Edstro Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei. Hva er den raskeste veien å overføre penger mellom bankkort og kredittkort. Si jeg har et kredittkort (Mastercard feks.) fra DNB og vil overføre penger fra det til min bankkonto (som også er i DNB) Jeg har ikke nettbank for øyeblikke. Hva er den raskeste veien. Jeg kan jo feks. bruke paypal men det tar jo noen dager. Noen forslag? Endret 28. april 2007 av eddielie30 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det absolutt raskeste er vel å ta ut pengene i en minibank, og deretter gå inn i banken og sette dem på konto. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Vet du om DNB har innskuddsautomater? Jeg bruker å ta ut penger i minibanken, også setter jeg pengene inn på kontoen igjen via en automat, men jeg har Sparebank1 da. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hmm, ja. Men hvis du skal gjøre det via nett da? Har ikke dnb sider der man kan overføre penger fra kredittkort til bankonto? Eller må man skaffe seg nettbank først? Endret 28. april 2007 av eddielie30 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Du må nok ha nettbank for å overføre penger mellom konti. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Synest denne passar best i Økonomi-kategorien, flytter den over der. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Beklager, så ikke at det var fra kredittkort til bankkonto. Da må man nok ta ut pengene (til svinhøy rente), og sette dem inn igjen. Endret 28. april 2007 av Naranek Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Naranek: Ikke nødvendigvis. Noen kredittkort firma lar deg overføre til direkte til lønnskonto (med samme rente som uttak selvsagt). Dette er ofte en tjeneste som bare er tilgjengelig for "gode" kunder. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Regner med du kan gjøre det i en filial hos DnB. I Nordea kan man ihvertfall overføre fra kort til konto via nettbank, evt gå inn i banken for å gjøre det. Pengene er da over nesten umiddelbart, og dette gjelder for alle Nordeas kunder med kredittkort, og ikke bare de "gode" kundene. Renter regnes som om du tar ut pengene i minibank da dette er å sammenligne med ett kontantuttak. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 DEtte kan du også gjøre kjapt enkelt og greit per telefon i DNBnor. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor overfore penger fra et kredittkort(remember, et kredittkort har ikke penger i seg - det kommer jo paa regningen - som du antagelig betaler fra den samme lonnskontoen!) til en bankkonto? Ser ikke poenget her, dersom du da ikke trenger penger fryktelig. Og i saafall, hvorfor maa pengene inn paa bankkontoen, kan du ikke bare bruke kortet "der" du trenger pengene? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 JoachimR: Kanskje han skal kjøpe dop, eller bruke penger et annet sted hvor det ikke er mulig å betale med kort. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Bradbury, ta ut penger i minibanken? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det kan være riktig så dyrt å ta ut penger i minibanken med kredittkort. Men uansett, kanskje han skal handle på Rimi, Rema, el.l, de tar jo ikke kredittkort. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen ICA-er tar kredittkort. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tar ikke dagligvarebutikker MasterCard? Jeg mener da at de fleste butikker her hos oss tar det. Mulig jeg tar feil, for jeg handler ikke med MasterCard så ofte, men har da gjort det noen ganger. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tar ikke dagligvarebutikker MasterCard? 8531384[/snapback] Alle tar MasterCard debetkort, men jeg tror det er få som tar kredittkort (uansett om det er Visa, MC, etc). Jeg vet at Coop åpnet for bruk av kredittkort for 3-4 år siden, og før dette var det ingen. Forhåpentligvis er det flere nå. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Nei, de tar ikke mastercard debet kort. Poenget er at naar du har et bankkort(debitkort) i Norge med en Mastercardlogo paa, saa er dette kortet ogsaa tilknyttet systemet BankAxxept, som er vaart norske system for debit kort - og du betaler gjennom BankAxxept, ikke Mastercard. Samme gjelder VISA-bankkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå