Gå til innhold

Bærbar til studier

goggys

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå tenkt å gå til kjøp av en bærbar som jeg vil bruke først og fremst til studier ved universitetet til høsten. Mitt budsjett er på 10.000kr. Denne maskinen vil være min eneste maskin så jeg vil gjerne ha en bærbar som passer både som en god "studiemaskin" og til multimediebruk. Jeg er veldig glad i film så jeg vil gjerne ha en maskin med god skjerm. Det er også viktig at maskinen er støysvak og robust. Når det gjelder spilling så spiller jeg en del, men har vurdert at jeg heller skal kjøpe en Xbox 360 å spille på ettersom budsjettet ut i fra det jeg har sett ikke strekker til, og det er vel slik at spillbærbare ikke har særlig god batteritid? Det hadde vært fint om maskinen i hvert fall kunne kjøre litt eldre spill som warcraft 3, half-life 2 osv brukbart.

En ting som jeg har tenkt litt på er om jeg skal vente til skolestart med å kjøpe bærbar ettersom det kanskje vil komme et priskutt eller noen nye modeller som kunne vært interesseante? Det haster egentlig ikke å kjøpe maskinen, men om det ikke er noen fordeler med å vente så kjøper jeg gjerne nå.

Jeg er veldig grønn på bærbarmarkedet og har så å si null erfaring med bærbare så jeg setter veldig pris på all hjelp fra kloke folk på forumet.

Mvh Goggys

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbare pc'er blir konstant bedre og billigere. Om du venter vil du få bedre ytelse og/eller mer for pengene, riktignok vil du aldri få kjøpt noe dersom du skal vente til du får mest mulig for pengene/best ytelse. Rådet er derfor å vente så lenge som mulig, og kjøpe pc akkurat når du trenger det.

Som nevnt så ordner vel også så godt som alle universiteter og høgskoler ett bra tilbud som du vil få tilgang til rundt studiestart. NTNU hadde for eksempel i år ett bra tilbud på en thinkpad (X60 om jeg ikke husker feil), mens min skole (HiST) har avtale med Dell og får gunstige priser på det meste av Latitude-serien deres.

Lenke til kommentar

NTNU sitt tilbud i fjor var en Thinkpad Z61 14".

Håper de får en avtale om en T61 14" WS neste år :-)

Men som sagt tidligre, blir alt innen data oppgradert fort og prisene synker også fort på gamle varer. Jeg er i samme situasjon som deg, og tenker å vente så lenge så mulig. Hadde vært fint med et pent tilbud gjennom et universitet (NTNU for min del).

Endret av 9nja
Lenke til kommentar
NTNU sitt tilbud i fjor var en Thinkpad Z61 14".

Håper de får en avtale om en T61 14" WS neste år :-)

Men som sagt tidligre, blir alt innen data oppgradert fort og prisene synker også fort på gamle varer. Jeg er i samme situasjon som deg, og tenker å vente så lenge så mulig. Hadde vært fint med et pent tilbud gjennom et universitet (NTNU for min del).

8492246[/snapback]

Jeg har hørt at PCene du får på studentrabatt gjennom skolen ofte ikke er de mest ytelsessterke modellene, dvs PCer som til vanlig koster 7-8000, er dette riktig?(lurer spesielt på NTNU) Skal ha en PC til studier neste år, men har visse krav til ytelse som gjør at jeg vil betale minst 10k for PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...