xersess Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) hey Eg har begynt å prøve å vere litt sunn no for tida, og har funnet ut at slutte å drikke brus kan vere ein god start, men eg treng å drikke no godt i blant, så eg har slått meg løs på olden boble. lurer på om dette ikkje er usunt, eller i det heiletatt om det er sunt? EDIT: bilde takker alle svar Endret 28. april 2007 av xersess Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Kommer an på hva du legger i ordet sunt. Er hvertfall langt bedre enn brus. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Kommer an på hva du legger i ordet sunt. Er hvertfall langt bedre enn brus. 8491923[/snapback] nei regner kanskje ikkje med at det er dirkete sunt, men hadde vert greit om det nesten ikkje var usunt i det heiletatt.. om du skjønner Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det er vann med smak og kullsyre, såvidt jeg vet er hverken smaken eller kullsyren skadelig. Så det er vel ca. like sunt som vanlig vann vil jeg tro. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Det er vann med smak og kullsyre, såvidt jeg vet er hverken smaken eller kullsyren skadelig. Så det er vel ca. like sunt som vanlig vann vil jeg tro. 8497374[/snapback] flotte greier vis det stemmer! smaker jo nesten like godt som brus (nesten) Lenke til kommentar
synsing Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Olden boble inneholder en liten del fruktose, 2% er det vel. Så det kan ikke kalles usunt. Er hvertfall mye bedre enn brus. Vannet er vel også bra med tanke på mineralinnhold. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Olden boble inneholder en liten del fruktose, 2% er det vel. Så det kan ikke kalles usunt. Er hvertfall mye bedre enn brus. Vannet er vel også bra med tanke på mineralinnhold. 8505295[/snapback] men la oss se på kaloriinnholdet da; 100 ml Olden Boble har 10 calorier. Til sammenligning har Coca Cola light...hvor mye? (Wikipedia sier at en boks (335ml) Coca Cola Light i Storbrittania har 1,3 calorier.) Men ei Coca Cole Light Lemon, som jeg har her sier: 100 ml inneholder 1,2 kcal !! Hva betyr det? Det kan vel umulig være 1200 cal? (høres mye ut!) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Vann med smak smaker dritt. Smaken er vel også laget med en del lubugre E-stoffer og drit, siden de klarer å presse kalorinivået såpass ned. Like sunt som Cola light uten tannskader vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Usagi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Eneste negative med det er jo at du kan få syreskader på tennene om du drikker regelmessig mye. Men ellers så er det jo bare sunt med stort vannintak. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er vel ein del kunstig sukring i dei greiene? kunstig sukker kan øke sulten og då blir det jo bare til at du spiser meir enn man eigentleg trenger desuten skader vel kullsyren tenna Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg var faktisk ikke klar over at det var søtningsstoffer i disse nye vannproduktene, så jeg bøyde meg ned og leste på Imsdalfalsken vedsiden av senga mi. Og joggu så var det søtningsstoffer ja. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er ganske mykje i noken av dei ja :/ Holde seg til vanleg vann er vel best Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 takk for tipset! eg fortsetter i allefall å kjøpe olden boble-vatn framfor cola-en Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Drikk no vanleg vatn 8546487[/snapback] det er ikkje godt nokk Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Men ei Coca Cole Light Lemon, som jeg har her sier: 100 ml inneholder 1,2 kcal !! Hva betyr det? Det kan vel umulig være 1200 cal? (høres mye ut!) 8505736[/snapback] Det vi kaller kalorier er det som egentlig heter kilokalorier. Det du sier er riktig, men jeg lurer litt på om du kanskje forstår det feil. http://no.wikipedia.org/wiki/Kalori Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Flyttes til riktig kategori. 8555361[/snapback] sorry for å putte dn feil, trudde kanskje det blei litt riktig å spørre på helse forumet siden, det gjekk ut på helsen fra olden boble vatn takker alle svar så langt, noen fleire ting å tilføye om olden boble vatn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå