truud2 Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 1) Du må logge inn2) Finn den varen du skal ha 3) Trykk " Legg denne varen i aktiv handlevogn" til høyre 4) Huk av "Lesbar for alle" når du er inne på handlekurven din. 5) Skriv link her Litt rart skrevet kanskje, men det står trinn for trin hva du skal gjøre til høyre i Prisguiden. 8492728[/snapback] doh 8492772[/snapback] Medmindre jeg har misforstått helt innebærer dette at jeg må opprette en kundekonto og oppgi min epostadresse hos hver bidige forhandler av de komponentene jeg har med, og det er å innby til mer reklame og spam og langt fler passord, enn jeg er istand til å huske, så jeg er redd, jeg må takke nei til tilbudet ditt. Synd, for jeg oppfattet først denne handlevogna, som en slags huskelistesevice fra hw.no hvor man suksessivt kunne spare linker til interessante komponenter og leverandører, og syntes det var en kjempeide av hardware.no. Men, å opprette kundekonti med epostadresse i øst og vest, har jeg blitt veldig tilbakeholden med, etter mange års erfaring med spam og reklame på internet. Takk for tilbudet, allikevel. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 neinei, du bruker det samme brukernavnet og passordet som du bruker her på forumet Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jegg finner ikke noen konfigurasjoner jeg er fornøyd med i noen av "selvbyggerne" hos onlinebutikkene (ingen av dem har full tower kabinetter på menyen lenger) og jeg har derfor satt sammen en konfigurasjon selv, basert delvis på magafølelse og delvis på anbefalingene i hardware.no. Det eneste problemet er å finne en habil PC-bygger, som kan og vil ta byggejobben (og også vurdere om mine komponenter harmonerer med hverandre, er det noen her, som kan anbefale en skikkelig bygger? Og gi meg en e-postadresse å kontakte? 8491437[/snapback] Om du kjøper alle komponentene hos én nettbutikk, skal de vel klare å skru den sammen for deg for en hyggelig pris. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jegg finner ikke noen konfigurasjoner jeg er fornøyd med i noen av "selvbyggerne" hos onlinebutikkene (ingen av dem har full tower kabinetter på menyen lenger) og jeg har derfor satt sammen en konfigurasjon selv, basert delvis på magafølelse og delvis på anbefalingene i hardware.no. Det eneste problemet er å finne en habil PC-bygger, som kan og vil ta byggejobben (og også vurdere om mine komponenter harmonerer med hverandre, er det noen her, som kan anbefale en skikkelig bygger? Og gi meg en e-postadresse å kontakte? 8491437[/snapback] Om du kjøper alle komponentene hos én nettbutikk, skal de vel klare å skru den sammen for deg for en hyggelig pris. 8493309[/snapback] Vet at netshop har en sånn løsning. Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) neinei, du bruker det samme brukernavnet og passordet som du bruker her på forumet 8493087[/snapback] Sorry! Da misforsto jeg. Men det er ikke akkurat noen intuitiv brukerinterface til handlevognen. Men jeg ser nå at den funker mer, slik som jeg først, håpet bortsett fra at den ikke synes å fungere annet, enn unntaksvis? Jeg måtte søke og finne kabinettet et dusin ganger før jeg fikk spørsmål om jeg ville lagre "funnet" i handlevognen. Men dermed var det også plent stopp, og etter å ha søkt etter og gjenfunnet power supplyen (LC Power, 550W, "Super Silent ), et uendelig antall ganger i prisguiden, uten å få noe spørsmål om å lagre det, ga jeg opp. Det må vel være noen bugs i det opplegget? Men, tanken er bra! Men de burde gjøre prosessen med å lagre nye funn mer manuell og mindre "automatisk", tror jeg. Endret 28. april 2007 av truud2 Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 ta en titt på høyrekollonen i prisguiden. Der står det "legg til denne varen i aktiv handlevogn" Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 neinei, du bruker det samme brukernavnet og passordet som du bruker her på forumet 8493087[/snapback] Sorry! Da misforsto jeg. Men det er ikke akkurat noen intuitiv brukerinterface til handlevognen. Men jeg ser nå at den funker mer, slik som jeg først, håpet bortsett fra at den ikke synes å fungere annet, enn unntaksvis? Jeg måtte søke og finne kabinettet et dusin ganger før jeg fikk spørsmål om jeg ville lagre "funnet" i handlevognen. Men dermed var det også plent stopp, og etter å ha søkt etter og gjenfunnet power supplyen (LC Power, 550W, "Super Silent ), et uendelig antall ganger i prisguiden, uten å få noe spørsmål om å lagre det, ga jeg opp. Det må vel være noen bugs i det opplegget? Men, tanken er bra! Men de burde gjøre prosessen med å lagre nye funn mer manuell og mindre "automatisk", tror jeg. 8493753[/snapback] tror nok det heller er du som ikke har helt teken på det alt funker helt fint hos meg, men du må huske på å ta en av de øverste linkene til produktet som ligger "for seg selv", ikke de som det står en forhandler atmed. Skal funke helt fint Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 neinei, du bruker det samme brukernavnet og passordet som du bruker her på forumet 8493087[/snapback] Sorry! Da misforsto jeg. Men det er ikke akkurat noen intuitiv brukerinterface til handlevognen. Men jeg ser nå at den funker mer, slik som jeg først, håpet bortsett fra at den ikke synes å fungere annet, enn unntaksvis? Jeg måtte søke og finne kabinettet et dusin ganger før jeg fikk spørsmål om jeg ville lagre "funnet" i handlevognen. Men dermed var det også plent stopp, og etter å ha søkt etter og gjenfunnet power supplyen (LC Power, 550W, "Super Silent ), et uendelig antall ganger i prisguiden, uten å få noe spørsmål om å lagre det, ga jeg opp. Det må vel være noen bugs i det opplegget? Men, tanken er bra! Men de burde gjøre prosessen med å lagre nye funn mer manuell og mindre "automatisk", tror jeg. 8493753[/snapback] tror nok det heller er du som ikke har helt teken på det Ser ikke helt bort fra at du har et poeng der Men denne powerenheten har jeg nå "funnet" 30-40 ganger, uten noengang å få spørsmålet om jeg vil lagre den i handlevogna: LC Power, 550W, "Super Silent - Gold", 20 pins LC6550SS Kunne du prøve den også? Bare for å bevise at jeg gjør feil og at systemet fungerer? alt funker helt fint hos meg, men du må huske på å ta en av de øverste linkene til produktet som ligger "for seg selv", ikke de som det står en forhandler atmed. Skal funke helt fint 8494199[/snapback] Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 neinei, du bruker det samme brukernavnet og passordet som du bruker her på forumet 8493087[/snapback] Sorry! Da misforsto jeg. Men det er ikke akkurat noen intuitiv brukerinterface til handlevognen. Men jeg ser nå at den funker mer, slik som jeg først, håpet bortsett fra at den ikke synes å fungere annet, enn unntaksvis? Jeg måtte søke og finne kabinettet et dusin ganger før jeg fikk spørsmål om jeg ville lagre "funnet" i handlevognen. Men dermed var det også plent stopp, og etter å ha søkt etter og gjenfunnet power supplyen (LC Power, 550W, "Super Silent ), et uendelig antall ganger i prisguiden, uten å få noe spørsmål om å lagre det, ga jeg opp. Det må vel være noen bugs i det opplegget? Men, tanken er bra! Men de burde gjøre prosessen med å lagre nye funn mer manuell og mindre "automatisk", tror jeg. 8493753[/snapback] tror nok det heller er du som ikke har helt teken på det Ser ikke helt bort fra at du har et poeng der Men denne powerenheten har jeg nå "funnet" 30-40 ganger, uten noengang å få spørsmålet om jeg vil lagre den i handlevogna: LC Power, 550W, "Super Silent - Gold", 20 pins LC6550SS Kunne du prøve den også? Bare for å bevise at jeg gjør feil og at systemet fungerer? alt funker helt fint hos meg, men du må huske på å ta en av de øverste linkene til produktet som ligger "for seg selv", ikke de som det står en forhandler atmed. Skal funke helt fint 8494199[/snapback] 8494454[/snapback] versågod, https://prisguiden.no/product.php?productId=57355 Tips: ikke søk så spesifik, da henter sida berre info rett fra ein forhandler og dermed kjeme det ikkje opp fra andre nettsider som kanskje har skrive ein litt an tekst om strømforsyningen. Skjønner? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvor i verden holder du til? Det er jo ikke værre enn at du får anbefalt deler her, og kjøper de som er kompatible med hverandre. Byggingen kan du ta selv, og bor du ikke så langt unna så kan jeg jo være instruktør over en øl eller noe sånt Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg kan sette opp et oppsett til deg nå jeg. Er det et must at det er AMD? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hva er det som gjør det skjermkortet til ditt valg egentlig? 8492695[/snapback] Romslig memory, rimelig pris og 16 bit PCI-Express buss, hvilket rimer med hovedkortet om jeg har oppfattet riktig? Men, jeg er åpen for alle motforestillinger og bedre forslag 8492765[/snapback] Minnet har ikke allverden å si, det er klokkehastigheter osv som teller og ikke minst hvor godt det yter i spill/applikasjoner og tester (osv). Sats på noe med 256MB minne, men høyere klokkefrekvens, f.eks. 7600GT, X1950pro eller 8600GT. 16 bit er ikke korrekt, det er PCI-e 16X, men dette er felles for alle PCI-e-kort anyways. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hvorfor er Big-Tower Kabinett eit must? de er jo umulige å flytte på! https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43271 SFF FTW! Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg kan sette opp et oppsett til deg nå jeg. Er det et must at det er AMD? 8494508[/snapback] Egentlig ikke, men hovedkortet, jeg har gått ut fra (ASUS M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition Socket AM2 NVIDIA nForce 590 SLI MCP ATX AMD), og som hardware.no har anbefalt, slik "Skal du ha et kort for AM2-plattformen i den absolutte toppklassen - sjekk ut Asus M2N32 WS PRO. Dette er basert Nvidia nForce 590 SLI-brikkesettet, som inntil videre er Nvidias toppmodell for AM2-plattformen. " ) (pris 1279) Så det blir vel tilsist et spørsmål om tilsvarende pris for (prosessor og kort) og ytelse for andre (intel) alternativ. Endret 29. april 2007 av truud2 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg kan sette opp et oppsett til deg nå jeg. Er det et must at det er AMD? 8494508[/snapback] Egentlig ikke, men hovedkortet, jeg har gått ut fra (ASUS M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition Socket AM2 NVIDIA nForce 590 SLI MCP ATX AMD), og som hardware.no har anbefalt, som "Skal du ha et kort for AM2-plattformen i den absolutte toppklassen - sjekk ut Asus M2N32 WS PRO. Dette er basert Nvidia nForce 590 SLI-brikkesettet, som inntil videre er Nvidias toppmodell for AM2-plattformen. " ) (pris 1279) Så det blir et spørsmål om pris og ytelse for andre alternativ. 8496088[/snapback] Jeg har det hovedkoratet jeg også, kjempefornøyd med det! Når det den artikkelen fra? Til dagsdato er det vel Intel som har best ytelse kontra pris. Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg kan sette opp et oppsett til deg nå jeg. Er det et must at det er AMD? 8494508[/snapback] Egentlig ikke, men hovedkortet, jeg har gått ut fra (ASUS M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition Socket AM2 NVIDIA nForce 590 SLI MCP ATX AMD), og som hardware.no har anbefalt, som flg. "Skal du ha et kort for AM2-plattformen i den absolutte toppklassen - sjekk ut Asus M2N32 WS PRO. Dette er basert Nvidia nForce 590 SLI-brikkesettet, som inntil videre er Nvidias toppmodell for AM2-plattformen. " ) (pris 1279) Så det blir et spørsmål om totalpris og ytelse for andre alternativ. 8496088[/snapback] Jeg har det hovedkoratet jeg også, kjempefornøyd med det! Når det den artikkelen fra? Til dagsdato er det vel Intel som har best ytelse kontra pris. 8496097[/snapback] Artikkelen på hardware.no er Av Håvard Røste og ble sist oppdatert 21. nov. 2006 15:00 . Mye har jo ha rukket å skje på hardwarefronten, siden november i 2006, så jeg syntes det var best å spørre her. Men du har altså dette hovedkortet selv, og er kjempefornøyd med det? Interessant! Noen minuser, jeg bør vere obs på?? Newegg.com er delvis lyriske i sin beskrivelse av hvor bra kortet et, men de har også noen brukererfaringer om disker og RAM som ikke blir oppdaget, eller ikke oppdaget riktig Det, som gjør det fristende å satse på et am2-socket kort er jo vissheten om at AMD nesten må komme med noe vesentlig billigere og raskere, enn Intel, om de skal overleve. Hva sier ryktebørsen? Endret 29. april 2007 av truud2 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Ikke noe minus jeg har merket enda. Ver obs på at det er er P4 kontakt på kortet også. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Beklager, du har rett. Jeg misforsto førsteinnlegget ditt. Alt er vel! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Èn ting derimot: Som sagt så skal reaksjoner komme på PM og ikke i tråden. Kanskje vi begge bør lese innlegg bedre Igjen, reaksjoner på denne taes på PM og ikke i diskusjonstråden. Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Ikke noe minus jeg har merket enda. Ver obs på at det er er P4 kontakt på kortet også. 8496571[/snapback] Beklager min uvitenhet, P4-kontakt er jeg ikke kjent med, men googlet meg frem til flg.: "20 pin psu med p4 kontakt", så jeg forstår at P4 er relatert til powersupply, men hvordan? Er dette en positiv egenskap? Og hvilke krav stiller det til powerenheten, jeg skal ha? Lenke til kommentar
truud2 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hvor i verden holder du til? Det er jo ikke værre enn at du får anbefalt deler her, og kjøper de som er kompatible med hverandre. Byggingen kan du ta selv, og bor du ikke så langt unna så kan jeg jo være instruktør over en øl eller noe sånt 8494500[/snapback] Takker for tilbudet sesteen, ølen fristet, men problemet jeg har, er at jeg er lammet på den ene siden, etter et hjerneslag, så bare det å få skrudd i en enkel maskinskrue, blir ofte utrolig skeivt og rart og litt av en tålmodighetsprøve. Ergo min etterlysning etter en god PC-snekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå