nomore Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei Eg begynte å få store problemer med ryggen i går. Omrent i fra midten og opp gjør tidvis veldig vondt, men problemet er at eg ikke klarer å holde den oppreist. Nakken er skikkelig stiv og anspent og det samme med skuldrene. Alle bevegelser med armene kjennes som kniver i ryggsøylen og i tillegg har eg pusteproblemer da det føles ut som om noe presser på lungene mine. Eg klarer ikke å reise meg uten å måtte dra meg/dytte med hendene da eg ikke klarer å styre ryggen, noe som faktisk nå i dag har blitt ett smertehelvete uten like. Og naturligvis er eg redd for at dette er alvorlig. Men hvor skal eg gå? Legevakten her lokalt kunne ikke ha funnet noe galt med meg om eg så hadde kappet av meg armen 5 minutt før, og ho som tar telefonen er rappkjefta og lite behjelpelig(eg har ikke prøvd i dag, men erfaringen fra tidligere viser dette, for de fleste). Fastlegen min skjønner heller ikke norsk, og om eg har vondt i ryggen vil eg tro han skriver ut antidepresive tabletter(noe han har gjort tidligere). Finnes det noe "bedre" egnet sted for slike problemer, eller må eg innom legevakta først uansett? Eg er fristet til å kjøre et par timer bare for å komme til en bedre legevakt, dersom eg klarer å sitte oppreist/ligge i bilen så lenge. I tillegg har "Behandlingsavtale Pluss" fra storebrand som jobben betaler mye penger for hver måned, og LO Favør (pluss pakken med uføre osv). Hjelper dette noe? Håper på innspill... jobber nå med å finne barnevakt. Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Fastlegen din er stedet å gå, evt en legevakt. De gir deg lindringen du skal ha. Om de viser en inkompetanse som den du refererer til her, kan du slå opp på minside.no, og ringe en fastlege i ditt område med ledig kapasitet. Dra evnt til en annen legevakt. Du vil få en henvisning til vidre undersøkelser, om det blir nødvendig. Lykke til:) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Da har eg hvertfall bestilt time hos legevakten. Håper eg ikke får fastlegen min. Hun eg traff på kontoret var ny merket eg da hun spurte mange av spørsmålene om igjen som navn, fødseslsnr, problemet, når problemet oppsto osv. Men hun virket trivelig, til en forandring. Men legen kom ikke på kontoret før rundt 12-13 tiden. Så om eg kunne komme rett rundt 12 så skulle eg få hjelp så snart han kom. Syntes dette var litt vagt, men håper på det beste Lindring er eg for øvrig ikke så intresert i da eg føler selv at det er bedre å vite til enhver tid hvor eg har vondt, spesielt nå som eg skal til legen. Så lenge eg ligger i ro så har eg ikke vondt, så om eg kan ligge til det blir bedre ser eg ikke behov for smertestillende. Først og fremst vil eg finne ut hva det er. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Da har eg vært hos legen. Var heldig og traff fastlegen til eks kona mi. Morsom og dyktig lege. Han konstanterte med at det kun satt i musklene, kanskje pga en virusinfeksjon(har litt vondt i halsen i de siste dagene). Så eg fikk da klar beskjed om å sette meg i en god stol, evnt å kjøpe en, og ta masse ibux(for musklene) og paracett(for smertene). Og da forstod eg også at paracett ikke bare var for smerten i seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå