M-J Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei når jeg var på ferie i østerike fant jeg en telefon, er en vodafone ferrari tlf. (egentlig en sharp gx25 i ferari versjon) den lå under snøen og har ligget der hele vinteren så ikke mulig å finne eier. Den er sikkert over et år gammel så bindingstiden har sikkert gått ut. men hva skal jeg gjre for å få den låst opp så jeg kan bruke mitt sim.? Endret 28. april 2007 av M-J Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Du kan enten bestille kode hos flere unlock steder (søk på google) eller så kan du kjøpe kabel og unlock software og gjøre det selv. Stikk på eBay.co.uk og søk på unlock gx25 så finner du til ca 100 lappen med frakt i fra England. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 men altså den er jo egentlig ikke låst til mer en 1 år så det skal jo egentlig være gratis å lokke den opp eller? Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 men altså den er jo egentlig ikke låst til mer en 1 år så det skal jo egentlig være gratis å lokke den opp eller? 8494055[/snapback] Ja men da må du kontakte Vodafone Østerrike og oppgi IMEI koden til telefonen. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 hmm nå har det seg sånn at jeg suger skikkelig i tysk da, også er jeg ikke sikker på om den er fra østerike heller for er jo et turiststed jeg har vært på, men er det noen som er gode i tysk og har lyst til å hjelpe meg og skrive en mail så send meg en PM da Lenke til kommentar
zand Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvis noen har mistet telefonen har de etter all sannsynlighet meldt den stjålet/mistet. Når du da ringer Vodafone og oppgir IMEI vil de fortelle deg at den telefonen er meldt stjålet/mistet og at du ikke er den rettmessige eieren. Kan si 99,9% sikkert at de ikke gir deg noen kode for å låse opp, sannsynligvis ber de deg sende denne telefonen til dem/forsikringsselskap om vedkommende som eide telefonen har fått ny på forsikring. Mitt tips er å gjøre som andre har foreslått, lås den opp på egenhånd hvis du i det hele tatt gidder å bruke penger på det. Når telefoner blir meldt stjålet/mistet til operatøren de er registrert hos blir telefonens IMEI lagt til i et europeisk register over telefoner som er stjålet/mistet og derfor vil du ikke få noe signal på den. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 jeg syntes det hadde vært et forsøk og sende en mail og høre egentlig. jeg gidder ikke bruke 5 flate øre på den telefonen ettersom det egentlig er en dårlig telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå