Gå til innhold

"Olden boble-vatn" sunt?

Anbefalte innlegg

hey

Eg har begynt å prøve å vere litt sunn no for tida, og har funnet ut at slutte å drikke brus kan vere ein god start, men eg treng å drikke no godt i blant, så eg har slått meg løs på olden boble. lurer på om dette ikkje er usunt, eller i det heiletatt om det er sunt?

EDIT: bilde

Bobleserie-200b.jpg

takker alle svar :)

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vann med smak og kullsyre, såvidt jeg vet er hverken smaken eller kullsyren skadelig. Så det er vel ca. like sunt som vanlig vann vil jeg tro.

8497374[/snapback]

flotte greier vis det stemmer! smaker jo nesten like godt som brus (nesten) :)

Lenke til kommentar
Olden boble inneholder en liten del fruktose, 2% er det vel. Så det kan ikke kalles usunt. Er hvertfall mye bedre enn brus. Vannet er vel også bra med tanke på mineralinnhold.

8505295[/snapback]

men la oss se på kaloriinnholdet da; 100 ml Olden Boble har 10 calorier.

Til sammenligning har Coca Cola light...hvor mye? (Wikipedia sier at en boks (335ml) Coca Cola Light i Storbrittania har 1,3 calorier.)

Men ei Coca Cole Light Lemon, som jeg har her sier: 100 ml inneholder 1,2 kcal !! Hva betyr det? Det kan vel umulig være 1200 cal? (høres mye ut!)

Lenke til kommentar
Flyttes til riktig kategori.

8555361[/snapback]

sorry for å putte dn feil, trudde kanskje det blei litt riktig å spørre på helse forumet siden, det gjekk ut på helsen fra olden boble vatn ;)

takker alle svar så langt, noen fleire ting å tilføye om olden boble vatn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...