Gå til innhold

Raskeste veien å overføre penger

Edstro

Anbefalte innlegg

Hei. Hva er den raskeste veien å overføre penger mellom bankkort og kredittkort.

Si jeg har et kredittkort (Mastercard feks.) fra DNB og vil overføre penger fra det til min bankkonto (som også er i DNB)

Jeg har ikke nettbank for øyeblikke. Hva er den raskeste veien. Jeg kan jo feks. bruke paypal men det tar jo noen dager.

Noen forslag?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du kan gjøre det i en filial hos DnB. I Nordea kan man ihvertfall overføre fra kort til konto via nettbank, evt gå inn i banken for å gjøre det. Pengene er da over nesten umiddelbart, og dette gjelder for alle Nordeas kunder med kredittkort, og ikke bare de "gode" kundene. Renter regnes som om du tar ut pengene i minibank da dette er å sammenligne med ett kontantuttak.

Lenke til kommentar

Hvorfor overfore penger fra et kredittkort(remember, et kredittkort har ikke penger i seg - det kommer jo paa regningen - som du antagelig betaler fra den samme lonnskontoen!) til en bankkonto? Ser ikke poenget her, dersom du da ikke trenger penger fryktelig. Og i saafall, hvorfor maa pengene inn paa bankkontoen, kan du ikke bare bruke kortet "der" du trenger pengene?

Lenke til kommentar
Tar ikke dagligvarebutikker MasterCard?

8531384[/snapback]

Alle tar MasterCard debetkort, men jeg tror det er få som tar kredittkort (uansett om det er Visa, MC, etc). Jeg vet at Coop åpnet for bruk av kredittkort for 3-4 år siden, og før dette var det ingen. Forhåpentligvis er det flere nå.

Lenke til kommentar

Nei, de tar ikke mastercard debet kort. Poenget er at naar du har et bankkort(debitkort) i Norge med en Mastercardlogo paa, saa er dette kortet ogsaa tilknyttet systemet BankAxxept, som er vaart norske system for debit kort - og du betaler gjennom BankAxxept, ikke Mastercard. Samme gjelder VISA-bankkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...