Dumrian Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei! En kamerat av meg skal oppgradere sin nå gamle PC slik at han kan spille Counter-Strike Source mer smooth. For øyeblikket har han en AMD Duron 1300. Han har lyst på en som går over 2,4 Ghz, da dette kreves for å spille CS: S bedre. Grafikk kortet er NVIDIA GeForce FX 5200 og han har 768MB RAM, så det er ikke noe problem. Har dere noen forslag til eventuelle bruktmarked som selger prossesore til disse socketene? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Først bør dere undersøke hovedkortest manual/evnt produsentens hjemmeside for finne ut hvilke typer socket A prosessorer som støttes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Etter hva jeg husker så finnes det ingen socket A prosessorer som går på 2,4Ghz orginalt, skal en ha den farten må den overklokkes. Socket A er uansett veldig vanskelig og få tak i, bruktmarkedet er vel det beste stedet og lete. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Skjermkortet er heller ikke noe å rope hurra over. Har hatt dette kortet selv og det er i det hele tatt middelmådig. Er det ikke CS1.6 det er snakk om. FX 5700 var middelmådig her. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hej hej, desverre så selges ikke Socket A, lengre, det er vel et år eller vell som det siden man så de siste prosessorne i butikkene. Som de andre sier, så er brukt markedet en god plass å begynne å lete. Jeg har faktisk en Socket A 2500+ "Barton" liggende hjemme. Men det skal sies at jeg har brent en del av cachen på prosessoren så den har bare 128 i L2 cachen i stedet for 512. Og hovedkortet oppfatter den som "Unknown CPU type". Men den fugerer bra. Klokker lett opp til en 3200+. Men jeg bruker ikke den lengre:D Endret 28. april 2007 av REWZTAH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå