Andreasfe Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Oste-menneske deluxe Engelsk cheddar er vanvittig digg. Fåes i ostediskene i de fleste butikkene som har dette. Ultra, Meny, ICA. Den norske cheddaren TINE fører er jo også ålreit, spesielt på burgers. Har også sansen for blåmuggost som Blue Castello. Et nystekt rundstykke med sistnevnte er himmelskt. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Liker godt Gräddost og Ridderost fra Tine, veldig gode oster! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvitost ftw! Da Jarlsberg. Fetaost er også godt, men da i salat o.l. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg liker brie, men jeg liker den litt skarp og sinna. Det er ikke så lett å få tak i, og sortene er alt for mange til at jeg kan prøve alle. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Usagi Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen som har tips til osten som er BEST! til toast? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 På brødskiva/baguetten/ciabattaen bruker jeg ofte vellagret gulost eller edamer. Ellers liker jeg brie, camembert og div andre oster. Gjerne litt sterke som Gamle Ole o.l. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen som har tips til osten som er BEST! til toast? 8551987[/snapback] Norvegia! Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kan anbefale dere som er litt mere interisert i ost og ta dere en tur innom Matcompaniet sin hjemmeside De har en del beskrivelser og produktark om ostene de fører. Usikker på om privat personer får kjøpt derfra. Men da har dere værtfall noe å gå etter. Kan vel anbefalle Gorgonzola Dolce, som er en mer mild versjon av gorgonzola som flere vil like. Comte AOC er også en nydelig fast ost. Problemet her i norge er jo at folk er vokst opp med Norvegia og synes det smaker noe. Norvegia smaker jo absolutt ingentingen. Ta et stykke vellagret jarlsberg og vanlig norvegia og du kjenner med engang at norvegia er tamt som fy Lenke til kommentar
macciato Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Valnøtt-ost fra ostedisken på Meny Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Om du skal ha god ost bør du definitivt sjekke ut Santagyr eller Rockefour. Selv må jeg si at på skive er det sistnevnte som er min personlige favoritt ettersom Santagyren får en veldig kraftig smak på skive. Vil derimot ikke anbefale deg brie som må være helt passe moden for at den skal være god. Den kan nemlig ofte bli svært tørr og er da ikke særlig godt. Liker også en del andre typer oster, men de får jeg ta siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå