Gå til innhold

Service av pc. Ca pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Leverte pcen min til service, for å renske den for støv for en stund siden. Jeg glemte å spørre om pris da, men når jeg fikk regnign synes jeg det var litt mye :hrm: Hele 1150kr BARE for støvsuging. Tok han 1.5timer ifølge regningen.

Er det noen som har levert pcen for samme problemet? Isåfal hva betalte dere?

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Dessverre en ganske normal pris det der, om han feilsøkte først, for så å teste etter rensing tar det fort 1.5 timer.

Jobbet som servicetekniker serlv i mange år, og du er ikke den første som kommentere prisen. Men som alt annet her i verden, kan det ikke fikses selv, så må man betale noen andre for det :)

Bare vent til du skal levere bilen på verksted... da skal du få se priser ;)

Lenke til kommentar
Hei,

Dessverre en ganske normal pris det der, om han feilsøkte først, for så å teste etter rensing tar det fort 1.5 timer.

Jobbet som servicetekniker serlv i mange år, og du er ikke den første som kommentere prisen. Men som alt annet her i verden, kan det ikke fikses selv, så må man betale noen andre for det :)

Bare vent til du skal levere bilen på verksted... da skal du få se priser ;)

8492156[/snapback]

Så du mener at det er ikke lurt av meg å klage? Det var jo der jeg kjøpte dataen for 2år siden, så jeg håpte det skulle senke prisen litt...

Lenke til kommentar

En ting er hvertfall sikkert! Det blir ikke dyrere om du klager din arme nød til vedkommende! Dessuten må du bare "true" med at du kommer neppe tilbake til slike priser senere...

Da vil han se deg som et potensielt tap! Kanskje du kan snike noen kroner på den regningen!

Lenke til kommentar

Det er ikke butikken som tar pengene, det er verkstedet.

Du kan bare glemme å prute med de, de har faste timespriser... ;)

Jotun: Tror du virkelig butikken sitter igjen med grov fortjeneste på en jobb verkstedet har gjort? De har mest sannsynlig ikke tatt fem øre med å sende inn pcen og alt...

Endret av datating
Lenke til kommentar
Da vil han se deg som et potensielt tap! Kanskje du kan snike noen kroner på den regningen!

8492636[/snapback]

Eventuelt ser de på det som at noen andre får den kranglete kunden neste gang, og ikke som noe stort tap i det hele tatt?

Rengjøring og testing av maskinen etterpå er ikke "bare støvsuging". For trådstarter kan man jo foreslå at "støvsugingen" gjøres selv neste gang, så får han heller ta regningen som kommer etter den jobben.

Lenke til kommentar
Eventuelt ser de på det som at noen andre får den kranglete kunden neste gang, og ikke som noe stort tap i det hele tatt?

Og dette taper kunden penger på? Neste gang nekter butikken å selge? tsss.....

Nei! Klag! Det var latterlig dyrt uansett!

Datating: Fine greier med faste timepriser! Men 1,5 time på så suge litt støv? Sjerpings! Det er sånne ting som ødelegger prisnivåene her i Norge!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Og dette taper kunden penger på? Neste gang nekter butikken å selge? tsss.....

Nei! Klag! Det var latterlig dyrt uansett!

Datating: Fine greier med faste timepriser! Men 1,5 time på så suge litt støv? Sjerpings! Det er sånne ting som ødelegger prisnivåene her i Norge!

8495822[/snapback]

Det er ikke bare snakk om støvsuging her. Du kan jo prøve å bare støvsuge maskinen din hjemme, så slipper du å betale for rensen. Bare husk å ta av "tuppen" på støvsugeren slik at røret suger til seg mest mulig, og sørg for å dra mye luft igjennom viftene for å få de til å gå fort / bli kvitt mye støv ;)

For å ikke snakke om å demontere en bærbar pc uten å skade noe, og montere den i sammen igjen uten å ha reservedeler igjen.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Hvordan kan det ta 1,5 time å skru opp maks fire skruer og blåse bort hybelkaninene med trykkluft på boks? Kanskje teknikeren skulle lese manualen til hver eneste skrue, skifte kjølepasta, slenge kjøleribba i et syrebad, lukte på hver del og ta seg en tur på driter'n?

