Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL vs Tele 2

Anbefalte innlegg

Nå går bindingstiden min hos Telenor ADSL ut 7/1-03 og jeg har derfor bestillt ADSL fra Tele 2 (jeg har kun tilgang til de to og evt. Tiscali, men de var for dyre).

Er det noen som har erfaringer med de og vet om det er noe jeg bør være oppmerksom på ? Grunnen til at jeg lurer er nemlig at hos Tele 2 så får jeg 704/128 til 50,- mindre pr. mnd. i forhold 384/128 linjen hos Telenor som jeg har i dag. "There is ALWAYS a catch"..... det gjelder bare å finne den !

Mvh Fredster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå går bindingstiden min hos Telenor ADSL ut 7/1-03 og jeg har derfor bestillt ADSL fra Tele 2 (jeg har kun tilgang til de to og evt. Tiscali, men de var for dyre).

Er det noen som har erfaringer med de og vet om det er noe jeg bør være oppmerksom på ? Grunnen til at jeg lurer er nemlig at hos Tele 2 så får jeg 704/128 til 50,- mindre pr. mnd. i forhold 384/128 linjen hos Telenor som jeg har i dag. "There is ALWAYS a catch"..... det gjelder bare å finne den !

Mvh Fredster

Hvorfor tror du det er noe galt med Tele2?

Finner du det rart at noen greier og ligge under TN sine priser?

Lenke til kommentar
Heisann.

Vet ikke om noe negativt.

Har all telefoni på Tele2 og er storfornøyd.

Da bør du være missfornøyd, Tele2 er svindyre på telefoni. Jeg har funnet andre leverandører som ligger ca 50% under Tele2 og sparer over 2000,- i året på det.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det er noe galt med Tele2?

Finner du det rart at noen greier og ligge under TN sine priser?

I utg.pkt er det ikke noe rart at noen kan ligge under Telenor i pris, men det er en relativt stor prisforskjell når man tar i betraktning at downloaden er den dobbelte i tillegg til at det er 50,- lavere enn det jeg har i dag..... Ikke misforstå meg, det er fryktelig positivt !! Det er bare det at jeg har brent meg før på telefonisiden, men der beholder jeg Telenor denne gangen.

Lenke til kommentar

I utg.pkt er det ikke noe rart at noen kan ligge under Telenor i pris, men det er en relativt stor prisforskjell når man tar i betraktning at downloaden er den dobbelte i tillegg til at det er 50,- lavere enn det jeg har i dag..... Ikke misforstå meg, det er fryktelig positivt !! Det er bare det at jeg har brent meg før på telefonisiden, men der beholder jeg Telenor denne gangen.

Jeg antar Tele2 router trafikken inn på eget nett på en annen måte enn de fleste andre som leier seg inn hos Telenor networks.

De har også en mye mer begrenset dekning selv om de teoretisk skulle hatt samme dekning som de andre som leier seg inn TNN.

Antagelig er det derfor de kan ligge så mye lavere, jeg vet ikke så dette er gjettning.

Lenke til kommentar

Jeg antar Tele2 router trafikken inn på eget nett på en annen måte enn de fleste andre som leier seg inn hos Telenor networks.

De har også en mye mer begrenset dekning selv om de teoretisk skulle hatt samme dekning som de andre som leier seg inn TNN.

Antagelig er det derfor de kan ligge så mye lavere, jeg vet ikke så dette er gjettning.

Jerg syntes det var en god gjettning, og det virker som en fornuftig teori ! Nå har jeg funnet ut at det er begrensinger i mailopplegget deres, og jeg tror at en av grunnene til at de er billigere er fordi man bare har mulighet til å sende og motta opptil 10 mb pr. vedlegg i en og samme mail.

10 mb er jo fremdeles relativt greit for de fleste, men bruker man nettet en del så vet man at 10 mb ikke er så mye lenger. Det hadde vært mer enn nok for 3 år siden, men nå er det faktisk i minste laget for meg.... Dog skjer det ikke så ofte at jeg sender/mottar mail som er større en det, men det skjer en gang i blant. Spesielt hvis jeg jobber hjemme og trenger å sende/motta noe fra kontoret. Men, men, man kan jo ikke få både i pose og s(m)ekk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...