Gå til innhold

Hva mener dere om Sigma 18-200 f3.5-6.3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville heller gått for kitlinsen + Tamron 70-300 f./4-5.6 :) Den überherlige prisen ligger på 999 (nei, jeg glemte ikke en 9 :p) hos JapanPhoto .

8493704[/snapback]

Dette objektivet har sine begrensinger med sin høye laveste brennvidde. Du kan ikke forvente å få så mye portrett- og landskapsfotografering med dette objektivet.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Ville heller gått for kitlinsen + Tamron 70-300 f./4-5.6 :) Den überherlige prisen ligger på 999 (nei, jeg glemte ikke en 9 :p) hos JapanPhoto .
Evt. har Tamron også en god og billig 55-200 også, om man vil unngå gapet mellom 50 og 70mm. Det har ikke så mye å si uansett, men greit å vite.

300mm blir stort sett overkill på et digitalkamera, da ingen klarer å holde et kamera stødig nok med dette objektivet til at man unngår bevegelsesuskarphet. 300mm satt på et Canon 400D tilsvarer 480mm.

200mm tilsvarer 320mm, og jeg klarer så vidt å holde 300mm (på filmbasert kamera) i godt dagslys stødig nok til at man unngår bevegelsesuskarphet. Går man over dette, bør man uansett bruke stativ.

Tamron 55-200 er også litt mindre enn Tamron 70-300, og skal normalt inngå litt mindre kompromisser på bildekvalitet ettersom zoomområdet er mindre, og største tele ikke så kraftig.

Lenke til kommentar
Evt. har Tamron også en god og billig 55-200 også, om man vil unngå gapet mellom 50 og 70mm. Det har ikke så mye å si uansett, men greit å vite.

300mm blir stort sett overkill på et digitalkamera, da ingen klarer å holde et kamera stødig nok med dette objektivet til at man unngår bevegelsesuskarphet. 300mm satt på et Canon 400D tilsvarer 480mm.

200mm tilsvarer 320mm, og jeg klarer så vidt å holde 300mm (på filmbasert kamera) i godt dagslys stødig nok til at man unngår bevegelsesuskarphet. Går man over dette, bør man uansett bruke stativ.

Tamron 55-200 er også litt mindre enn Tamron 70-300, og skal normalt inngå litt mindre kompromisser på bildekvalitet ettersom zoomområdet er mindre, og største tele ikke så kraftig.

8496484[/snapback]

Jeg kan støtte opp om at 55-200mm er et veldig anvendelig område. Jeg hadde med Canon sin (den dårlige) på safari i Kenya i fjor - en av de andre hadde en 70-300, og han savnet 55-70 mer enn gleden han fikk av 200-300mm.

Jeg brukte etbeins-stativ og det fungerte veldig bra når lysforholdene ikke var på topp.

Lenke til kommentar

Jeg må bare takke for tilbakemeldinger. Selv om jeg vil ha muligheten til 300mm, er det ikke et must - så om det er verdt å komprimisse vet jeg ikke. Visste heller ikke at 200mm tilsvarer 320mm

Jeg har hørt at kitlinsa på 400d ikke er blandt de beste, så tenkte å kun kjøpte huset og bruke mellomlegget pluss litt til på et godt allroundobjektiv.

Tror jeg kommer til å gå for en Tamron 17-50/2,8 samt et 55-200 fra samme, om ikke skattedirektoratet tar en skarp sving til høyre.

edit, leif

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...