Det er sikkert markedspris, men neste gang kan du gjøre jobben selv. Ved evt. senskader vil du uansett være nødt til å ofre både en arm og en nyre for å "bevise" at det var verkstedet som var skyld i feilen(e).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Hvordan kan det ta 1,5 time å skru opp maks fire skruer og blåse bort hybelkaninene med trykkluft på boks? Kanskje teknikeren skulle lese manualen til hver eneste skrue, skifte kjølepasta, slenge kjøleribba i et syrebad, lukte på hver del og ta seg en tur på driter'n?

Det er sikkert markedspris, men neste gang kan du gjøre jobben selv. Ved evt. senskader vil du uansett være nødt til å ofre både en arm og en nyre for å "bevise" at det var verkstedet som var skyld i feilen(e).

8496635[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å skaffe en viss minimumskunnskap om hva som må gjøres før du poster så fullstendig på trynet som det her neste gang.

Lenke til kommentar
.....og sørg for å dra mye luft igjennom viftene for å få de til å gå fort / bli kvitt mye støv.....

8495875[/snapback]

En kjent måte å drastisk minske levetiden på viften.

8497143[/snapback]

De to "tipsene" var ironiske, om du ikke fikk det med deg. Poenget var at det er mer til å rense en pc en å bare demontere 4 skruer.

Lenke til kommentar

8496635[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å skaffe en viss minimumskunnskap om hva som må gjøres før du poster så fullstendig på trynet som det her neste gang.

8497000[/snapback]

Det er nok du som burde tenke før du skriver.

Lenke til kommentar

1,5 time synes jeg var en smule drøyt. Har selv jobbet som servicetekniker og renset mange bærbare PC-er. Om jeg ikke husker helt feil pleide vi sjeldent ta mer enn 1 time. Noen ganger bare en halv.

Men hvor vanskelig det er å rense en bærbar PC varierer ekstremt fra merke til merke. Noen kan være veldig enkle så man f.eks. bare trenger å skru ut fire skruer for å få ut kjølevifta, og så blåse rent med kompressor.

Andre ganger kan det være et rent helv###. Hundre skruer med forskjellige gjenger og lengder, ørten deksler, skjøre klips som knekker for ingenting, kjøleribber man bare kommer til etter å ha tatt ut HK etc. For ikke å snakke om PC tilhørende storrøkere. Disse kan være så fulle av fettete støv at man nesten må legge kjøleribba i syrebad for å få det løs. :p

Lenke til kommentar
1,5 time synes jeg var en smule drøyt. Har selv jobbet som servicetekniker og renset mange bærbare PC-er. Om jeg ikke husker helt feil pleide vi sjeldent ta mer enn 1 time. Noen ganger bare en halv.

Men hvor vanskelig det er å rense en bærbar PC varierer ekstremt fra merke til merke. Noen kan være veldig enkle så man f.eks. bare trenger å skru ut fire skruer for å få ut kjølevifta, og så blåse rent med kompressor.

Andre ganger kan det være et rent helv###. Hundre skruer med forskjellige gjenger og lengder, ørten deksler, skjøre klips som knekker for ingenting, kjøleribber man bare kommer til etter å ha tatt ut HK etc. For ikke å snakke om PC tilhørende storrøkere. Disse kan være så fulle av fettete støv at man nesten må legge kjøleribba i syrebad for å få det løs. :p

8498246[/snapback]

Ok, men hvor mye sånn ca. tok dere for dette der du jobbet? Er det noen vits i å klage?

Lenke til kommentar

Jeg tror vi tok rett over 500,- for timen (en stund siden jeg jobba der, og jeg var sjeldent i kassa. Bare skrev timer) så prisen der hadde vel ikke blitt så veldig annerledes.

Om det er vits å klage tør jeg dessverre ikke uttale meg om. Men det er alltid lurt å få et prisoverslag før man sender inn ting til rep/service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...