LockBreaker Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei. Jeg og brodern skal kjøpe PC til høsten og lurer derfor på om alt i dette oppsettet er greit nok? Vi har satt budsjettet til 20 000 NOK. Det er særlig valget av kabinett jeg lurer litt på. Det er som dere ser veldig dyrt, og jeg lurer litt på om det er verdt pengene? Er det plass til alt inne i det? Mvh LockBreaker Link til oppsettet: Min spillmaskin. På forhånd takk. Endret 29. april 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Med den handlevogna der blir nok dyrere en 20 000. Bytt ut kabinettet, hovedkortet og steelpaden med varer de har på netshop. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46313 Sånn f.eks. EDIT- Så at Habu var usannsynlig dyrt på netshop. Bør byttes i eks. MX-serie fra Logitech. Endret 28. april 2007 av edge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei. Jeg og brodern skal kjøpe PC til høsten og lurer derfor på om alt i dette oppsettet er greit nok? Vi har satt budsjettet til 20 000 NOK. Det er særlig valget av kabinett jeg lurer litt på. Det er som dere ser veldig dyrt, og jeg lurer litt på om det er verdt pengene? Er det plass til alt inne i det? Mvh LockBreaker Link til oppsettet: Min spillmaskin. På forhånd takk. 8491949[/snapback] Ville aldri gått for en e6700, jeg ville heller ha gått for en e6600 og klokket den opp til det nivået. Eventuelt tatt den helt ut og gått for en intel xeon x3210 som koster en drøy tusenlapp mer, men da får du firekjerne. Prosessoren vil passe med resten av oppsettet. Utenom det var oppsettet veldig bra Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei. Jeg og brodern skal kjøpe PC til høsten Det er faktisk så langt fremme, at det både er kommet nye topline grafikkort og CPU'r til da. Nesten ikke vits i å sette opp en anbefaling 4 måneder før du skal handle. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Fadern har sagt at han skulle betale skjerm og kanskje litt mer. Har sjekket prisen med de varene som er tilgjengelige på netshop.no og lagt til evt. varer de ikke har fra en annen nettbutikk. (Plusset på prisen varen har og frakten ) Grunnen til at jeg gikk for e6700 er at den koster det samme som e6600 før Intel sine priskutt. Siden man mister garantien dersom man ikke klokker har jeg besluttet å ikke gjøre det Den totale summen kommer på ca 20 400 NOK. Så kan du trekke fra 3295 kr som fadern har sagt han skulle betale. Mvh LockBreaker Men hovedkortet får jeg nok se litt på ja. Men Asus P5B har ikke kjøleribber. Man må evt kjøpe på disse. Takk for hjelpen. PS: Jeg vet det er lenge til høsten, og at det vil komme nye ting. Men det er bare det at jeg gleder meg så sinnsykt. Endret 28. april 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Men lurer litt på om jeg får stappa inn et r600 i det kabinettet der? Siden det er 24 cm langt og desidert kortere enn g80 vil det vel være stor kjangs for at det vil passe. Men lurer altså på om et skjermkort på +/- 30 cm vil passe? Mvh LockBreaker Takk for all hjelp til mitt oppsett. Setter stor pris på det. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg har klokket hovedkort og prosessor til begge disse sluttet å funke... sendte mail til komplett og de nye delene lå på posten 3 uker etterpå. Du kan få en killer PC for under 15 lapper hvis du kjøper på de rette stedene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Fadern har sagt at han skulle betale skjerm og kanskje litt mer. Har sjekket prisen med de varene som er tilgjengelige på netshop.no og lagt til evt. varer de ikke har fra en annen nettbutikk. (Plusset på prisen varen har og frakten ) Grunnen til at jeg gikk for e6700 er at den koster det samme som e6600 før Intel sine priskutt. Siden man mister garantien dersom man ikke klokker har jeg besluttet å ikke gjøre det Den totale summen kommer på ca 20 400 NOK. Så kan du trekke fra 3295 kr som fadern har sagt han skulle betale. Mvh LockBreaker Men hovedkortet får jeg nok se litt på ja. Men Asus P5B har ikke kjøleribber. Man må evt kjøpe på disse. Takk for hjelpen. PS: Jeg vet det er lenge til høsten, og at det vil komme nye ting. Men det er bare det at jeg gleder meg så sinnsykt. 8492333[/snapback] Greit nok at du mister garantien. Men på en annen side så kan aldri en nettbutikk finne det ut med mindre du endrer spenningen. Og jeg vet ikke om en eneste nbettbutikk som går så langt for og finne det ut. De sender deg bare nytt. Dessuten så vil det og klokke e6600 være veldig moderat, og hvis du bruker sunn fornuft (ikke skru spenninga i taket osv.) så vil det gå bra i 100% av tilfellene... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Til høsten er Core 2 Duo-prosessorene enda billigere enn nå. Da vil C2D med 1333 MHz FSB også være ute, samt at quad core kommer til å droppe drastisk i pris i tillegg. Regner med det oppsettet ditt vil se en god del mer forskjellig ut 3-4 måneder fra nå. Endret 28. april 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Det første jeg vil si er DROPP vista du er dømt til å formatere hver 14. dag! er så mye feil at jeg blir lei meg! og du vet vell hva OEM versjon er? hvis ikke så er det en versjon du kun kan registrere til microsoft en gang å det er ikke vits å kjøpe det intil service pack 1 kommer en gang i framtiden. Uansett hvis du ikke skal kjøpe pc'en for om 3-4 månder så kan du heller lage en ny topic en månde før, kommer jo nye og bedre hardware hele tiden... men hvis du skulle ha kjøpt den feks i Mai så har dette oppsettet sett veldig bra ut, utenom E6700 velg heller E6600 billigere å kan klokkes til de grader. Endret 29. april 2007 av SirSalemonsen Lenke til kommentar
War Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Og skal du virklig ha 32 bit OS? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Og skal du virklig ha 32 bit OS? 8495537[/snapback] Ja, tenkte på det. Ikke så mye som støtter 64 bit enda vel? Men kom med et eller annet som sier det er lurt å ha 64 bit så skal jeg gladelig bytte. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Det første jeg vil si er DROPP vista du er dømt til å formatere hver 14. dag! er så mye feil at jeg blir lei meg! og du vet vell hva OEM versjon er? hvis ikke så er det en versjon du kun kan registrere til microsoft en gang å det er ikke vits å kjøpe det intil service pack 1 kommer en gang i framtiden. Uansett hvis du ikke skal kjøpe pc'en for om 3-4 månder så kan du heller lage en ny topic en månde før, kommer jo nye og bedre hardware hele tiden... men hvis du skulle ha kjøpt den feks i Mai så har dette oppsettet sett veldig bra ut, utenom E6700 velg heller E6600 billigere å kan klokkes til de grader. 8495526[/snapback] Dersom jeg ikke har Vista får jeg ikke utnyttet DX-10. Microsoft altså, de må skjerpe seg. OEM: En versjon du ikke får teknisk hjelp fra Micrsoft på. Tidligere kunne denne bare kjøpes i lag med pc-er fra Dell og sånn som tar seg av teknisk hjelp på sine produkter selv. Nå er dette endret. Har jeg forstått det riktig? Endret 29. april 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå