Cowboystrekk Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 En kan si hva en vil om hvem kringkastingsavgifta er for, men når den i sin helhet går til nrk og nrk er ansvarlig for lisensinnkrevinga så er det jo en ren nrk-avgift. At de velger å legge den på tuner er jo bare en formalitet da det gir deg mulighet til å motta nettopp nrk. Jeg håper etterhvert de krypterer nrk og kobler avgiften direkte opp til kanalen, evt baker den inn i statsbudsjettet så folk får mer valgfrihet å slipper å bli påtvunget kanaler som mange aldri ser på. Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Krinkastningsavgiften er jo for vedlikehold av bakkenettet samt tv-tilbudet fra NRK. Jeg sier bare at om du ikke ser på nrk og ikke bruker bakkenettet (bruker f.eks. parabol eller kabel-tv) så burde du slippe (kunne velge det bort) Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Krinkastningsavgiften er jo for vedlikehold av bakkenettet samt tv-tilbudet fra NRK. Jeg sier bare at om du ikke ser på nrk og ikke bruker bakkenettet (bruker f.eks. parabol eller kabel-tv) så burde du slippe (kunne velge det bort) 8856760[/snapback] Ja helt enig. Jeg går ikke på skole, ikke i barnehage, jeg er ikke syk, jeg er ikke gammel, går ikke på biblioteket, ikke i operaen, ikke på teater og da vil jeg ikke betale for det heller. Da må jeg jo kunne velge det bort også. Jeg kan jo ikke holde på å betale et lass med penger i skatt for noe jeg ikke bruker!! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Krinkastningsavgiften er jo for vedlikehold av bakkenettet samt tv-tilbudet fra NRK. Jeg sier bare at om du ikke ser på nrk og ikke bruker bakkenettet (bruker f.eks. parabol eller kabel-tv) så burde du slippe (kunne velge det bort) 8856760[/snapback] Ja helt enig. Jeg går ikke på skole, ikke i barnehage, jeg er ikke syk, jeg er ikke gammel, går ikke på biblioteket, ikke i operaen, ikke på teater og da vil jeg ikke betale for det heller. Da må jeg jo kunne velge det bort også. Jeg kan jo ikke holde på å betale et lass med penger i skatt for noe jeg ikke bruker!! 8857078[/snapback] Dette blir en teit sammenligning, du har sannsynligvis gått i barnehage, alle blir syke før eller siden, du blir sannsynligvis gammel og trenger sannsynligvis hjelp i en eller annen form på din eldre, MEN nrk trenger du aldri se på. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Krinkastningsavgiften er jo for vedlikehold av bakkenettet samt tv-tilbudet fra NRK. Jeg sier bare at om du ikke ser på nrk og ikke bruker bakkenettet (bruker f.eks. parabol eller kabel-tv) så burde du slippe (kunne velge det bort) 8856760[/snapback] Ja helt enig. Jeg går ikke på skole, ikke i barnehage, jeg er ikke syk, jeg er ikke gammel, går ikke på biblioteket, ikke i operaen, ikke på teater og da vil jeg ikke betale for det heller. Da må jeg jo kunne velge det bort også. Jeg kan jo ikke holde på å betale et lass med penger i skatt for noe jeg ikke bruker!! 8857078[/snapback] Dette blir en teit sammenligning, du har sannsynligvis gått i barnehage, alle blir syke før eller siden, du blir sannsynligvis gammel og trenger sannsynligvis hjelp i en eller annen form på din eldre, MEN nrk trenger du aldri se på. 8857303[/snapback] Nope, ikke gått i barnehage. Ønsker ikke å bli behandlet av det norske helsevesenet, vil heller benytte meg av privat klinikk i utlandet. Ønsker ikke å benytte meg av norsk eldreomsorg når den tid kommer. Vi må jo ha lov til å velge ikke sant? Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 klart du har lov å velge. Hett tips: om du ikke vil betale skatt i norge, kan du alltids flytte herfra. Husk at du betaler skatt slik at norge er det landet det er. For enkelthetens skyld så blir alle pengene staten tjener inn fordelt utover en rekke felter. Men du kan jo bare si det sånn at all skatten du betaler går til veivesenet, eller politiet, eller en av de mange andre tingene du ikke ramsa opp? Det er noen andre som betaler de tingene du ramsa opp ikke du. Mens NRK er et enkelt tilbud, og lisensen går KUN til NRK. I motsetning til skatt som går til ørten forskjellige ting. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Vi må jo ha lov til å velge ikke sant? 8858142[/snapback] Helt ærlig så trodde jeg innlegget ditt var ment ironsik, så NVM Eremal: Godt poeng. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 klart du har lov å velge. Hett tips: om du ikke vil betale skatt i norge, kan du alltids flytte herfra. Husk at du betaler skatt slik at norge er det landet det er. For enkelthetens skyld så blir alle pengene staten tjener inn fordelt utover en rekke felter. Men du kan jo bare si det sånn at all skatten du betaler går til veivesenet, eller politiet, eller en av de mange andre tingene du ikke ramsa opp? Det er noen andre som betaler de tingene du ramsa opp ikke du. 8885911[/snapback] Om du ikke vil betale NRK lisens så kan du også flytte herfra, evt enda enklere kvitte deg med tv'en. Husk at du betaler skatt, lisens og andre avgifter slik at norge er det landet det er. Hvis jeg forstår deg rett så ville du ha syntes at alt var greitt om vi alle betalte i snitt rundt 2000 mer i skatt i stedet for NRK lisens. Da kunne du ha tenkt som så at pengene dine gikk til andre ting og jeg at pengene mine gikk til NRK, veivesenet og politi som du sier. Enig i at dette hadde vært vel så greitt og sikkert mer effektivt, men resultatet hadde blitt omtrent det samme. NRK må ha inn omtrent samme summen uansett om du finansierer det via skatt eller via lisens, kan ikke se at det skulle bli så stor forskjell. Mens NRK er et enkelt tilbud, og lisensen går KUN til NRK. I motsetning til skatt som går til ørten forskjellige ting Dette har du 100% helt rett i. Har bare lite med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå