Gå til innhold

Kaffe i laptop - hvordan få opp tastaturet?

Aetius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har funnet ut hvilke skruer som skal opp, så takk for hjelpen, MrLee! *tusler slukøret avsted og skrur*

Edit: sånn hvis noen lurer, så er det altså tre skruer som ligger under batteriet et sted.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Ting tyder på at kaffen har krøpet lenger innunder, kanskje så langt som til hovedkortet, men det er heldigvis ikke tegn til kaffe under lukene på undersiden, dvs der harddisk, RAM og WiFi bor.

8490299[/snapback]

Det samme skjedde hjemme hos meg, men, der ség kaffen inn i mellom lagene på lcd skjermen og spredde seg(kapilærkrefter vettu for de som kan litt biologi/fysikk) skjermen ble helt ubrukelig etterpå og hele datan måtte kasseres da ny skjerm ikke var hensiktsmessig. huff.. kaffe er dyrt ja. Så, pass for guds skyld på at du ikke bikker datan slik at kaffen kommer i kontakt med skjermen, da suger den seg oppover mellom plastlagene langt mer effektivt en veske i kontakt med f.eks tørkepapir, og den blir der. :(

håper du klarer deg bedre enn meg, gødd løkk :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan dette går. Vi holder på å demontere fullstendig nå, for å se hvor stor skade det er på den. Men toppdekselet er vanskelig å få av... Satser på at det er noen forsikringer som tar seg av dette, men hvis ikke, så er det liten vits i å reparere, siden det blir uforholdsmessig dyrt å bytte hovedkort og annet snacks.

Ny tastaturmatte må jeg iallfall ha (hvis noen vet hvor jeg får tak i det fort og ikke alt for dyrt, så si gjerne fra), siden det er kaffe under plasten på undersiden på den.

Lenke til kommentar

Ting tyder på at laptopen er avgått ved døden. Har plukket den så mye fra hverandre som mulig nå (og har bare EN skrue til overs!) og det er ikke tegn til kaffe på CPU, RAM eller harddisk, men jeg mistenker at harddisk-kontrolleren på hovedkortet har fått seg en trøkk. Harddisken spinner ikke opp ved boot. Men den POSTer i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...