Alybekbr Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Har kommet ut for noe veldig rart. På tirsdag denne uka (24/4) sjekket jeg at domenet "nannestadhest.net" var ledig, da vi skal opprette hjemmesider til hestesportklubben. Jeg registrerte dessverre ikke dette navnet da. I dag skal jeg så registrere, og finner da at navnet allerede er opptatt, registrert dagen etter at jeg sjekket tilgjengeligheten: Domain Name: nannestadhest.net Created on: 2007-04-25 13:19:52 Expires on: 2008-04-25 13:19:52 Administrative Contact: Administrator, Domain [email protected] Privacy Registration 87 East Green StreetSuite 305 Pasadena, California 91105 United States Og det er ikke slutt med det, hvis man forsøker www.nannestadhest.net blir man dirigert til landing.trafficz.com, som presenterer en reklameside på norsk! Snakk om å bli rundlurt, men hvordan kan dette ha skjedd? Er det at jeg søkte etter navnet for å se om det var tilgjengelig nok til at noen banditter ser sitt snitt til å rappe det? For domenenavnet er hvertfall såpass spesielt at ingen andre burde ha noen interesse av det, egentlig. Endret 28. april 2007 av Alybekbr Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvor søkte du om domenet var ledig? Det beste tipset jeg kan gi deg nå er å registrere nannestadhest.com Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 hvorfor ikke bare kjøre .com? det er jo ledig. Eller dere er vel en organisasjon? da kan dere også bruker .no hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Alybekbr Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Hvor søkte du om domenet var ledig? Det beste tipset jeg kan gi deg nå er å registrere nannestadhest.com 8491706[/snapback] Jeg søkte på mywebhost.no. Nå har jeg nettopp registrert nannestadhest.com, tenkte det var best å være rask. Men lurer fortsatt på dette her... Lenke til kommentar
Alybekbr Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg søkte på mywebhost.no. Nå har jeg nettopp registrert nannestadhest.com, tenkte det var best å være rask. Men lurer fortsatt på dette her... 8491827[/snapback] Denne saken blir stadig merkeligere. Nå er nannestadhest.net ledig igjen, akkurat som det aldri har vært i bruk. Selv om recorden som er gjengitt i første melding i tråden viser at det var registrert fram til 25.4.2008. Faktisk så var det registrert bare akkurat de dagene jeg var interessert i navnet, og ble ledig igjen når jeg valgte .com istedetfor. Jeg sitter absolutt med en følelse av at noen forsøkte å ta innersvingen på meg, men skulle gjerne visst hvordan disse domenepiratene klarte dette... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 du har blitt offer for noe som heter domain tasting.. noen hoster etc overvaker hva folk soker etter, og hvis det er ledig registreres domenet i i en ukes tid for a se om det far traffic/er verdt noe. hvis det viser seg a vaere verdigfullt kan de faktisk beholde domenet.. helt lovlig og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå