verwooks Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Vet at dette har vært oppe før .. men står i valgets kvaler mellom to løsninger her tror jeg .. Kjøpte en S-Video kabel, lydkabel og en scart adapter på Biltema. Dette ble svart hvitt .. Skal jeg kjøpe en S-VHS adapterkabel eller en composite kabel samt ny scart adapter ? Når det gjelder sistnevnte så har jeg en liten converter fra s-video til composite, kan jeg slenge den på den scart adapteren jeg har nå ? (Blir liksom adapter på adapter igjen) Edit: har noe av det simpleste thomson tv som finnes tror jeg .. er i nærheten av reise tv greier .. så er ikke noen meny som man kan justere om til s-video der. Har forresten også en skurrelyd på "AV" kanalen, og denne er der selv om kablene i fra pcen er tatt ut .. også antennekabelen. Hvorfor det tro ? Setter pris på ALL hjelp .. tusen takk .. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 komposittkabel, eller "phonokabel" er nok eneste utvei for deg. Kvalitetstapet vil nok ikke merkes uansett, siden TV'n er såpass "råtten". No offence. God Jul! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Ok .. men den Svhs adapter kabelen vil gjøre susen tror du kanskje eller ? Biltema har bare den kompositt kabelen i en sånn "DIVX pakke" sak sammen med en lydkabel jeg allerede har .. Men kan jeg evt bruke den Super-VHS til RCA adapteren på den scart adapteren igjen ? (Den scart adapteren har s-video inngang ja) Kan godt forstå hvis det her blir veldig forrvirrende .. men prøv så godt du kan he he... God jul a Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Har SCART - adapteren en hvit, rød og gul inngang plugger du bare en standard kabel du kjøper på nærmeste el - sjappe inn i den gule inngangen. Tror ikke det skader å prøve adapter på adapter trikset... Lydsuset kommer sikkert av at høyttalerne ikke er skikkelig skjermet for elektronisk støy fra komponentene i TV'n. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Nei .. SCART adapteren har en s-video inngang .. Lurer på om jeg skal gå for S-VHS adapterkabelen .. hva tror du ? .. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Ach so... Har du ikke komposittinngang foran på TV'n eller no da? Er det på de aller fleste TV'ene i dag. Da slipper du adapter, og plugger lyd og bilde rett inn... Ellers kan du jo kjøpe et SCART adapter som har både kompositt og SVHS inngang til ca 150,- i en hvilkensomhelst elektrosjappe... Det du skal ha er kompositt inn, ergo må du ha en komposittkabel inn på et SCART adapter for kompositt om du ikke kan plugge kabelen rett inn. Koblingsjungelen er et utrivelig sted.... Har vært etpar turer der selv, hehe... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg har 2 innganger foran tven ... skal prøve meg litt fram jeg ... handler den S-VHS adapterkabelen jeg. Og nok en ny scartapater med RCA inngang istedenfor S-video inngang. "Super-VHS-Signal til Kompositt (RCA) videosignal. For tilkopling fra grafikkort til scartadapter. Gullbelagte kontakter for maksimal overføring og for høykvalitets tilkopling av DVD, VCR/Video, videokamera eller PC til TV/VIDEO" Edit: Skrivefeil .. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Gidder ikke kjøpe noe til 150 spenn når det alle kablene på 10m og adapteren koster tilsammen 120 på biltema !.. hehe .. Scartadapteren koster 25 kr liksom .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå