Ding Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei! Trenger en liten webserver, som kan kjøres under WinXP. Den må være freeware. Den skal bare kjøres til jeg får opp Linux serveren som klikket i går. Noen som har en å anbefale? Kom gjerne med link. På forhånd takk. God Jul! Lenke til kommentar
Arath Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Dersom du har windows XP pro, så følger det med lisens på IIS 5.0 med den, du må bare installere den. Følger med på winXP cd'n Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei! Trenger en liten webserver, som kan kjøres under WinXP. Den må være freeware. Den skal bare kjøres til jeg får opp Linux serveren som klikket i går. God Jul! Apache? I og med du kjørte linux bør jo denne være kjær og kjent. Lenke til kommentar
Ding Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Jo da veit om både Apache og IIS, men jeg har ikke WinXP cd'n her så jeg får ikke installert IIS. Apache er vel grei den å, men jeg kunne trengt en som jeg bare installerte, og ikke noe konfigurering. Har aldri brukt Apache i Windows, men i Linux er det litt konfigurering før den kan taes i bruk. Kunne også tenkt en som bruker minimalt med ressurser, da jeg skal bruke den på maskinen som jeg bruker til vanlig. Takker får raskt svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Jo da veit om både Apache og IIS, men jeg har ikke WinXP cd'n her så jeg får ikke installert IIS. Takker får raskt svar. Du finner en haug med små webserver på www.download.com Lenke til kommentar
Ding Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Takker. Fant akkurat det jeg trengte på www.download.com Skal noen andre ha en liten, lett og gratis webserver anbefaller jeg Simple Server WWW Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg ville valgt Apache 2, den er etter min mening helt konge. Lenke til kommentar
Ding Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg ville valgt Apache 2, den er etter min mening helt konge. Har aldri brukt Apache i Windows, men må man konfiguere mye på Windows versjonen? Bruker Apache mye ressurser? På Simple Server var det bare to tastetrykk også er siden på nett... Lite ressurser bruker den og. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Du laster bare ned installeren, fyller inn litt info og så er du på nett. Samtidig har du all kraft du trenger. Du kan lett installere PHP, osv. Den tar ikke mye ressurser etter min mening. Lenke til kommentar
chma Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 for å si det sånn hva skal du bruke det til, det har faktisk litt å si..... hvis du bare skal dele noen filer, glem det, bruk ftp, det funka som bare det for min del. Lenke til kommentar
Ding Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg har en linux server som kjøre Apache til vanlig. Grunnen til at jeg trenger et lite webserver prog, er at linux boxen har tatt juleferie... Får vel den opp igjen om et par dager. Har jeg skulle hatt en webserver som hadde skulle stått 24/7 så er det Apache eller IIS som duger. Fortsatt fornøyd med Simple Server, holder koken den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå