Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få " sugd " inn magen?

Gjest uregistrert* G 15

Anbefalte innlegg

Gjest uregistrert* G 15

Hei, jeg er faktisk ganske godt trent, jeg trener 3-4 ganger i uka og jeg trener veldig mye mage + rygg.

Men magen min er - og blir - oppblåst. Helt siden jeg var liten har jeg strammet magemusklene mine inn slik at den nederste delen på magen ikke buler ut, og slik har jeg gått i mange, mange år. Jeg klarer ikke å slippe magen ut nå, siden jeg synes det er ubehagelig.

Er det normalt? er det noen andre her som har det sånn?

Og hvis det ikke er normalt, hvordan får jeg magen til å " bli " inne uten og stramme den ?

Tusen takk for hjelp hvis dere kan=) G 15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du har sett på litt for mange modeller, når du står strakt skal magen ikke bule veldig mye ut men litt er normalt hvis du er brukbart trent. Skal du ha flatere mage er mageøvelser lurt, men kondistrening har også litt å si, samt kostholdet. Du blir det du spiser, men seriøst du er 15 år, ikke tenk på det, du kommer til å vokse det av deg ;)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Trenger mage Mandag og Onsdag og Fredag, trener hele kroppen også, men sliter veldig med at magemuskelene helt i bånn, buler mye ut iforhold til de over.

Overvektig er jeg ganske langt ifra, jeg klarer å klype fettet , men har BMI akkurat litt under "normal".

Er det fordi man ikke er ferdig utvokst ?

btw, jeg har ikke noe fuglebrøst :p

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

den nederste delen er den vanskeligste, og den stikker ut her også. Eneste øvelsen jeg har funnet som hjelper på den er å sitte på knærne og lene deg på en markløftstang med smalt grep. Så holder du igjen med magen mens du ruller den fremover til du er helt strak, og så drar du deg opp igjen med magemuskelen. Trenger type 30*4-5 ganger med den før jeg merker noe, men da merker jeg at den tar i bunnen av magemusklene

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Joda, men problemet er at den klumpen er 1 stor muskel.

Vi har jo to magemuskler. Den nederste og den øverste. Den øverste er 4 "brikker" man kan se hvis man strammer, den nederste er 2 "brikker".

Ser så teit ut at den nederste muskelen er større enn de over.. Det som er problemet :p

Kanskje jeg er fuglebrøst da ?

Lenke til kommentar

sikker på at den er større enn de over og at ikke fettet ligger der? er det som er problemet hos meg, har for lite fett høyere opp slik at det buler ut nederst. Men er jo bare å endre på øvelsene så de ikke tar så mye der hvis du har for mye muskler der. Fuglebryst er hvis du har en grop mellom brystvortene, tro meg du vet når du har det, kjenner en med det.

edit: er litt høyere opp

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Gjest uregistrert* G 15

Ok så jeg skal bare vente til jeg vokser mer? Jeg er 1.69 nå.. pappa er høyere enn meg fortsatt, kan jeg forvente å vokse mer?

Og hva menes med fuglebryst? Noen kjennetegn? skjønte ikke helt det med grop ..

Lenke til kommentar
Men magen min er - og blir - oppblåst. Helt siden jeg var liten har jeg strammet magemusklene mine inn slik at den nederste delen på magen ikke buler ut, og slik har jeg gått i mange, mange år. Jeg klarer ikke å slippe magen ut nå, siden jeg synes det er ubehagelig.

Er det normalt? er det noen andre her som har det sånn?

Og hvis det ikke er normalt, hvordan får jeg magen til å " bli " inne uten og stramme den ?

Tusen takk for hjelp hvis dere kan=) G 15

8491420[/snapback]

Som turner har jeg vokst opp med ordene "hold inne og stram magen". Men vi lærte og at hvis vi ikke hadde musklene til det så fikk vi knuter i magen.. Altså hvis du konstant holder inne magen så lager du knuter der.. Hvis du skjønte noe av det.. Det kan være noe av dette du føler, at du har holdt den inne så lenge at du har problemer med å slippe den ut igjen.. At du har så pass mange knuter der at den ikke går ut igjen.. skjønner?

Men dette går fint ann å fikse med trening.. Nøye og jevnlig..

Båten er forresten en super måte å trene de nedre magemusklene på.. og så må du huske å strekke ut musklene dine.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...