Spinnstenger brukes sammen med multiplikatorsneller. Forskjellen er i hovedsak stangringene og snellefestet, og muligens aksjonen. Haspelstenger er mest vanlig. Haspelsnelle Multiplikatorsnelle Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det gnomen sier stemmer. På spinnstenger er det også en liten "revolvergrep" som er ment til å gjøre det lettere å kaste med multiplikatorsnelle. Ringene på spinnstang er også smalere siden snøret ikke blir dratt i spiralform slik som de gjør med haspelsneller. Ellers varier vel aksjon som på haspel...alt ettersom ka de er ment å brukes etter. Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Gnomen summerte det hele opp bra. Multiplikator snelle er ment for litt røffere fiske. Har selv en gjenganger i norske lakselver, en Ambassadeur 6500C Syncro. Snella i seg selv er meget bra, men er ikke så lett å kaste med når man er uerfaren. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvordan funker det å kaste med da? Når jeg kaster ut lages det alltid en floke når sluken treffer vannet. Jeg har funnet ut at jeg må holde fingen på spolen for å bremse den. Samme gjelder egentlig når jeg bruker pilk fra båt. Har bare prøvd den som kastestang/snelle 1 gang, og det fordi de sa i butikken at det skulle være mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå