Gå til innhold

forskjell på Vista 32-bit og 64-bit..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon burde jeg gå for?hva er forskjellen?

8491178[/snapback]

En er tilpasset 32-bits arkitektur og en er tilpasset 64-bits arkitektur. Hvilken versjon du bør gå for kommer an på om du har 32-bits eller 64-bits prosessor på maskinen din.

Lenke til kommentar
Hvilken versjon burde jeg gå for?hva er forskjellen?

8491178[/snapback]

En er tilpasset 32-bits arkitektur og en er tilpasset 64-bits arkitektur. Hvilken versjon du bør gå for kommer an på om du har 32-bits eller 64-bits prosessor på maskinen din.

8492507[/snapback]

Jeg vil heller si det kommer an på hvilken programvare du vil bruke. De aller fleste moderne prosessorer støtter 64bits, men det er mange programmer som ikke vil fungere.

Lenke til kommentar

Med fare for å gjenta meg selv, men jeg må bare si det... siden det er så mye feilinformasjon her:

Det overveldende flertallet av programmer funker uten problemer i 64bit. Jeg har selv kjørt XP x64 siden det kom og det er flere år...

Når det gjelder kompatibilitetproblemer, så er det oftere at det er Vista som har skylden enn at det er 64bit. Altså, hvis du vil ha mest mulig kompatibilitet, så hold deg til XP inntil viddere. Skylden ligger ikke på 32 eller 64bit versjonen av Vista, men på Vista generelt.

Hvis du har en 64bit prosessor og tenker langsiktig, så er det ikke noe tvil om hva valget ditt bør være. Vista 64bit. Om du venter med å installere det fordi du venter på en driver eller et program er opp til deg. Det er lett å gjøre research angående drivere, så det er der du bør begynne i første omgang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...