Gå til innhold

Utdanning innen reiseliv

-V-

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenker på å ta noen år med Reiseliv, men vet ennå ikke hva jeg vil bli. Synes det er gøy og reise og planlegge og tenker derfor på reiseleder noen år og heller jobbe på hotell eller annet senere. Hvilke skoler er best og hva slags tilleggsfag kan man velge, som f.eks psykologi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I klassen min har vi fått beskjed om at det nesten ikke er noen vits i å søke på reiseliv neste år, for det er nesten ingen lærlingeplasser fortiden. Men hvis du står på virkelig hardt, så er det sikkert mulig å få plass.

Hvis du skal gå reiseliv må du gå VG1 Service og samferdsel, og videre på VG2 Reiseliv. Se mer på VilBli.no

Lenke til kommentar
I klassen min har vi fått beskjed om at det nesten ikke er noen vits i å søke på reiseliv neste år, for det er nesten ingen lærlingeplasser fortiden. Men hvis du står på virkelig hardt, så er det sikkert mulig å få plass.

Hvis du skal gå reiseliv må du gå VG1 Service og samferdsel, og videre på VG2 Reiseliv. Se mer på VilBli.no

8491901[/snapback]

Vel er russ i år. så videregående vil jeg ikke begynne på på nytt... skal gå høyskole, har hørt Stavanger er bra...?

Lenke til kommentar

Hva med å ga reiselederskolen til ving og mytravel eller noe. Seks uker med kurs på mallorca, så er du sannsynligvis klar for å jobbe ved en av deres destinasjoner.

Søsteren har nettopp gått kurset og skal begynne å jobbe i Hellas 3. mai.

Høres jo ganske fett ut å reise såpass mye, men man må være på hvert sted i 6mnd ca. Dessuten får man lite ferie og lite penger.

Vet ikke om det var noe slikt du hadde i tankene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...