Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skal formatere, maskina vil ikkje boote frå Win-CD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har funne ut at eg bør formatere, men maskina vil ikkje boote på noen windows cder.  :hrm:  forslag?

8491185[/snapback]

Da er CDene enten (dårlige) brennte kopier, eller du har slått av boot fra CD/DVD i bios.

Løsningene til de to sier jo egentlig seg selv :)

Et alternativ er jo å installere fra windows. Det fungerer også, men det er mindre "clean" enn å boote fra CD.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Har funne ut at eg bør formatere, men maskina vil ikkje boote på noen windows cder.  :hrm:  forslag?

8491185[/snapback]

Da er CDene enten (dårlige) brennte kopier, eller du har slått av boot fra CD/DVD i bios.

Løsningene til de to sier jo egentlig seg selv :)

Et alternativ er jo å installere fra windows. Det fungerer også, men det er mindre "clean" enn å boote fra CD.

-Stigma

8491303[/snapback]

Cdene fungerte fint alle de andre gangene de har vært prøvd, og booting i bios er skrudd på. Dette har man gjort man ganga før, men denna gangen sku det tydeligvis ikkje gå.

Lenke til kommentar

Når du går inn i boot-sequensen i BIOS, og CD-ROM er på lista, står det på "none", eller får du opp modellen?

Hadde same problemet når eg var ute i ei IT-bedrift i arbeidsveka. Trur løysninga var å endre på slave og master.

Lenke til kommentar

Haha, dårlige forslag her du =) Han kan tydligviss skifte boot-sequence siden han sier at den ikke vil boote...

Ta det heller slik... Når du brenner en Win Xp cd som du har gjort her som jeg hører så må du legge til fila som gjør at cden blir bootable...

Fila heter boot.ima og kan finnes her: Bootfiles.zip

Du bruker da Nero 6 som er det mest stabile brenne programmet nå til dags for og lage en bootable cd

create03.png

create05.png

create06.png

Viss du fortsatt har problem så følg en mye bedre forklart Guide her:

Lage Bootable Xp CD

Og husk jeg skriver bare dette så du kan få teste en ulovlig kopi av XP... Kjøp heller en ekte kopi så er det mye bedre =) Lykkle Til

And another thing =) www.justfuckinggoogleit.com

Første linken jeg fikk opp kom til den som jeg brukte første gang =)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Er du sikker på at CDrom står øverst på bootlista?

Skal være slik:

1. CDROM

2. HDD

3. noe annet ræl eller NONE

8492017[/snapback]

1. -CDROM
    -HDD
    -FLOOPY

er en greit oppsett til la stående for da om du trenger win98 boot diskett i en eller annen sammenheng så vil dette funke fint og du trenger ikke endre noe etter det =)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...