Gå til innhold

Anbefal meg en Trivium CD

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg liker:

- Melodisk

- Varisjon (tema, rytmer etc)

- Progressivt

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Quote: Hvor variert musikksmak har du?

--------------------------------------------------

10 av bandene jeg hører på:

Jethro Tull - Progressive Rock

Pink Floyd - Progressive/ psycedelic Rock

Iron Maiden - Heavy Metal (i starten). 7th son-plata er mer Prog-rettet. Den er overlegent best.

Yes - Progressive Rock (Symphonic)

Emerson, Lake and Palmer - Progressive Rock

The Beatles - psycedelic Rock (Hører bare på Albumene etter Rubber Soul)

King Crimson - Progressive Rock

Black Sabbath - Metal (roten til alt det gode)

Rush - Progressive Rock/metal

Children of Bodom - Melodic Power Metal (:S)

Anbefal meg et Trivium Album. Hver så snill.

Har du anbefalinger av andre Metal-band også, er jeg åpen for det. Håper flere en meg kan ha nytte av denne tråden.

Men nå kan jeg ikke skrive mer, fordi jeg må gå og bæsje ;) Takker for alle svar.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driter i vokalen. Det har jeg alltid gjort. Det er jeg glad for: Hadde jeg brydd meg om vokalen, ville jeg blitt veldig hemmet i musikksmaken.

Skal sjekke ut The Crusade. Har hørt noen sanger fra den på Iron Maiden konserten i november, hvor Trvium skulle varme opp for dem.

Lenke til kommentar

Nyeste albumet deres synes jeg er dårlig thrash metall som stjeler riff i hytte og pine fra Metallica og Megadeth. (Så der er det bedre å faktisk høre på dem de prøver å rippe off.) Prøv heller albumet Ascendancy. Forøvrig så synes jeg det nye mangler en del melodi(foruten vokalen da som er mer melodiøs enn før.)

Noen sanger:

http://www.youtube.com/watch?v=kuYER36hxHs

http://www.youtube.com/watch?v=RukxEYNohbA

Lenke til kommentar

Liker du Children of bodom vil du også like In flames går jeg utfra =)

8494389[/snapback]

Synes In Flames er så Harry. Og har sinnsykt dårlig inntrykk av det, fordi de med sugen musikksmak på skolen går med In Flames Gensere som ikke er vasket på 4450435000 dager. Og flasser med det lange blode håret sitt som er like skittent og stinker, og har lite sosial intellegens.

:dontgetit: Oi, nå gikk jeg litt for langt vekk fra tema. Men må innrømme jeg har hørt, og synes de In Flase-sangene jeg har hørt ikke vert noe bra, men jeg har hørt dem alle med ett skeptisk øre. Tror jeg aldri kommer til å begynne å like dem.

Men må høre på hva brukeren; FollowTheReaper sier, siden navnet hans sier ganske mye om musikksmaken hans. Dritbra album ;)

Takk for tipsene

Lenke til kommentar
Liker du Children of bodom vil du også like In flames går jeg utfra =)

8494389[/snapback]

Synes In Flames er så Harry. Og har sinnsykt dårlig inntrykk av det, fordi de med sugen musikksmak på skolen går med In Flames Gensere som ikke er vasket på 4450435000 dager. Og flasser med det lange blode håret sitt som er like skittent og stinker, og har lite sosial intellegens.

:dontgetit: Oi, nå gikk jeg litt for langt vekk fra tema. Men må innrømme jeg har hørt, og synes de In Flase-sangene jeg har hørt ikke vert noe bra, men jeg har hørt dem alle med ett skeptisk øre. Tror jeg aldri kommer til å begynne å like dem.

Å herregud, er det mulig da? Kan gå med på at ikke alle kan like samme musikk som meg, men de argumenta der var jo helt på trynet =/

In Flames- Reflect the storm

In Flames- Cloudconnected

In Flames- My sweet shadow

Typiske IF-sanger som folk flest liker =)

Lenke til kommentar

Å herregud, er det mulig da? Kan gå med på at ikke alle kan like samme musikk som meg, men de argumenta der var jo helt på trynet =/

8495369[/snapback]

Det var grunnen til at jeg hadde dårlig inntryk av dem. Ikke argumenter.

In Flames- Reflect the storm

In Flames- Cloudconnected

In Flames- My sweet shadow

Typiske IF-sanger som folk flest liker =)

8495369[/snapback]

Takk.

EDIT: Så de, men likte ikke musikken :no: Musikvideoen til Cloudconnected var kul da.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Eg anbefaler deg å ikkje høyre på Trivium.

Få tak i Immolation - Unholy Cult istadenfor, så får du skikkelig musikk. Mektig, progressivt, og verdens beste vokal.

Edith Piaf: Progressivt er vel kanskje feil ord. Teknisk er vel meir rett.

Endret av MrHaze
Lenke til kommentar

Opeth er fantastisk musikk, og en av grunnene til det er at de har verdens beste metalvokalist. Han varierer mellom det helt lyse og rolige, til den mest brutale growlingen. Opeth sine sanger er ofte veldig variererte, alt fra vakre toner til et beinhardt lydbilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...